Leépítés és fejlesztés a NABI-nál

2011. január 12. - kristoof

Szomorú hírt olvashattunk az index gazdasági rovatában. 60 főt bocsátanak el a NABI Kaposvári gyárából. Ugyanis Los Angeles-nek pénzügyi gondjai támadtak, ezért nem hívja le a 2011-ben beszerezni kívánt 100 darabos Compobus opcióját, írja az index. Szakmai körökben úgy tudják, hogy a Budapesti gyáregységnél is megválnak 15 dolgozótól. Azt viszont egyenlőre nem tudni, hogy a ma bejelentett 60 főben benne vannak-e a budapestiek. A NABI vezetése azt is fontolóra vette, hogy a kaposvári gyártást 2 hónapra felfüggeszti. Sajnos a NABI-t az is érinti, hogy tegnap a KDB megsemmisítette a BKV midibusz tenderét.
Ugyanis a nyertes jármű második példánya a NABI budapesti üzemében készült, így jó eséllyel akár ők is összeszerelhetnék a Molitus midi járművét.

A rossz hírek közzé vegyült néhány jó hír is. A NABI nem adja fel a Sirius család fejlesztését. Így a nagy sikert aratott első példány után idén tavasszal megjelenik a második két ajtós elővárosi modell. Majd azt követi egy CNG változat. Az USA-ban is lesz újdonság. Hamarosan bemutatkozik a Compobus 40 lábas (13 méteres) változata. Amivel jó eséllyel indulnak az Észak-Amerikai tendereken. Reméljük, hogy a NABI hamarosan kimászik a gödörből és legközelebb csak jó hírekről számolhatunk be!

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr142579677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jack o'neill 2011.01.12. 21:20:41

Na, "jól" kezdődik ez az év...
Egy tucat helyen példáloztam már, hogy milyen opciója van NABI-éknak LA-ban. Erre tessék...

Amúgy valahol olvastam (nem tudom már, hol), hogy a Compobus azért 45 láb hosszú, mert ekkora méretben gazdaságos. Mivel ha rövidebb lenne és ezáltal kevesebb férőhelyű, nem érné meg közlekedési cégeknek kicsengetni a kategória társaihoz képest meglévő felárat. Akkor, hogy lesz értelme a rövidebbnek? Ráadásul 40 lábas lesz az új gép, ami 12,19 méter. Erre a méretre ott lenne a 40LFW és a BRT40 is nem? Nem lesz ez házon belül sok?

Az új Sirius terveknek meg baromira örülök. Az meg mégjobb lenne, ha kitolnának a gyárkapun egy helyközi buszt. Kéne már egy tisztességes, hazai, helyközi busz.

kristoof 2011.01.12. 21:31:15

@jack o'neill: Nem tudom mi értelme van egy újabb 40 lábas busznak. (Más gyártók is készítenek ilyen buszt amúgy.) A következő busz helyközi/elővárosi lesz. Ezt mutatják be tavasszal.

Moszkvicsslusszkulllcs 2011.01.14. 20:54:54

Ha úgy írnak ki egy pályázatot, hogy minimum 40 láb hosszú buszt kérnek, akkor minek 45 láb hosszú drágább járgánnyal indulni a tenderen? Tuti kudarc.

A 45 láb hosszú busz fordulékonysága egy katasztrófa, talán ezért nem akarnak sok helyen 40 lábnál hosszabb buszt.

Moszkvicsslusszkulllcs 2011.01.14. 20:57:01

Egy módosítást javasolnék a cikkben:

a BKV midibusztendert nem semmisítette meg a KDB, hanem új értékelésre utasítja a BKV-t (kb. 2 hét múlva fog megérkezni a határozat).
Szóval jönnek az S91-ek.

Káposztakukac 2011.01.15. 22:01:37

egyenlőre=fradi és vasas ugyanannyi gólt lőttek

egyelőre=eddig, mostanáig, jelenleg

kristoof 2011.01.17. 22:09:18

@Moszkvicsslusszkulllcs:
Teljesen igazad van! A cikket már nem írom át! Köszi szépen...
süti beállítások módosítása