Új Ikarusa lesz a BKV-nak

2012. május 29. - _zahnrad

Több mint hat éve már, hogy az utolsó ötven új Volvo 7700A-t forgalomba állította a főváros közlekedési vállalata. Néhány nap múlva ismét új autóbuszt vehetnek birtokukba az utasok.

A kocsi valójában nem teljesen új, hiszen 2010-ben készült és már kétszer is járt a BKV-nál próbán. De tíz év után először, újra Ikarus áll forgalomba Budapesten. Igaz most csak egyetlen kocsival gazdagodik a BKV járműparkja, ez a járműkiadási gondokkal küzdő cégen nem sokat segít, de a semminél mindenképp több.

Az Ikarus V187-et, majdnem pontosan két éve ismerhette meg a fővárosi utazóközönség. Az akkor még teljesen új kocsit az Omnibusz is tesztelte. A típust később több hazai nagyváros is kipróbálta, és a tavaly téli szmogriadó idején néhány nap erejéig újra megjelent a fővárosban a kék-szürke fényezésű kocsi.

Néhány hónappal ezelőtt még úgy látszott, a V187-es nem talál gazdára. Végül mégis az eredetileg szánt helyére, a BKV-hoz, kerül. A csuklósbuszt  egyelőre három évig fogja bérelni a főváros közlekedési cége, aminek lejártát követően, valószínűleg megvásárolja az addig bérelt járművet. A jelenlegi tervek szerint a busz a bérleti konstrukció teljes időtartama alatt a Cinkotai garázsban fog szolgálni. Így az utasok ennek a garázsnak a vonalcsoportjain találkozhatnak, majd a csuklós Ikarusszal a nyár elejétől.

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr564514425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dunstan 2012.05.30. 13:45:08

Légyszíves javítsátok a vesszőhibákat, elég zavaró.

gaborbalk 2012.05.30. 18:14:44

@Dunstan: az már baj ha ez a hír, ennyit vált ki belőled... (ja,bocs,ja,,,,,)

niklex 2012.05.30. 19:57:07

Hát,nem kell,hogy különösebb lelkesedést kiváltson. Megint egy (1 !!!!) használt busz (az is csak bérbe, de legalább hazai), a javítóműhely megint vehet egy új tipushoz másfajta alkatrészeket,tanulhatják a javítását külön. Csupa gazdaságosság. Mikor jönnek már rá, hogy a 20-25 éves füstölgő szar buszokra elköltött bődült mennyiségű pénzből újakat kellene venni, és hazai gyártásút.

Dunstan 2012.05.30. 20:37:40

@gaborbalk: Majd ha százasával veszik őket, vagy a Credo Citadelleket, és nem a bezárás kerülgeti a hazai buszgyártókat, akkor majd mást is kivált. Az, hogy az évek óta a gyár udvarán rozsdásodó bemutatóbuszt végül három évre rásózzák a BKV-ra, még semmit sem jelent. Sajnos.

kamarawood 2012.05.31. 06:52:17

Ilyen alapon a Citadell-eket is bérelheték...

BPO654 2012.06.02. 12:47:45

@niklex:
Ennek is örülni kell. Persze kéne belőle jópárszáz darab. Külföldön is bérlik, lízingelik, csak ott hamarabb kidobják ill eladják pl: nekünk.

Ckket idelinkelem a legelső kép miatt; Deák tér ORSZÁGIMÁZS!!!
(A cikk 2 éves de a midik még mindig itt vannak, holtt elektromos midi is van már hazai, ITK Plazma, másik topikba belinkeltem a videot - Borsodi Volános kocsi van a képen).

www.origo.hu/auto/20101104-57-literes-atlagfogyasztas-a-szmogriado-alatt.html

Moonline 2012.06.12. 18:50:35

@BPO654: Annak az elektromos midinek sok köze nincs a magyar gyártókhoz. Csak egy itthon összerakott buszt, sok magyar tervezés nincs benne.
süti beállítások módosítása