A 16-os busz megelőzte a „világhírű villamost”

2012. október 23. - kristoof

cimlap_2.jpgA minap a honi sajtó nagy lelkesedéssel számolt be arról, hogy a National Geographic (NG) Életre szóló utazások című könyvében a Duna-parti 2-es villamos bekerült a világ tíz legszebb villamosvonala közé, ahol hetedik lett. Az egyik budapesti buszvonal viszont még ennél is előkelőbb helyezést ért el, a hatodik helyen végzett a tízes listán.

A könyv szerint felejthetetlen utazás vár arra, aki kipróbálja a Szent István Bazilika környékéről (Deák Ferenc tér) induló 16-os buszjáratot (sajnos a műben nincs konkrét számozás, valószínűleg a szerző nem igazán tudott eligazodni ezen a téren.) Természetesen itt nem az állandóan lerobbanó és kimaradó midi buszokra gondol a könyv szerzője, hanem arra hogy a 16-os család átmegy a Duna fölött a Lánchídon, majd onnan fel a Várnegyedbe, ahol a járat végállomása is van. A királyi Palotában több múzeum is található, de az utazók felfedezhetik a Mátyás-templomot és megcsodálhatják a város látképét is a Halászbástyáról.

cikkbe.jpgEz a midi a jobb állapotúak közé tartozik, mégis kicsit „csálén” áll a homlokfal

Budapest ezzel a teljesítménnyel olyan városokat utasított maga mögé, mint Párizs, Róma, Madrid és London. Az NG szerint egyébként a legszebb városi buszos utazás New Yorkban vár a turistákra.

Üröm az örömben, hogy a BKV leglepusztultabb járműállománya közlekedik a várban. Az Ikarus 405-ös midi buszok cseréjét már évekkel ezelőtt el kellett volna kezdeni. A legutóbbi kísérlet mondva csinált okok és politikai érdekek miatt kudarcba fulladt. Nemrég viszont újra kiírták a tendert a buszok cseréjére, de a legutóbbi kiszervezéssel kapcsolatos „szenvedés” után nem sok jóra számíthatunk. Igen szomorú, hogy egy ennyire fontos turisztikai útvonalat öreg, balesetveszélyes és nagyon rossz műszaki állapotú buszokkal lát el a BKK és a BKV.

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr44863990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darth Peter 2012.10.25. 19:15:21

De legalább hazai buszok.

BPO654 2012.10.25. 23:25:55

@Darth Peter:
Elavultak, elagottak, a fele már meg sincs, nem is bírják a strapát, nem is a.p-sak, ócskák, viszont "aranyosak", ezen felül turista látványosság ahogy elindul a megállóból és kiokádaj a füstöt. Filmezni is szokták........:D
MÁS BAJ NINCSEN VELÜK!:P
Oda gázüzemű, v villanybusz kéne. A solarisnak van villany midije, a Molitusnak nincs! Nem magyarkodni kell, hanem csinálni vmit!
Én már régen kb 5 éve felhívtam a figyelmet ezekre a buszokra, és azt írtam, h "legalább a 16-re meg a 27-re vehetnének normális buszokat -Vár, Citadella). Azóta sem vettek.:D

.PLACI. 2012.10.27. 00:24:35

Hol van a járat végállomása? A Várnegyedben???
Inkább a Széll Kálmánon! :)

Moszkvicsslusszkulllcs 2012.10.27. 00:40:08

@BPO654:

Tegyük hozzá, hogy a 405-ösök 2+1 üléssorosak a 2,35 m széles karosszériával, a ma kapható modellekben mind 2+2 üléssor van (nem tudok 2+1 üléssoros modellről), abból botrány lesz, ha minimális állóhellyel rendelkező midibuszok lesznek forgalomba állítva.

BPO654 2012.10.29. 15:21:30

@Moszkvicsslusszkulllcs:
A kisteherautósak ilyenek, Merci Sprinter 515, v Bécs, VW kutsenits (metrós üléselrendezéssel!).
Az S91 is duplasoros, sztem nincsen azzal baj.
Bécsben most váltják le a VW K.-eket, villany midikre, piros-fehér-piros fényezéssel (osztrák zászló....nacionalizmus, ami senkinek nem tűnik fel).

242 P1 2012.11.01. 20:41:11

@BPO654: A zászló nem ugyan az, mintha a Habsburg birodalmat festenék a buszokra, meg ragasztanák az autóik hátuljára matricaként. Amúgy osztákiában meg németbe' szokás a város színeire festeni a járműveket (ami Bécsben piros-fehér, Graz-ban zöld-fehér, Drezdában sárga, meg van még pár ilyen)
süti beállítások módosítása