Budapesté a legnagyobb új Citaro flotta!

2012. november 28. - _zahnrad

MercedesBenz_Citaro_Budapest_8271k.jpgA mai napig Budapest rendelte a legnagyobb mennyiséget az új sorozatú Mercedes Citaróból. A 159 darab busz leszállítása 2013 Áprilisában kezdődik.

A buszokat a VT-Transmann szerzi be, és fogja üzemeltetni, miután megnyerte a BKK új buszok beszerzésére kiírt első kiszervezéses pályázatát. A 159 darab kocsi az eddigi legnagyobb flottamegrendelés az új Citaróra.  November elején érkezett a megrendelés az Evobushoz, a buszok leszállítása 2013 Áprilisában kezdődik. Az összes kocsi EEV normás motorral és a, pletykák szerint, ZF Ecolife váltóval lesznek felszerelve. A buszokat a Citarók gyártását végző mindkét gyáregység – Mannheim és Neo-Ulm - párhuzamosan fogja gyártani a viszonylag rövid, hat hónapos szállítási határidő miatt.

A 159 buszból 80 csuklós és 79 szóló lesz. A csuklósok négy ajtósak, 18,095 méter hosszúak, a szólók három ajtósak és 12,1 méter hosszúak.

Képek: Evobus Hungária

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr1004932537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lenry 2012.11.28. 21:55:48

nekem még mindig jobban tetszene, ha 159 Ikarusról lenne szó...

_zahnrad 2012.11.28. 21:59:32

@Lenry: Az előminősítés nyitott, a követelmények ismertek, innentől kezdve akarat és kockázatszerető befektető kérdése.

[AlbaBusz] Karsay11 2012.11.28. 22:00:40

Végre ÚJ buszokat is beszereznek, nem csak a használt 8-9 éveseket veszik... Mint Fehérváron még 2-3-4 éve amikor a Transman átvette a 26 és a 26/A járatot "új" buszokkal, amik kiderült, hogy drezdai SELEJTEZETT MAN-ok voltak...

Sura md 2012.11.28. 22:13:22

"A mai napig Budapest rendelte a legnagyobb mennyiséget az új Mercedes Citaróból."

"A buszokat a VT-Transmann szerzi be, és fogja üzemeltetni"

Ez egy feloldhatatlan ellentmondás.

_zahnrad 2012.11.28. 22:20:05

@Sura md: Budapest rendeli meg a szolgáltatást a BKK-tól, a BKK a VT-Transmanntól. A BKK írta ki a pályázatot új buszok üzemeltetésére. Persze a korrekt fogalmazás az lenne, hogy Budapesten fog üzemelni az eddigi legnagyobb új sorozatú Citaro flotta, de ez most így sikerült.

Rocko- 2012.11.29. 09:27:28

@_zahnrad: "Budapest rendeli meg a szolgáltatást a BKK-tól, a BKK a VT-Transmanntól."
ezt hívják úgy hogy csurran-cseppen.

sztenke 2012.11.29. 10:14:05

Eddig nem 150-ről volt szó? Vagy a VT a régi vonalaira is vesz önszorgalomból néhányat, és ebből jön ki a különbség?

In Motion 2012.11.29. 10:21:05

Bukarestben is Citarok vannak, mar tobb mint ezer, de az meg egy regebbi szeria. Jo kis buszok, nagyon kulturaltan neznek ki.
Mi viszont vehettunk volna Magyarorszagon keszulo buszokat. Vagy nem?

D4D 2012.11.29. 11:43:28

iho.hu/hir/elarasztjak-a-citarok-szingapurt-120724

Igaz, egyel előbbi széria. Pedig náluk a pénz nem számít.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2012.11.29. 20:47:18

@sztenke: A BKK szolgáltatást vesz, 150 busz lesz forgalomban. Hogy a VT-Transman ezt a szolgáltatást tudja nyújtani, ahhoz 159 darabra van szüksége, tehát egyszerre 9 lehet karbantartáson.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2012.11.29. 20:53:56

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Tehát úgy számolnak, hogy 94,33%-os rendelkezésre állással tudják majd üzemeltetni. Illetve ha egy jármű balesetet szenved akkor a maradék 158 kocsis flottát a javításig 94,93%-on. Ez azért nem gyenge. :D

_zahnrad 2012.11.29. 23:15:30

@In Motion: Mi nem, nincs pénzünk. A VT-Transmann a számára legjobb műszaki és pénzügyi ajánlatot nyújtó buszt választotta.

sztenke 2012.11.30. 08:05:29

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Köszi a választ, remélem minél több ilyen tendert indítanak.

Darth Peter 2012.11.30. 22:15:50

Na ezeken legalább lesz nyitható ablak.

D4D 2012.12.01. 10:50:30

@Darth Peter:

Az miért annyira fontos?

Moszkvicsslusszkulllcs 2012.12.03. 11:47:34

"A VT-Transman a számára legjobb műszaki és pénzügyi ajánlatot nyújtó buszt választotta. "

Nem csitul a pletyka, hogy csak a Merdzsó, és azon belül is csak a Citaro felelt meg a BKK részletes műszaki kiírásának, de még senkivel nem sikerült találkoznom, aki erre a pletykára megalapozottan igent vagy nemet tudott volna mondani.

BPO654 2012.12.06. 13:03:37

@_zahnrad: Tényleg?:D

Na de ettől eltekintve nézzük mint mondott ORBÁN VIKTOR MINISZTERELNÖK PÉNETEKEN:
"A kormányfő múlt pénteki rádióinterjújában is beszélt arról, hogy a kormány a rezsiköltségek csökkentésén dolgozik. Azt mondta, ezt az ezen a területen működő cégek profitjának csökkentésével érné el, mivel "a közszolgáltatások nem arra valók, hogy abból valaki pénzt keressen, ez a szektor nem a profit világa".
A KÖZÖSSÉGI KÖZL AZ KÖZSZOLGÁLTATÁS, ami tehát nem arra való h vki abból pénzt keressen mint A VT-TRANSMAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BPO654 2012.12.06. 13:07:28

@_zahnrad:
Nincs pénz?
Ott van az MFB hitel. Itt ezen a blogon lett bebizonyítva amire már rég hivatkozok, h a lengyelek csehek tudtak venni buszt EU pénzből.
A Cseheknél szlovákoknál minden cseh gyártmány régi-új egyaránt (tátra-skoda; busz troli villamos még az M1 típusú metró is cseh).:D
Pedig ott is van tender.... .

Nancsi 2012.12.07. 15:28:44

Siemenstől vettünk Combinot - rá kis idővel le is bukott korrupciós botrányban, ami nem kis teljesítmény. Mercedestől vettünk Citarot, rá kis idővel ő is lebukott. Vajon miért gondolom azt, hogy kurvára nem érdekel a döntéshozók közül a dolog nemzetgazdasági vonatkozása senkit se, ha tele a nokiás doboz?

Nancsi 2012.12.07. 15:31:05

@_zahnrad: "Mi nem, nincs pénzünk. A VT-Transmann a számára legjobb műszaki és pénzügyi ajánlatot nyújtó buszt választotta. "
Ja, mert a VT-Transmann - egyébként kormányközeli cég - nyilván szívjóságból fogja üzemeltetni a buszokat. Arra kap a BKV hitelt, hogy kifizesse a VT-Transmannt, saját busz beszerzésre meg nem? Érdekes...

Nancsi 2012.12.07. 15:34:51

@Moszkvicsslusszkulllcs: "Nem csitul a pletyka, hogy csak a Merdzsó, és azon belül is csak a Citaro felelt meg a BKK részletes műszaki kiírásának"
Nem a műszaki paraméterekkel volt a gond (egyébként azt nyilván konkrét típusra szokták megírni - tengelytáv 10mm-es intervallumban, stb), hanem egyedül a Mercedes vállalta, hogy ha a VT-Transmann nem fizeti a lízinget, akkor visszavásárolja a buszokat. Ezt magyar gyártó - nyilván - nem tudja vállalni, mert nincs annyi pénze. Állami garancia meg - nyilván - erre nincs, csak olyan f.szságokra, mint a Sávolyi MotoGP pálya (még szerencse, hogy visszavonták).
süti beállítások módosítása