Forrás: infobus.pl
Furcsának tűnhet a hazai közlekedéssel foglalkozóknak a cím, csak sajnos nem itthonról, hanem a Lengyelországban található Leszno városból érkezett a hír. Ugyanis az itthon elterjedt tévhittel ellentétben az EU igenis ad pénzt közúti járművek beszerzésére is. A város 11db Solaris gyártmányú buszt állított forgalomba. 9 millió 788ezer zlotyi értékben (kb. 660millió forint), amiből a 80%-ot - 7 millió 900ezer zlotyit- az Európai Unió állt. A 11db buszból hét darab 8,9 méter hosszú, alacsony belépésű Alpino LE 8,9 típusú és négy darab 12 méter hosszú, alacsonypadlós Urbino 12. A buszok motorja a legszigorúbb EEV emissziós normát teljesíti, a felszereltségük kamerarendszert, teljes légkondicionálást és automatikus tűzoltó berendezést is magában foglalja.
Ezzel a beszerzéssel a Lengyelország nyugati részén fekvő 64ezer fő lakosságú Leszno helyi buszparkjának az átlagéletkora három évre csökkent.
Elgondolkodtató, hogy az európai fővárosok közül a legöregebb buszparkkal rendelkező Budapesten az EU-s források ilyen felhasználása szóba sem kerül, ehelyett a szégyenteljes állapotok további csendes romlása zajlik. A vidéki városainkban sem sokkal jobb a helyzet, bár több helyen folyik a kiszolgáló infrastuktúra fejlesztése (megállók, utastájékoztatás, forgalomirányítás, buszsávok) EU-s források bevonásával, de itthon sehol sincs járműbeszerzés EU-s források bevonásával.
Forrás: infobus.pl