Euro 6 EGR nélkül

2011. május 24. - _zahnrad

Az Iveco és a Fiat Powertrain Technologies bemutatta az első olyan nehézüzemű dízelmotort, ami kipufogógáz-visszavezetés(EGR) nélkül teljesíti az Euro6-os előírásokat. Az előzetes várakozások szerint és az eddig bemutatott motorok alapján csak a szelektív katalitikus redukció(SCR) és az EGR együttes alkalmazásával lett volna lehetőség teljesíteni az új emissziós normát. Ez igen drága, nehéz és helyigényes megoldás.

A várakozásokra első cáfolattal az Iveco-FPT páros szolgál. Elsőként a Cursor 11 nagy teljesítményű motorok felelnek meg az új előírásnak. Az előírás teljesítésében nagy szerepet játszik az új zeolit alapú SCR katalizátor, ami részecskeszűrőt(DPF) is magában foglal. A Cursor és a Tector motorok is új 2200 bar csúcsnyomású befecskendező common-rail rendszert kapnak és új motorirányítást. A Cursor család változó geometriájú turbófeltöltőt is kap.

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr532929907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moszkvicsslusszkulllcs 2011.05.29. 19:01:28

A magyar buszos vállalkozót ebből a nagy hókusz-pókuszból mindösssze annyi érdekli, hogy "ugye nem fog letiltani az elektronika, ha nem töltök bele ad-blue-t?"

_zahnrad 2011.05.29. 20:00:55

@Moszkvicsslusszkulllcs: Ebbe is kell AdBlue. Annyit fog érzékelni, hogy kisebb a motorsátor mérete. Bár még nem mutatták be az összes konkurens E6-os motort...
süti beállítások módosítása