Nem magyar elektromos buszokat vesz Moszkva

2017. augusztus 15. - kristoof

2_23.jpg

A magyar Evopro kompozit elektromos busza helyett inkább a hazai gyártású járműveket részesíti előnyben az orosz főváros közlekedési cége.  A Mosgortrans 2021-től már csak környezetbarát villanyhajtással  szerelt buszokat vásárolna.

A 2000-es évek elejéig az orosz buszipar még megmosolyogtató volt, gondoljunk csak a hatvanas években tervezett, de még 2013-ban is gyártott PAZ 3205-re. Azóta azonban sok víz lefolyt a Moszkva folyón és már az Ikarus sem szállít több százas nagyságrendben buszokat az orosz fővárosba. Így az oroszországi autóbuszgyártás néhány évvel ezelőtt új erőre kapott, hála Putyinnak és a nem kevés állami támogatásnak, és azóta csak ontja magából az egyre újabb, egyre innovatívabb és egyre környezetbarátabb típusokat. Főként ez utóbbi kettőre, az innovációra és a környezettudatosságra figyelne Moszkva a következő évek autóbusz beszerzéseinél.

1_23.jpg

Moszkva fél évig tesztelte a LiAZ 6274-est. A gyártó ebből levonta a tanulságokat, így heteken belül elkészülhet a Mosgortransnak szánt változat, amelyből biztosan rendel az orosz főváros

Szergej Szobjanyin, Moszkva polgármestere, nemrég bejelentette, hogy egy igen tekintélyes elektromos busz flottát szeretne forgalomba állítani a Mosgortrans Moszkvában. Az évtized végéig 300-400 villanyhajtású autóbusz állhat forgalomba az orosz fővárosban, ugyanis az elmúlt két és fél évben számos típust kipróbáltak és azt tapasztalták, hogy az orosz ipar képes előállítani olyan elektromos buszt, amely megfelel a moszkvai közlekedés vállalat elvárásainak. Külön kiemelte a Kamaz csoprthoz tartozó Nefaz és a GAZ csoporthoz tartozó LiAZ új típusait. Egyébként mindkét típust fél évig tesztelte a közlekedési cég.

3_18.jpg

A Kamazhoz tartozó Nefaz 6282-est is tesztelte a Mosgortrans. Szinte biztos, hogy ebből a típusból is rendel a Mosgortrans, ahogy az orosz honban szokás

Szobjanyin megemlítette azt is, hogy nemrég elkészült a Volgabus Matrjoska fantázianevű, vezető nélküli, elektromos autóbusza is, amelyek első példányait hamarosan elkezdik tesztelni Moszkvában és ha minden a tervek szerint alakul, akkor ezek az innovatív minibuszok a 2018-as foci vébé idején már utasokat is szállíthatnak.

Ezzel egyértelművé vált, hogy az ígéretek ellenére a magyar fejlesztésű kompozit Modulónak nem osztottak lapot Moszkvában. Hiába érték egymást a sok százas nagyságrendű megrendelést vizionáló sajtóközlemények és hiába volt egyhetes teszten a kompozit Modulo midi az orosz fővárosban, Moszkva nem kér az innovatív magyar buszból.

4_14.jpg

A magyar busznak nem osztottak lapot...

A Mosgortrans egyébként még idén megkezdi az elektromos buszok beszerzését és a tervek szerint 2021-től már csak ilyen hajtással rendelkező autóbuszokat állít forgalomba.

Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet szeretnél kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr1412750232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miért 2017.08.16. 10:14:30

..pedig szájjártó-elvtársék pedig mennyit dolgoztak putyin háta mögött (ott lent) a projekteken!

Denise Hogyisdugják 2017.08.17. 13:59:06

pedig milyen szép is lenne buszokkal meg almával fizetni a metrófelújításért és az atomerőműért, mint a "régi szép" időkben :P

Tudomhogyvan... 2017.08.23. 13:48:48

Majdnem igaz ez így, de a Modulo még nem is volt soha a Mosgortrans-nál tesztelésen, csak bemutatták egy-egy kiállításon, amihez az MGT-nek semmi köze nem volt.
A múlt héten küldték ki a 8-méteres, elektromosat, hogy a következő hónapokban teszteljék.
Az eddig próbáltakkal meg messze nem voltak elégedettek, jelentős részét a tesztelők ipari hulladékként aposztrofálták.
Persze az sem biztos, hogy a Modulo fog nyerni, de ez az írás csak kattintásgenerátornak való...

padisah 2018.01.10. 21:57:09

kissé kettős mércéje van a blognak, egyfelől kritizálja a Mabit, és a Modulo-t hogy belefolyik állami támogatás, vagy olyan szerződések jönnek létre ahol védett pályán játszik

majd egy huszárvágással ugyanez a gyakorlat az oroszoknál milyen sikeres, vagyis hogy a saját iparukat meg a belső termékeiket támogatják meg, nem az importot
süti beállítások módosítása