A busz ugyanaz, csak a gyártó más.
Buszgyártó lett a BKV
Tavaly áprilisra készült el kísérleti jelleggel az első három PKD azaz Partially Knocked Down (részben összeszerelt) autóbusz a BKV kelenföldi buszgarázsában. Majd az első három Ikarus V127-est újabb 15 követte.
Mivel a fővárosi közlekedési vállalat elégedett volt a gyártási minőséggel és a járművekkel is, ezért idén januárban újabb 75 buszra írtak ki tendert. Ezen a tavaly már megismert V127-es is indult Euro VI-os motorral, de most már nem a Széles Gábor tulajdonában lévő Ikarus szárnyai alatt, hanem a MABI-bus égisze alatt.
Az új kocsik kívülről, majdnem teljesen ugyanúgy fognak kinézni, mint korábbi társai. Belül azonban nem csak az Euro VI-os motor lesz új, hanem az utastér kialakítása is (fotó:Buga Bence)
Értesüléseink szerint a BKV már alá is írta szerződést a MABI-busszal, így hamarosan újabb ötven (10+40 opció), immár Euro VI-os V127 jelenhet meg az utcákon.
A januárban kiírt közbeszerzésnek volt egy második része, amiben szintén PKD konstrukcióban midibuszokat is gyártana a BKV. Mivel úgy néz ki, hogy Budapestet hamarosan ellepik a midi kocsik, úgy hírlik, a tender ezen részét egyelőre jegeli a közlekedési társaság.
Széles is indult
Az Ikarus nem indult a tenderen, de a szintén Széles Gábor tulajdonában lévő székesfehérvári Ik Járműtechnika igen. Azt nem tudjuk, hogy milyen típussal pályáztak, de azt igen, hogy a meghívásos közbeszerzés hamar kifogott rajtuk, így már az első körben elvéreztek.
A harmadik induló az állami tulajdonban lévő győri Rába Járműgyár volt a 7900-as Volvóval. Ők viszont, a hibrid technológia és az aluminium váz miatt, másfélszer magasabb árat határoztak meg, mint a MABI-Bus. Ezért nekik sem sok esélyük volt megszorongatni a nyertest.
Az állami tulajdonban lévő Rába most nem rúgott labdába, pedig már 86 Volvo 7900-asuk közlekedik Budapesten (fotó: Buga Bence)
A busz maradt, a név változott
Még tavaly év végén röppent fel a hír, hogy Széles Gábort kirúgják a vele korábban szövetkezett buszgyártók és inkább az Evopro tulajdonában lévő MABI-Bushoz vándorolnak. Így a BKV új PKD buszairól eltűnik a tradicionális név, de hogy az új Euro VI-os kocsiknak mi lesz az új neve azt még nem tudjuk. Nagy valószínűség szerint az Evopro műanyag buszához hasonlóan a Modulo nevet fogják viselni mostantól ezek a kocsik is.
Az új Euro VI-os V127-est, egyébként néhány napon belül bemutatjuk olvasóinknak!
(Címlapfotó: Buga Bence)
Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet szeretnél kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is!