Bréking! Lengyel befutó a BKV metrópótlótenderén!

2016. január 18. - Hirtelen Miki

kesz.jpg

A Solaris nyerte az M3 metrópótlására beszerzendő 75+75 darab komplett csuklós busz szállítására kiírt BKV tendert.

A Solaris végre a dízelbuszok terén is megjelenik Budapesten, mégpedig az ultramodern negyedik generációs Urbino típussal. A 75 darab csuklóst a jövőben további 75 követheti, ha lesz rá elegendő forrás. A győztes után a Mercedes Conecto, majd a Scania Citywide következett. Az érvénytelen pályázók körét a Karsan a Citymood-dal és az MAN a Lion’s City G-vel gyarapítja.

conector.jpg

A végeredmény meglepetés! Szinte biztos volt, hogy az eddigi legjobb utasterű budapesti busz, a Mercedes Conecto nyer (fotó: Buga Bence)

Manapság egy korszerű csuklósbusz ára - 315-ös euró árfolyamon - 87 és 99 millió forint között szóródik. Az előzetesen becsült ár 96 millió forint volt. Érvénytelen lehet egy ajánlat a műszaki adatokban a megszokottnál nagyobb eltérés, vagy be nem nyújtott hiánypótlási felhívás miatt is.

citywide.jpg

Szintén Lengyelországban készül az egyik legszebb városi autóbusz a Citywide. Biztos "csinos" lenne "bilikékben"! (fotó: Scania) 

A BKV által végzett készreszerelésben (PKD) történő beszerzésről még nincs pontos információk, de a hazai beszállító MABI-nak a korábbi munkái miatt igen jó esélyei vannak, szóval nem nagyon fogunk izgulni a tender végeredményét illetően.

(Címlapfotó: Solaris/Omnibusz)

Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet szeretnél kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr88283808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemeza 2016.01.18. 20:38:41

Vagány lesz! Egy beszerzés, aminek Kristoof is örülhet! :)

BPO537 2016.01.18. 20:57:41

@nemeza: Meg még sokan mások. :D ;)

SzedlmajerLaszlo (törölt) 2016.01.18. 21:27:40

Hihetetlen jólértesültek vagytok. A nyertesnek nevezett pályázó nem az új buszával jött még.

miketbeszéltek 2016.01.18. 23:48:07

Még potenciálisan nagyobb belső piacuk mellett sem piskóta, hogy a semmiből hogy csináltak versenyképes buszt a lengyelek...

Moszkvicsslusszkulllcs 2016.01.19. 00:22:57

Hivatalosan nyilván hétpecsétes titok, de lehet tudni, hogy 18 vagy 18,75 méteres változattal indult a Solaris?

gada00 2016.01.19. 06:29:05

Annyi busz típus lesz, hogy öröm a szervízelés és az alkatrész után pótlás.

2016.01.19. 07:45:33

Hahó, dezinformátorok!

A Solaris _NEM_AZ_ÚJ_TÍPUSÁVAL_nyerte meg (indult) a tendert!

Sziszifusz 2016.01.19. 09:18:57

Az a baj ezekkel a Solarisokkal, hogy rondák :(. Szerintem. :)

Kong.Kinga 2016.01.19. 10:47:51

Oly mindegy, csak a blokádolók takaroggyanak.

ikke i drift 2016.01.19. 15:09:49

Miért kell tolni még mindig a dízelt, miért nem próbál nyitni a város a gáz felé legalább a gyári új buszoknál? A villanyt nem kérdezem, az más árkategória, de a gáz nem lenne rossz opció.

Krizsabá 2016.01.19. 15:37:35

Mi ez a baromság, hogy végre dízel fronton is megjelenik? Jó-jó, tudom nincs sok, de az 4db Solaris Urbino10 mégis mi a frász, ha nem dízelbusz?

ChristianBp 2016.01.19. 18:41:09

A Mercikkel annyiból jàrtunk volna jól,hogy van màr pesten jó pàr.Viszont szerintem sok a baj velük.Naponta hasznàlom.Alig van bennük kilométer,de a csavarok potyognak....

Moonline 2016.01.19. 21:07:46

@ikke i drift: Feláras. A BKV egységnyi pénzből minél több buszt akar venni. A flotta állapotát látva igazából jól is teszi.

ikke i drift 2016.01.19. 21:47:06

@Moonline: szerintem meg nem teszi jól, inkább legyen valamivel lassabb a csere, de ne betonozzuk be a következő évtizedre is ezt az egészségromboló technológiát.

Moonline 2016.01.19. 22:20:41

@ikke i drift: 300 új busz még így is jóval környezetbarátabb mint 300 régi.

ikke i drift 2016.01.19. 22:52:05

@Moonline: ennek már nincs köze ahhoz, amivel kezdtem, ezzel az erővel azt is írhattad volna, hogy holnap is felkel a nap.

nemeza 2016.01.20. 21:47:56

@ikke i drift: A gázosokhoz külön infrastruktúra kell, ami lassan meglesz a BKV 1db telephelyén, Délpesten. A bécsiek E6-os dízeleket és hibrideket vettek, mert azt hirdetik, hogy az tisztább, mint a CNG.

ikke i drift 2016.01.20. 23:07:49

Persze, infrastruktúra kell, de annak a legnagyobb része egy darab gázkút garázsonként, a többi eltérés nem nagyobb mint ami egy-egy új dízelmodell miatt kell. A hibridben van fantázia, ha kellően sokat tud menni elektromos módban (plug in vagy sima egyébként a bécsi?). Az E6-ban nem hiszek, papíron szebb mint eddig bármi ami dízel, de a dízelről pozitív dolog még nem derült ki az elmúlt 30 évben. De végül is ott a kaposvári flotta, lehet valós összehasonlító teszteket csinálni.

Moonline 2016.01.21. 11:19:23

@ikke i drift: Bécsben olyan Volvo hibridek vannak mint nálunk, nem arra lettek kitalálva hogy tartósan elektromos módban közlekedjenek vele.

Moszkvicsslusszkulllcs 2016.01.26. 03:06:15

@ikke i drift:

Ha egy CNG busz tankolása 30 perc, és mondjuk 150 buszt kell megtankolni egy BKV garázsban 6 óra alatt akkor hány kútoszlop is kell?
süti beállítások módosítása