A buszt el kell engedni?

2016. április 05. - _zahnrad

kienged1.jpgEgy Mezei Autóbuszvezető barátunk most a megállókból a forgalomba visszasorolás nehézségeire hívja fel a figyelmet. Ha autóval van, akkor ugye Ön is megadja az elsőbbséget a buszoknak?

A magyar autóstársadalom közismert közlekedési "kultúráját" sokféle szempontból lehet elemezni. Egy kollégám népnevelő blogján például konkrét, általa rögzített szabálytalanságot veséz ki, vonja le a tanulságokat. Én itt most a megállóból történő elindulás elősegítésére vonatkozó KRESZ szabályból indulnék ki...

Először is lássuk, hogy szól az említett szabály:
"Lakott területen belül a járművek vezetői kötelesek az elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusznak és trolibusznak a megállóhelyről való elindulását (a jobb szélső forgalmi sávba való besorolását) - ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehető - lassítással, szükség esetén megállással is lehetővé tenni."

Némi jóindulattal kijelenthetjük, hogy a gépjárművezetők körülbelül egyharmada ismeri és alkalmazza ezt a szabályt. Hatalmas respect nekik!


Amikor a busz kivívja az elsőbbségét... ez vicces, de sokak előtt tényleg csak így működne

Egy másik harmad tudatában nagyjából az alábbi módon szerepel a fenti szabály:

"Lakott területen belül a járművek vezetői nem kötelesek elősegíteni az elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusznak és trolibusznak a megállóhelyről való elindulását. (Ha van elég helye, akkor majd úgyis besorol.)"

Velük is együtt lehet élni, mert viszonylag passzív módon, a körülményekhez alkalmazkodva vezetnek, nem nagyon kakaskodnak, így nem okoznak balesetveszélyes szituációkat sem.

Azonban van egy harmad, amely a következőképpen ismeri az említett szabályt:

"Lakott területen belül a járművek vezetői kötelesek az elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusznak és trolibusznak a megállóhelyről való elindulását - akár intenzív gázadással, szükség esetén a kormányt rájuk húzva - megakadályozni. (Tanulják meg, hol a helyük a táplálékláncban!)"

Ha esetleg mégis sikerül besorolni eléjük (mert még nagy távolságban voltak, tehát biztonságosan meg lehetett tenni), akkor feljogosítva érzik magukat, hogy akár a záróvonalat átlépve, a dudát hosszan nyomva megelőzzék az autóbuszt, és a középső ujjukat lóbálva, netán elé bevágva, hirtelen fékezgetésekkel "megfegyelmezzék" annak vezetőjét. Az utasok - közöttük gyermekek és idős, beteg emberek - biztonságával mit sem törődve persze...
kienged3.jpg
Ázsiában néhol elég egyértelműen jelzik mi a teendő... A kép forrása

Ez a bizonyos harmad hasonlóképpen jár el akkor, ha a busszal sávot szeretnénk váltani és még számos forgalmi szituációban.

Mielőtt a szokásos módon megjelennek az okoskodó hozzászólók, hogy "de bezzeg vannak agresszív buszvezetők is...", gyorsan jelezném, hogy az említett egyharmad képviselői nem csak a közösségi közlekedésben résztvevő járművekhez viszonyulnak így, hanem mindenkihez: a többi autóshoz, a kerékpárosokhoz és a gyalogosokhoz is. Sem a KRESZ, sem a józan ész diktálta alapszabályokat nem hajlandóak betartani:
  • Így magasról tesznek a sebességkorlátozásokra;
  • A záróvonalat nem veszik figyelembe;
  • Lassítás nélkül száguldanak át a STOP táblával védett kereszteződéseken;
  • Nem engedik át, sőt esetenként ledudálják a gyalogosokat a kijelölt átkelőhelyen;
  • Tiszta időben is teljes harci kivilágításban (felkapcsolt ködlámpával és/vagy távolsági fényszóróval) közlekednek;
  • Nagy sebességgel levágják akár a kettős záróvonallal ellátott kanyarokat is;
  • Beállják a kereszteződéseket, lebénítják a város forgalmát;
  • A cipzár-elvről még nem is hallottak;
  • Össze-vissza cikáznak a forgalmi sávokban;
  • Nem hajlandóak kivárni a sorukat, ha kell, a szembejövő forgalmi sávban előzik ki az araszoló kocsisort;
  • Nem adják meg másoknak az elsőbbséget;
  • Eszükbe sem jut használni az irányjelzőt;
    Végül, de nem utolsósorban ezek azok a gépjárművezetők, akik több ezer vétlen ember súlyos sérülését vagy halálát okozzák évente.

Ezek az emberek egyértelműen kinyilvánítják a többiek felé, hogy magasról tesznek rájuk. Vajon van az ilyeneknek helye a forgalomban? Pszichikailag alkalmasnak tekinthetők a közúti vezetésre? Miért nem utaznak rájuk a rendőrök, és vonják be azonnal a vezetői engedélyüket, vagy kapnak kemény pénzbüntetést egy-egy súlyosan szabálytalan és veszélyes manővert követően? A rádiók miért mondják be, hol mérnek éppen sebességet ahelyett, hogy a felelősségteljes közlekedésre buzdítanának? Ez nem számít bűnsegédletnek? A BKK miért csak a buszvezetőket figyeli? Ha már egyszer kint állnak kamerával, és látnak egy a közösségi közlekedésben résztvevőket veszélyeztető szabálytalanságot (naponta több száz ilyen van), akkor a felvételt miért nem küldik el a rendőrségnek? Milliókkal gyarapodhatna napi szinten a költségvetés, lenne pénz az utak rendbetételére, ha megfognák ezeket az agresszorokat. Kevesebb lenne a dugó, és tisztább lenne a levegő, ha eltávolítanák legalább egy részüket az utakról. Nem kötelező mindenkinek autót vezetni. Aki nem alkalmas rá, ne tegye!

busblinkt2.jpg
Németországban a teendőre felhívással együtt egyúttal meg is köszönik, hogy az autós útjára engedi a több embert szállító járműveket. (Kép: http://www.regensburger-busse.de/)

Mielőtt még megkapnám, hogy "mi ez a neofasiszta, rendpárti gondolkodásmód?", jelezném, hogy a fejlett nyugaton az ilyen autósokat most is szanaszét büntetik. A németországi és angliai utakon miért van rend, miért tartják be az autósok az alapvető szabályokat? Mert tudják, hogy ott nem tehetnek meg bármit büntetlenül. Miért nem lehet ezt itthon is bevezetni? A nyugathoz akarunk tartozni vagy inkább balkáni szintre süllyedni? Lehet választani...
Címlapkép: Buga Bence

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr608557584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.05. 22:07:15

Köszönöm, hogy belinkelted a naplómat! :)

Nekem az általad felsorolt szabálysértésekből a gyalogos ellen elkövetett piszkálja a legjobban a csőrömet. Hogy a buszt semmibe veszik, azt már megszoktam, de hogy kisgyermekes szülőknek, önállóan közlekedő gyerekeknek, esetleg idős embereknek félniük kelljen a kijelölt gyalogos-átkelőhelyen, azt már nem veszi be a gyomrom. Ami különös, hogy ez a rendőröket sem nagyon érdekli, pedig naponta több ezer járművezetőt kiszedhetnének emiatt a forgalomból, ami bevételnek sem lenne rossz.

Én azt szoktam mondani, hogy az a járművezető, aki a gyalogátkelőhelynél nem tesz eleget az elsőbbségadási kötelezettségének, az a saját családtagját is simán elgázolná a zebrán.

Már ezzel a témával kapcsolatban is indítottam egy FB oldalt. Ha gondolod, csatlakozz te is.
www.facebook.com/szazezrenagyalogosokvedelmeben

Balesetmentes közkeledést kívánok!

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.06. 06:10:03

Van még valami, amit nem árt tisztázni. Nem pontos a cím, ugyanis a busznak NINCS elsőbbsége a megállóból való kiálláskor. Az igaz, hogy a KRESZ a többi közlekedő számára előírja a lakott területen menetrend szerint közlekedő busz, illetve trolibusz elindulásának segítését, de ez a busz, illetve a trolibusz vezetője számára még nem jelent feltétel nélküli továbbhaladási jogot.

Trisi · www.alphawing.hu 2016.04.06. 09:31:38

Miután motorosként eddig három motoromat és vele engem is telibevertek hátulról, mikor kiengedtem a buszt a buszöbölből, ezután nem engedek ki egyetlen egyet sem. Bocsánat, tudom, hogy bunkóság, de nem hiszem hogy van még annyi mázlim hogy ha ismét telibevernek akkor azt még túlélem.

Uaz469 2016.04.06. 09:50:04

Sajnos pl. a Szépvölgyin olyan rohadt büdös erölködő buszokat tudnak beállítani a forgalomba, hogy felfelé haladva, nem sok kedvem van kiengedni őket, mert megpusztul az ember a szagtól.

William Kidd 2016.04.06. 10:07:39

Ha hirtelen fekezes nelkul le tudok lassitani, mindig kiengedem a buszokat. Problema akkor van, amikor nem tudom ezt megtenni es a buszsofor ugy erzi mindenkepp neki van elsobbsege es eroszakosan megkezdi a savvaltast, mert bizony ilyen is van.

s 2016.04.06. 10:31:25

Beengedem, ha mögötte vagyok és nem megyek gyorsan. Nem a KRESZ miatt. Azért, mert egy kevéssé teli buszon is többen utaznak, mint az én autómban.

Csak megjegyzem, hogy a mellettem haladó nyerges vontató teljes rakománnyal hogy vált sávot. Index kibasz, kormány ráteker. Az eleje már bent is van előttem. Ha nem állok meg, akkor ledarál a gecibe. A méret adta előnyt játszotta meg a gyerek. Ha egy M1A2 Abrams megy mellette, biztosan meggondolja ezt.

szvsz 2016.04.06. 10:36:46

Igen, motorosként is beengedem.

borso 2016.04.06. 10:44:22

igaz arab országban , DE minden gyalogátkelőhely ELŐTT fekvőrendőr szépen piros-fehér foszforeszkáló csíkkal, kitáblázva stb stb. Ha megy a paraszt ész nélkül otthagyja a fél alvázat. Ha máshogy nem megy akkor így kell. Vajda Péter utca, bölcsöde, óvoda, iskola egymás után 500 méteren belül, de tolja neki eszetlenül mert 2 másodperccel előrébb van. Na pontosan az ilyen helyekre kellene fekvőrendőr minden zebra elé.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2016.04.06. 11:07:04

ha a buszos előre jelzi az kiindulási szándékát (indexel) és nem kényszerít erős fékezésre, valamint ha mögöttem sor van, akkor mindig kiengedem a buszokat. de csakazértis alapon nem várható el, hogy veszélyeztessem és szívassam magam a kiengedéssel, hogy utána gyökkettővel araszoljak egy pöfögő dög mögött. :)

Mayday 2016.04.06. 11:16:25

Már megint ez az engedjük ki a buszt a megállóból téma.
Segítek: sokan tudják hogy igy kellENE tenni, de nem engedik ki. Hogy miért?

Mert visszaél vele. Nem gyorsít 30 fölé akkor sem, ha előtte zöld a lámpa a kereszteződésben, mert ő naaaaaaaaaaaagyon ráér, de a mögötte jövő 50 autós már nem annyira (pl. Bp Nagykőrösi út, esély sincs előzni, reggelente kb a buszok miatt áll a sor).

A KRESZben az is benne van, hogy indokolatlanul nem tartjuk fel a mögöttünk haladőt és általában a többieket, ez pedig a buszsöfőrök 80%-ára nem igaz. Az nem válasz, hogy a menetrend miatt van igy, ne is tessék ezzel próbálkozni, a KRESZben nincs leirva, hogy a menetrend érdekében lehet 30al menni 50es táblánál.

Megint mindenkinek csak jogai vannak.

shred 2016.04.06. 11:20:46

@Trisi: motorral szerintem még beleférsz, egy gyors, jó manőverrel el tudsz húzni a busz mellett, és közben az is képes haladni (ha elég széles az úttest), kocsival már tényleg tahóság.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.06. 11:43:16

@Mayday: Fordítsuk ezt meg, oké? Ha 50-es táblád van, az nem azt jelenti, hogy annyival kell menned, hanem azt, hogy az a megengedett legnagyobb sebesség azon az útszakaszon.

Belátom, hogy nagyon bosszantó egy 30-cal döcögő busz mögött haladni, de azt se felejtsd el, hogy más a sebességérzet egy személyautóban, és más egy autóbuszban. A buszos nem feltétlenül a menetrend miatt megy "lassan" (bár ennek is van szerepe), hanem mondjuk az utasai miatt. Lehetnek nyugdíjasok, akik eleve jobban félnek a nagy sebességtől, vagy akár egy iskolás csoport is, ahol a gyerekek biztonsága (és úgy általában az utasok biztonsága) sokkal fontosabb, mint a nagy tempó.

Próbálj egy kicsit megértőbb lenni, kérlek! Vannak gyökér buszvezetők, de a többség nem szándékosan szívatja a többieket. Egyszerűen iszonyú sok dolog van, amire egy ilyen speciális személyszállítás közben figyelni kell, és ebből a sebesség csak az egyik. Gondolj csak arra, hogy az utasok nincsenek bekövetve, többségük pedig állva utazik.

A biztonságnál semmi nem lehet fontosabb!

Mayday 2016.04.06. 11:49:01

@A nagy kékség: Hagyjuk már ezt. Belátó buszsöfőrök? Nézzél meg pár youtube videót arról, hogy szorítják le minden következmény nélkül a bicikliseket és a többi.

Napsütéses időben, 20 fokban, szélcsendben, egyenes úton ha nem megy legalább 45-el, büntetni kellene.

Biztonság??? Ha 30al vánszorog az 50es táblánál, akkor valaki úgyis meg fogja előzni, teljesen jogosan egyébként.
Na és melyik a közlekedésben a legveszélyesebb manőver? Az előzés.
Ennyit arról hogy biztonságos vánszorogni.
Téma részemről lezárva.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.04.06. 11:50:19

@Trisi: akkor ideje leadni a jogsidat, és a motorról leszállnod.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.04.06. 11:51:37

Én mindig beengedem, nem keresek kibúvókat, nem gyártok hamis okokat. Autósként.

Trisi · www.alphawing.hu 2016.04.06. 11:55:38

@enpera: Mégis miért? Mert a mögöttem lévő autós nem veszi észre azt a böhöm méretű piros féklámpámat? Mert őt nem érdekli hogy lassítani kellene? Mert magasról tojik rá hogy elötte van valaki és fékezés nélkül jelentős sebességgel telibever? Ezért nekem kellene leadni a jogsimat? Miért nekem? Mert a motorosnak kötelező szabálytalannak lennie és eszement módon cikázni a sorok közt?

Nem szállok le a motorról, hanem a sáv belső részébe húzódva motorozok és a busz mellett megyek el. Valamint a sárgán már nem fékezek, ha megbüntetnek akkor kifizetem a büntetést. De egészen pontosan tudom, hogy a buszt ki kellene engedni, a gyalogost át kellene engedni a zebrán és a motorosnak nem a felezővonalon kellene motoroznia hogy észrevegyék és védje a saját épségét, mert különben simán letolják az útról ( tisztelet a kivételnek )

konrada 2016.04.06. 12:28:55

@A nagy kékség:
Teljesen igazad van. Én is belátom azt, hogy busz sem erővel, sem az utasok miatt nem közlekedhet az elvárt dinamikával.
...ezért, ha látom, hogy előtte üres az út, és esélyem sincs később kerülni, inkább elmegyek, mert belátó vagyok a többi közlekedővel is, hiszen minél többen állnak be a karavánba, annál nagyobb lesz később a sor ....;))

@Trisi: motorral előnyben vagy, mert annak mérete, dinamikája miatt van esélyed a buszt később elhagyni.
...de Budapesten nem egy olyan út van, ahol ha egyszer beragadsz a busz mögé, felkisérheted a hegy tetejére 1-2-ben, és átveheted a füstelszívó berendezés szerepét.
Ezért én mindig mérlegelek, mikor melyik a jó megoldás: ha különösebben nem tart fel - mert közel a következő megálló és ott is van öböl, vagy lesz helyem menni, vagy beállt dugó van, engedem, de van, hogy az elhaladás a jobb megoldás...

CyberPunK 2016.04.06. 12:31:17

Pff, kb ugyanannyira kapják meg a segítséget a buszok, mint amennyire a buszok szarnak bele a zebrába. Pedig ott tényleges elsőbbsége van a gyalogosnak. Van buszos ismerősöm, hetente rak ki valamit a face-re, hogy milyen szabályokat kel betartani a buszokkal szembe, gondolkodtam rajta, hgy egyszer felveszem ablakból, hogy hogyan viselkednek a kollegák zebránál, de nem ér annyit a dolog.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.06. 12:31:53

@Mayday: Borzasztóan sajnálom, hogy nem tudsz túllépni a saját gondolati korlátaidon, és csak a saját igazadat tudod elfogadni igazságnak. Azért még halkan megjegyzek valamit. Ha a buszomon egy állapotos kismama, egy babakocsival közlekedő anyuka, esetleg egy kisgyermeket a karjában tartó édesapa utazik, akkor nekik nem az a legfontosabb szempont, hogy "napsütéses időben, 20 fokban, szélcsendben, egyenes úton legalább 45-tel" haladjon a busz, hanem az, hogy épségben odaérjenek az úti céljukhoz. Ezt jelenti a biztonság. Mert az autóbusz esetenként több tucat utast is szállít egy időben (többségük álló utas, akik sok esetben még csak nem is kapaszkodnak), és a buszvezető mindegyikük biztonságáért felel, így nem az a legfontosabb szempont, hogy a te tempóigényed szerint közlekedjen.

2016.04.06. 12:32:20

Mindig kiengedem, elengedem a buszt, akár menetrend szerinti, akár helyi, akár amilyen. Többen vannak rajta, had menjenek! A gyalogosoknak is elsőbbsége van a zebrán, de ők is lehetnének annyira korrektek, hogy nem ugranak ki az úttestre, hanem várnak egy kicsit. Szerintem itt is előrébb való lenne és erkölcsös, ha egy emberként megállunk a zebránál és inkább elengedjük a lendületben lévő x mennyiségű autót. Nekik nehezebb megállni, elindulni, többet fogyasztanak és nagyobbak is :)! Én meg gyalogosként erre ne tudnék szánni 15 másodpercet? Én elengedem őket, ráérek gyalogosként, kerékpárosként és autósként is!

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.06. 12:34:45

@CyberPunK: Sajnos ebben is van valami. Akad jó néhány kolléga, aki szégyent hoz a szakmára, de egy dolgot ne felejts el. Mások szabályszegő magatartása senkit nem jogosít fel arra, hogy ő maga is szabályszegővé váljon. Sőt pont a példamutatás a legjobb válasz az ilyen kirívó esetekre, hogy a jók táborát erősítsd, ne a rosszakét.

okleveles naiv 2016.04.06. 12:38:00

@Mayday: Azért megy lassan, h üzemanyagot takarítson meg, és ezért jó esetben prémiumot kapjon. Pont leszarja a menetrendet, az úton levő többi közlekedőt és a sok baromságot, ami csak a hülye utasaiért van, és csak zavarja őt a vezetésben...

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.06. 12:40:43

@abcd1234: Képzelj egy forgalmi helyzetet. Párhuzamos közlekedésre alkalmas út, három forgalmi sáv. Az útszakasz mindig zsúfolt, nagy forgalmat bonyolít. Jelzőlámpa szabályozza az áthaladást, azonban az egyszer csak elromlik, így forgalomirányító rendőr hiányában maradnak a táblák és az útburkolati jelek. Most képzeld el, hogy megérkezik nagymamád egy ilyen helyre, ahol ebben az esetben a felfestett gyalogos-átkelőhely lesz a mérvadó, és nem tud áthaladni az úton, mert egyetlen autós sem engedi át, mondván: a kocsinak nehezebb megállni, tehát a nagymamád legyen csak türelmes, és álldogáljon ott, amíg mindenki el nem halad. Szerinted ennek így kell működnie? Nem lehet, hogy az "autóval nehezebb megállni" inkább csak kifogás az önzőségre? Csak az én életem fontos, csak nekem lehet sürgős dolgom, nekem haladnom kell. A többiek pedig le vannak ejtve.

CyberPunK 2016.04.06. 12:40:49

@A nagy kékség: Azért itt több dolog is van.

1, nem szabályszegés a buszt nem kiengedni (ez szerintem hiba)
2, Ha megteszed azzal lehet, hogy segíted a buszt, de balesethelyzetet teremtesz (tudom, követési távolság, meg figyelés, de őszintén, te is jársz forgalomban, tudod milyen az átlag autós)

A gondok itt kezdődnek szerintem.

Az meg megintcsak tény, hogy nem minden buszos szarik a kreszre, láttam olyan esetet, ahol a zebra előtt a busz állt keresztbe, mert az autósok nem engedtek át egy babakocsit, sőt majdnem elvitték a belsőben...

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.06. 12:42:24

@okleveles naiv: A legtöbb autóbuszban évek óta nincs átfolyásmérő, úgyhogy a buta közhelyeket, amik ismét egy szakma lejáratását célozzák, talán hanyagolni kéne.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.06. 12:47:13

@CyberPunK: Én is le szoktam fogni a sávokat, ha azt látom, hogy a mellettem lévő sávban közlekedők simán elgázolnák azt a gyalogost, aki a zebrán szabályosan szeretne átkelni. A legtöbb autós még csak nem is lassít egy ilyen forgalmi helyzetben, pedig a KRESZ ezt is egyértelműen szabályozza.

És akkor ideje szétválasztani a dolgokat. Van a bunkó buszos, akit mindenkit utál, de a megállóból nem a buszost engeded ki, hanem a buszt, amin esetenként akár 150 ember is utazik. Ezért hozták ezt a szabályt: hogy megkönnyítsék azok haladását, akik az egyéni helyett a közösségi közlekedést választják.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.04.06. 12:54:50

@Trisi: azért, mert megideologizálod a szabálytalanságod
én még sosem láttam busz miatt fékező motorost amúgy, pláne nem azt telibeverő kocsit

vagy túl gyorsan mész , vagy valami más ott a gond

én már messziről villogok a busznak és lassítok, nem fékezek ész nélkül

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.04.06. 12:55:51

@CyberPunK: ha valaki bunkó, te is lehetsz az? szerintem te ne legyél az, állj ezek felett

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.06. 12:56:50

Most látom, hogy kikerült a poszt Index címlapra, a felvezetés pedig nagyon félrevezető.
"Ön megadja a busznak az elsőbbséget?"

Szóval még egyszer: a megállóból elindulást a KRESZ szerint lakott területen valóban köteles elősegíteni a többi járművezető (amennyiben ez hirtelen fékezés nélkül megtehető), de a busznak ettől még NINCS ELSŐBBSÉGE.

Kár, hogy a médián keresztül marha gyorsan fel lehet hergelni a népet, egymásnak lehet ugrasztani a feleket, miközben az eredeti szabályt senki nem értelmezi megfelelően.

Véleményem szerint nem harcolnunk kéne egymással, hanem megérteni, hogy a másik mit miért tesz. Oda kéne figyelnünk egymásra, nem pedig legyűrnünk kéne a másikat. És ez érvényes buszosra, autósra, motorosra, bringásra, gyalogosra, mindenkire.

okleveles naiv 2016.04.06. 12:59:30

@A nagy kékség: Köszi a korrekciót! Ezt ti szakmabeliek nyilván naprakészebben tudjátok, de nem véletlenül írtam: néhány hete olvastam a neten - arra mondjuk nem emlékszem, h melyik közlekedési vállalat szerepelt az interjúban, de magyarországi volt. Eléggé buszmániás vagyok, úgyhogy kb minden ilyet elolvasok, ami elém kerül. :)

CyberPunK 2016.04.06. 13:01:12

@A nagy kékség: @enpera: Félreértetek. Mivel rengeteg a bunkó, buszosok között is, ezért az elsőbbségadás balesethelyzetet teremt, ha van valaki mögöttem. Ér ennyit az, hogy a busz 10mp-vel később indul el?

agytörzsy prof 2016.04.06. 13:01:51

Az undorító vastag fekete kormot okádó buszokat senki nem szívesen engedi maga elé, ezt meg tudom érteni. Nem elég, hogy 20-szal cammog, nem látsz tőle semmit, de szívhatod a kormot és a gázolajfüstöt.
A másik, amikor lakott területen kívül (mert nem csak Budapesten járnak ám buszok) 50-nel vánszorog a nyílt országúton a sárga busz, esélyed sincs megelőzni a folyamatos szembeforgalom miatt, 2 km-es kocsisort gyűjt maga mögé egy perc alatt és olyan füstöt terít az arcodba, hogy ahhoz képest a szemétégető füstje lágy tavaszi szellő. Ezek tükrében valahol halványan azért érthető hogy a többség nem rajong az ötletért, hogy maga elé tessékeljen egy ilyen mozgó közúti akadályt.

ekat 2016.04.06. 13:05:06

Hát én (52 leszek) kicsit sem érzem magam halálraítéltnek. A válság alatt elküldtek, aztán vadidegen helyre vettek fel, de előtte is elmehetettem volna call-centeresnek nettó 160-ért, csak annyiért nem akartam.
Mondjuk igen, Budapest, és nagyon erős német, és erős angoltudás. Ja és anno az 'átkosban' általánosban németet, a gimiben meg angolt tanítottak. :) Persze az orosz mellett...
Lényeg, hogy abszolút nem félek attól, hogy ne tudnék elhelyezkedni.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.06. 13:06:24

@okleveles naiv: Az üzemanyagpénzt ma már a cégek többsége benyeli, illetve hasraütés-szerűen fizetnek valamennyit megtakarítás címszó alatt, ami a közelében sem jár a valóságnak, így a sofőr már nem érdekelt úgy a spórolásban, mint régen volt.

A menetrend viszont nagyon is számít. Sietni nem szabad, azért komoly büntetés jár, ami valahol érthető. Képzelj el egy viszonylatot, amin óránként jár a busz. Megvan hirdetve a menetrendben, hogy a busznak 11.58-kor kell a megállóban lennie, te kisétálsz a megállóba 11.57-re, viszont a sofőr siet (esetleg azért, hogy ne tartsa fel a forgalmat), és 11.56-kor elhalad a megálló előtt. Ha lekésed ezt a járatot, lekésel valami mást is, mondjuk egy állásinterjút.

Hát ezért nem lehet sietni.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.06. 13:09:16

@CyberPunK: Ezt mi is tudjuk. Normális buszos nem erőszakolja ki magát a megállóból. Aki mégis megteszi, annak semmi keresnivalója nem lenne a szakmában, de ezzel sajnos nem tudunk mit kezdeni. Tény, hogy a bunkó kollégák nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy ennek a szakmának a megítélése is a béka feneke alá kerüljön. Ha számít valamit, én kérek elnézést a bunkók nevében is.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.06. 13:13:54

@agytörzsy prof: Mondok erre valamit. Garázsmenetben vagyok, a kilencórás műszak után szeretném már végre kirúgni magam alól a buszt, hazamenni, pihenni. Haladnék, de beragadok egy busz mögé, és szentségelek. :) Szóval igen, érthető, hogy sokan nem szeretnek a füstöt okádó busz mögött cammogni, ugyanakkor az is érthető, hogy a buszon utazók is szeretnének hazajutni. Kinek legyen igaza?

CyberPunK 2016.04.06. 13:14:39

@A nagy kékség: Kár volt felhoznom a bunkó buszosokat, miatta kicsit elbeszélünk egymás mellett. Adva van három közlekedő, busz az öbölben indexel, én mögötte/mellette, random ember mögöttem. Ha elengedem a buszt, akkor mennyi a valószínűsége annak, hogy a mögöttem lévő belémszáll? A baj az, hogy a jelenlegi viszonyokban bár matematikailag alacsony, de azért ahhoz magas, hogy kockáztassak. Lásd @Trisi: hozzászólását. Innentől kezdve viszont a kérdés az, hogy ott az öbölben miért is elvárható az, hogy orosz rulettet játszak az utakon? Természetesen megértve az elengedés pozitív következményeit is.

okleveles naiv 2016.04.06. 13:19:25

Nos, csakúgy, mint a többi közlekedőből, buszsofőrből is sokféle van. A hozzászólásaid és a pöpec blogod alapján vlszínűleg nem az idegbeteg gáz-fék típus vagy, és ne vedd magadra, de vannak sofőrök, akik magasról tesznek a menetrendre. Lehet, h ők vannak kisebbségben, de az utas őket jegyzi meg, nem pedig azt a sofőrt, aki "csak" tette a dolgát. Na, nem offolom szét a postot, kellemes napot! :)

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.06. 13:23:34

@CyberPunK: Szó nincs arról, hogy ez elvárás. Azért azt gondolhatod, hogy a tükörben mi is látjuk, hogy mi történik az úton. Na, akkor elmondom, hogy én hogyan csinálom.

Zárom az ajtókat. Meggyőződöm arról, hogy valóban bezáródtak-e, majd belenézek a tükörbe. Ha azt látom, hogy csak öt autó van mögöttem, ki sem rakom az irányjelzőt; megvárom, amíg mind az öt elmegy. Ha hosszabb a kocsisor, akkor kirakom az indexet, és úgy 10-20 centit megmozdítom a buszt, hogy egyértelmű legyen az indulási szándékom. A tapasztalat az, hogy a harmadik-nyolcadik autós kienged. Ennek megvan az oka. Egyrészt aki nagyon közel jár már a buszhoz, az talán nem is észleli az indulási szándékot, másrészt nem is elvárható, hogy azonnal a fékre taposson, az általad is említett balesetveszély okán. A harmadik-nyolcadik autósnak viszont már van ideje észlelni, hogy mi történik elöl, így lehetősége is van csökkenteni a sebességét, felkészülve arra, hogy kiengedje a buszt.

És láss csodát, ez a módszer működik. Senki nem küldi el az anyjába a másikat, mindenki nyugodtan halad a dolgára. Ha öblös megállók vannak, akkor néhány száz méternél tovább úgysem tartom fel az autóst, ha viszont nincs öböl, akkor mindig segítem az előzést.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.06. 13:25:44

@okleveles naiv: A saját oldalamon írtam már valakinek, hogy ez minden szakmában így van. Te sem a tisztességes vízszerelőre fogsz emlékezni, hanem arra, aki megvágott, és még csak számlát sem adott. :) Kellemes napot neked is!

CyberPunK 2016.04.06. 13:36:49

@A nagy kékség: Akkor meg nem értem a posztot, mert ezek szerint mégiscsak rend van. :)

CyberPunK 2016.04.06. 13:48:25

@A nagy kékség: Megmondom őszintén, én annak örülök, hogy bár nem közelítünk nyugat felé, de azért roszabb se lett a helyzet az elmúlt 10 évben. Lehetne itt is általános russian road rage.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.06. 13:54:35

@CyberPunK: Hát igen, nézőpont kérdése. Mi vagyunk az aranyközépút. Nem túl rossz, nem túl tökéletes. :)

HgGina 2016.04.06. 14:05:23

@CyberPunK: A gondok nem inkább ott kezdődnek, hogy a normális közlekedésre alkalmatlanok a buszok? Gyanítom, a buszok 60 %-a már eleve a füstölése miatt nem mehetne forgalomba. A maradék fele egyéb hiányosságok miatt. 10-ből biztos legalább 8 közlekedése szabálytalan. Ha ezeket kitiltanák, máris nem lenne gond a 10-20-szal való hegymenet. De sokszor ez a tempó a síkmenetben is megvan, nem kell ahhoz hegy vagy bucka.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.04.06. 14:08:06

Megint egy agyhalott, amelyik firkál anélkül, hogy értené a szavak jelentését.
Legalább annyira ne lennél hülye, hogy saját magadat cáfolod.

NEM KÖTELEZŐ

Amennyiben hirtelen fékezés nélkül megtehető, akkor kell elengedni a buszt.

Értelmezd, már ha van hozzá agyad.

CyberPunK 2016.04.06. 14:09:28

@HgGina: Nem, ahol én közlekedek ott jellemzően a fiatalabb Mercik mennek, és ott is ugyanezek a körképek. Bunkó balkáni népség vagyok nagy tömegben.

Mayday 2016.04.06. 14:10:41

@A nagy kékség: Az én tempóigényem? Nem is tudtam, hogy én írtam a KRESZt.
A babakocsis anyukás mesét meg hagyjuk már, rá szoktátok csukni az ajtót, meg se tudom számolni hányszor láttam ilyet.
Egyszerűen sz*tok mindenkire, mert megtehetitek, ennyi.
Amszterdamban miért megy 50el a busz? Ott nem féltik a babakocsis anyukát? És Zürichben ahol a város fele hegyoldal? És Berlinben? És Arnhemben?
Fura hogy másutt tudnak 50el is vigyázni a babakocsira, csak Bpen van az, hogy közlekedésben a busz = +5 perc/km .

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.06. 14:27:38

@Mayday: Kicsit bánjunk finomabban az általánosításokkal, rendben? De ha te csak fröcsögni tudsz a buszosokra, mert mindenképpen szükséged van egy ellenségképre, hogy a sajátos szabályértelmezésedet igazolni tudd, akkor mondd ezt, és akkor meg sem próbálok veled értelmes párbeszédet folytatni. Bár, ahogy a példa mutatja, ez amúgy is lehetetlen.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.06. 14:35:32

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: 24. § Elindulás

(3) Lakott területen belül a járművek vezetői KÖTELESEK az elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusznak és trolibusznak a megállóhelyről való elindulását (a jobb szélső forgalmi sávba való besorolását) – ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehető – lassítással, szükség esetén megállással is lehetővé tenni. Az autóbusz, illetőleg a trolibusz vezetője azonban ilyen esetben is csak akkor indulhat el, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről.

Ennyit arról, hogy "NEM KÖTELEZŐ". De, sajnos kötelező, amennyiben hirtelen fékezés nélkül megtehető. Tehát csak hirtelen fékezés (vagyis balesetveszély okozása) esetén tekinthetsz el ettől a rendelkezéstől, de ha te tizenhatodikként sem engeded ki a buszt, pedig lenne rá alkalmad, akkor bizony szabálysértést követsz el.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.06. 14:42:07

Olvasom a hozzászólásokat, és azt veszem észre, hogy egyesek a saját önös érdekeiknek megfelelően igyekeznek értelmezni a szabályokat. A kérdés mindig az, hogy ha fordul a kocka, és ők kerülnek szembe egy hasonlóan önző emberrel, aki miatt érdeksérelmük származik, akkor hogyan vélekednek a saját tükörképükről? Mert a közlekedés nem úgy működik, hogy csak nekem legyen jó, a többiek pedig menjenek a sunyiba. Aki úgy véli, hogy neki bármit lehet, mert szerinte egyes rendelkezéseknek "nincs értelmük", az számítson arra, hogy adott esetben egy ugyanilyen gondolkodású emberrel találkozik, és alulmarad majd egy olyan forgalmi helyzetben, ahol őt védte volna a szabály.

Pilotax 2016.04.06. 14:55:02

A lányomat vizsgázás közben pontosan erre a szabályra hivatkozva húzta meg a vizsgabiztos.
A lányom a vezetési gyakorlatokon megszokott 40-45 km/órás tempóban halad. A vizsgabiztos morog, hogy mennyi a megengedett sebesség lakott területen, a lányom mondja 50, a vizsgabiztos visszamorog, hogy akkor menjen annyival. Pár pillanattal később egy megállóban lévő busz mögé ér kb. 5-6 méterrel, amikor a busz kiteszi az irányjelzőjét, hogy kijönne a megállóból, a lányom úgy döntött, hogy már nincs ideje elsőbbséget adni, esetleg megállni, ezért megállás nélkül továbbhaladt. Azért egy ilyen necces helyzetet szerintem egyébként helyesen megoldó kezdőt megbuktatni több volt mint inkorrekt viselkedés, pláne annak fényében, hogy a busznak nincs ebben a helyzetben elsőbbsége csak feltételekkel. Szerintem a feltételek meglétének megítélése annak a feladata, akinek a kezében a volán van. Tipikusan az a helyzet volt amikor a vizsgabiztos az anyósülésről akart vezetni, rosszul.

s 2016.04.06. 14:57:29

@Pilotax: Pénzt akart? Odaadtátok végül?

Mayday 2016.04.06. 15:05:03

@A nagy kékség: Miután 7 éve kisérgetem őket a Nagykőrösi úton mindkét irányba, elég nehezen fogsz meggyőzni róla, hogy tévedek. Végtelenszer csinálja azt, hogy simán átérhetne a zöldön (pl Nemes utcai lámpánál Gyál felé), de nem, leveszi a gázról a lábát, mert neki belefér még egy piros lámpa.

De mondok jobbat: az M5 kivezetőn, ahol külön buszsáv van és 70es tábla, ott is igen ritkán látni 50 felett haladó buszt, pedig km-eken át nincs megálló, de ha van és előzni akarja egyik busz a megállóban álló másikat, simán kijön elém 50el, mert úgyis nagyobb, én meg oldjam meg. Aztán ha hátulról belém jönnek, mert nem akartam megtolni a buszt, az már az én hibám.

Meddig soroljam? Én elhiszem hogy van normális sofőr, de annyi a "nemnormális" közöttük, akinek konkrétan jogsit sem szabadna adni, hogy nem érdekelnek a normálisok. Majd ha csak tényleg arra alkalmas emberek vezetik a buszokat, másképp fogom látni.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.06. 15:17:05

@Mayday: Nem akarlak én meggyőzni semmiről, de azért hadd kérdezek valamit. Nem tudom, hogy neked mi a szakmád, de tegyük fel, hogy szobafestő vagy, aki mindig szépen és pontosan dolgozik, tartod a határidőket, nem iszol, számlát is adsz, mégis egy napon említenek téged azokkal az alkoholista kollégáiddal, akik a viselkedésükkel szégyent hoznak az egész szakmára, többek között rád is. Neked hogy esne ez? Nem tudom, érted-e, mit akarok mondani.

Na, és akkor megint egy kis KRESZ.

26. § Sebesség

a/1. a külön jogszabályban meghatározott követelményeknek megfelelő autóbusszal
- autópályán 100 km/óra,
- lakott területen kívül, egyéb úton 70 km/óra,
- lakott területen 50 km/óra,

Tehát hiába a 70-es tábla, a busznak lakott területen akkor is csak 50. Ezenkívül van egy külön forgalmi utasítás is (amit a civilek nyilván nem ismerhetnek), hogy lakott területen kívül egyéb úton is csak max. 50, autóúton és autópályán pedig max. 60. Ez a "kék" buszokra vonatkozik.

Ne kérdezd, hogy miért van ez, de nekünk eszerint kell közlekednünk.

Mayday 2016.04.06. 15:22:17

@A nagy kékség: ok, benéztem a 70-et, ettől még simán kijön elém és nem fogja érdekelni, mekkorát kell fékezni miatta. Nem egyszer láttam ilyet is.

A festő más, neki nincs vizsga meg semmi, nektek van.

Az nem az én bajom h rossz a rendszer (akár a vizsga, akár a BKV fegyelmezési rendszere) és hogy nyilvánvalóan alkalmatlan sofőrök is vezethetnek.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.06. 15:30:36

@Mayday: A BKV-s képzés az egyik legmagasabb fokú ebben az országban. Félelmetesen jól oktatnak. Hogy aztán az emberek ebből mennyit visznek magukkal az utcára, az más kérdés. És azt se felejtsd el, hogy ma már nem csak BKV-ról beszélünk. Az Arriva például tök nullás sofőröket ültet fel a csuklósokra is; olyanokat, akiknek zéró a városi buszvezetési gyakorlatuk. Ez nagyon nagy baj, de a normálisan dolgozó buszosok ez ellen semmit nem tudnak tenni. Ez politika. A tőke mozgása. Semmi köze nincs a szakmához.

A szobafestőnek amúgy miért ne kéne vizsga? De írhattam volna bármilyen más szakmát/hivatást, ahol néhány kutyaütő lejáratja a rendesen dolgozókat is, de ezt nem a rendesen dolgozókon kell leverni. Ezért kértem, hogy ne általánosíts.

Szóval valamelyest megértem a felháborodásodat, hiszen néhány általad is említett dolog engem is bosszant, de ez a történet nem fekete vagy fehér, mint ahogy semmi nem az az életben. Arról nem is beszélve, hogy a személyes felháborodás még nem lehet indok arra, hogy bizonyos szabályokat ne tartsunk be.

Mayday 2016.04.06. 15:38:40

@A nagy kékség: Nem a személyes felháborodás az ok, hanem az idő. Nem fogok napi 20 percet elveszteni azért, mert vki másnak nem fontos az idő. Nekem attól még az. És mielőtt azt mondod h a napi 20 perc nem fontos, ez heti másfél óra legalább, ha úgy tetszik, 3 ebédszünet, egy rendes edzés, akármi.

Úgy értem a szabályt, hogy a vezetős szakmákban időnként ismételni kell a vizsgát, mert lejár, a festőnél és a többieknél nincs ilyen.

A cég neve mellékes, a fizika törvényei mindenkire egyformán vonatkoznak, ha egyszer kijött elém féktávon belül. Innen nézve mindegy mennyi tapasztalata van, mert akár tapasztalatlan, akár tapasztalt, de alkalmatlan, az eredmény ugyanaz.
És még egyszer kérdem: a holland busz miért tud 50el menni? Ők nem féltik a babakocsit?

s 2016.04.06. 15:42:26

Adatlap

Ballib cenzúrázók réme 9 0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2016.04.06. óta tag.
Ballib cenzúrázók réme 9 ezekben a blogokban publikált:

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.06. 15:45:04

@Mayday: Fogalmam nincs, nem dolgoztam még Hollandiában, de még csak nem is jártam arrafelé. Azért én ezt az időtényezőt kissé árnyalnám, de nem biztos, hogy érteni fogod.

Városi körülmények között, ahol a forgalom, az útkereszteződések, a jelzőlámpák folyton lassításra vagy megállásra késztetnek, nincs ám akkora jelentősége a sebességnek. Hiába tolod meg az egyik helyen 70-nel, ha aztán a következő lámpa úgyis megfog. Lehet vele nyerni valamennyit, de semmiképpen sem annyit, amennyi megérné a plusz rizikót. Ezt most nem buszosként, hanem személyautósként írtam.

És az sem utolsó szempont, hogy a sietéssel magadtól veszed el az időt; azt az időt, amit az egyes veszélyhelyzetek észlelésére kéne szánnod. Minél gyorsabban mész, annál kevesebb időd marad helyes döntést hozni, valamint jól cselekedni egy húzós szituációban.

Valószínűleg mi azért nem beszélünk egy nyelvet, mert számomra valóban a biztonság a legfontosabb. Inkább érjek oda később, mint soha.

Porsche Turbó 2016.04.06. 15:56:29

Ha a költségvetés napi szinten milliókkal gyarapodna akkor több stadion épülne , nem az utak lennének jobbak . A több trafipaxtól sem lettek jobbak az utak . A cikk szerzője elmehetne önkéntes rendőrnek , ha még van ilyen .

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2016.04.06. 16:07:40

Konkrétan a cím nem igaz.

A levélírónak meg sokmindenben igaza van, de elég fárasztó ez a kioktató, szájbarágó stílus...

öreg baka nem rakéta 2016.04.06. 16:15:25

Nem olvastam végig, de:
A busznak nem elsőbbsége, hanem előnye van a megállóból kiálláskor.
"Lakott területen belül a járművek vezetői kötelesek az elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusznak, trolibusznak, az iskolabusznak és a gyermekeket szállító autóbusznak a megállóhelyről való elindulását (a jobb szélső forgalmi sávba való besorolását) - ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehető - lassítással, szükség esetén megállással is lehetővé tenni. Az autóbusz, az iskolabusz, a gyermekeket szállító autóbusz, valamint a trolibusz vezetője azonban ilyen esetben is csak akkor indulhat el, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről."

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2016.04.06. 16:19:30

@Mayday:
"Belátó buszsöfőrök? Nézzél meg pár youtube videót arról, hogy szorítják le minden következmény nélkül a bicikliseket és a többi."

Mert ezek kerülnek fel. És van ilyen is. De minden ilyenre jut soktíz pozitív példa.

öreg baka nem rakéta 2016.04.06. 16:25:19

@Comandante en Jefe:
Persze, hülye mindenhol van.
Mentél már a Thököly úton, a felfestett értelmesen jelzett bicikliút mellett? Mondjuk ott, ahol elfogy a biciklisáv? (Volt buszos video is.)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2016.04.06. 18:27:52

@Comandante en Jefe:
Biciklivel csak régebben, autóval és busszal gyakran. Igen, azt a videót ismerem,..

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.06. 19:01:51

@Comandante en Jefe: @öreg baka nem rakéta: Majd a napokban nézzetek be a blogomra, mert kiteszem annak a bringás videónak a baleseti helyszínelő jelentését. Vagy mentsétek le az alábbi mappát a kedvencek közé. Sok érdekes írást találhattok benne.
anagykekseg.wordpress.com/baleseti-helyszineles/

Tybi 2016.04.06. 22:10:52

@borso: Sajnos mifelénk a fekvőrendőrök egy részét sunyiban rakják le, minden jelzés nélkül,és még ha jó szándékú vagy is benézheted, és valóban ott hagyod a fél alvázat.

Tybi 2016.04.06. 22:19:15

Csak hogy legyen még egy rossz példa, mifelénk az a szokása néhány sofőrnek, hogy még meg sem állt a busz a megállóban, már kifelé indexel, aztán döntsd el, hogy most ki akar -e jönni, és ha igen, mikor?

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.06. 23:21:25

@Tybi: Azért elhiheted, hogy ezt nem így oktatják. A forgalmi utasítás szerint előbb meg kell győződni az ajtók zárt állapotáról, valamint arról, hogy az elindulásnak egyéb akadálya nincs, és csak ezután tehetjük ki az irányjelzőt, amivel az elindulási szándékot a forgalom többi résztvevője számára jelezzük. Ahogy írtad, ezt néhány sofőr, sajnos, valóban nem tartja be, de ennek a sietségnek néha komoly oka van, amit az alábbi bejegyzésben próbáltam elmesélni az érdeklődőknek.
anagykekseg.wordpress.com/2015/12/01/hat-perc/

Tybi 2016.04.07. 00:44:27

@A nagy kékség: Elhiszem, legalábbis remélem, hogy nem így oktatnak! Szerintem az ilyesfajta hozzá állásra semmi szükség vidéken, ahol ha nagyobb a forgalom akkor is ki tud jönni a busz 30-40 mp múlva.
A lényeg, hogy semmi sem fehér-és fekete, a közlekedők minden oldalán lehet találni pro- és kontra verziót minden létező szituációra.

Daniel M. 2016.04.11. 06:55:25

@A nagy kékség: A BKV-s képzés az egyik legmagasabb fokú ebben az országban. Félelmetesen jól oktatnak.

Na ezen nagyon jót kacagtam. Ez valamikor 1989-ben még így lehetett, azóta viszont ez egyáltalán nem igaz. Selejt buszvezetőket képeznek, tisztelet a kivételnek. A padlógáz-satufék, a gázpedál pumpálása, a kanyar előtt lelassít, de a kanyarban már padlógázt nyom, az, hogy egy 18 méter hosszú tolócsuklós kocsival a 90 fokos kis íves kanyarodás csak 2,5 -3 sávon megy, stb.

Ezek mind azt igazolják, hogy egyáltalán nem oktatnak olyan jól már mint ezelőtt 30 évvel.

Daniel M. 2016.04.11. 06:57:41

@A nagy kékség: Bárcsak a cég belső szabályait tudnád ilyen jól, és kérés nélkül dobnád le a csöveseket a buszról.

Daniel M. 2016.04.11. 06:58:57

@A nagy kékség: Látom sikerül jól kikupálnod magadat kifogáskeresésből, gratulálok.

A nagy kékség · https://anagykekseg.wordpress.com/ 2016.04.18. 08:21:48

@Daniel M.: Jól írtad, tisztelet a kivételnek. Ne keverd a szezont a fazonnal. A járművezető felnőtt ember, aki a saját tetteiért felel. Ha valaki pocsék járművezető, és nem veszi figyelembe a rakomány speciális sajátosságát, az nem az oktató hibája.
süti beállítások módosítása