Hibrid buszra írt ki tendert Neuss és a manchesteri repülőtér. München csuklós buszokat vesz, Varsó lehagyott minket, nem is kicsit...
A németországi Neuss városának közlekedési vállalata 10db hibrid buszra írt ki tendert. A tíz busz három kategóriára oszlik:
-1 : 2db szóló busz soros vagy párhuzamos hibrid hajtással,
-2.: 4db soros hibrid hajtással ellátott csuklós busz,
-3.: 4db párhuzamos hibrid hajtással szerelt csuklós busz.
1. kategória becsült összértéke 550’000-től 800’000 Euro-ig (egyenként 76,15m-110,8m Ft)
2. kategória becsült összértéke 1’800’000-től 2’600’000 Euro-ig (egyenként 124,65m-180m Ft)
3. kategória becsült összértéke 2’000’000-től 2’600’000 Euro-ig(egyenként 138,5m-180m Ft-ig) mozog.
A beszerzés becsült összértéke 4’700’000 és 5’900’000 Euro között mozog.
A műszaki feltételekből pár érdekesség:
- Az alkalmas gyártónak legalább 4 éve kell a VDV kívánalmainak is megfelelő alacsonypadlós buszokat gyártania.
-A gyártónak csatolnia kell a SORT-fogyasztásmérési cikluson részt vett buszok eredményeit.
-A gyártónak meg kell felelnie az ISO 9001 és ISO 14001 tanúsítványoknak.
A Manchesteri repülőtér 5db szóló hibrid busz beszerzését tervezi. Soros vagy párhuzamos hibrid rendszerrel hajtott buszok is részt vehetnek a pályázaton.
München 10db EEV normát teljesítő csuklós buszra írt ki tendert.
November 16.-án forgalomba állt az 1500. alacsonypadlós busz Varsóban. A BKV állományában az 1400 buszból csak 297db alacsonypadlós található. A helyzetet javítja az alvállakozók által biztosított alacsonypadlós buszok száma, azonban Varsótól messze lemaradtunk így is.