A Föld napján érkezett hazánkba a Volvo hibrid busza. A busz még hófehéren is könnyen megkülönböztethető a hagyományos társaitól, erről számos egyedi formaelem gondoskodik. A busz hajtásáról párhuzamos hibrid rendszer gondoskodik. Az ötliteres Volvo dízelmotor és a 12 fokozatú, automatizált I-shift sebességváltó közé helyezett 120kW teljesítményű, 800Nm legnagyobb nyomatékú villamos motort a kanadai TM4 cég szállítja a Volvo számára. A fékezések során visszatáplált energiát az A123Systems cég által gyártott Li-ion(LiFePO4) akkumulátorokban tárolja. Így a busz fogyasztása a hagyományos társaihoz képest 35%-kal kevesebb, ráadásul ezt már több gyakorlati tapasztalat is igazolja. Ez egyben azt is jelenti, hogy a károsanyag kibocsájtása is legalább ennyivel kevesebb. Azért legalább, mert a dízelmotor a számára optimális tartományban üzemelhet. Ha az akkumulátorok töltöttsége engedi, akkor 15km/h-ig csak villamos hajtással gyorsul a busz, ezután kapcsol be a dízelmotor. Ezért a busz segédüzemei (szervókormány, klíma, légsűrítő) elektromos meghajtásúak. A hagyományos dízel Volvo 7700-ashoz képest a busz a kisebb dízelmotor miatt alig nehezebb, és az akkumulátorok miatt megváltozott súlyeloszlás még 7 fővel nagyobb kapacitást is biztosít a hibrid változatnak. A busz a sorozatban gyártott hibridek egyik úttörője, már több, mint 15 db van forgalomban belőle, és több, mint 30db-ra van megrendelés.
A busz először a tököli buszfesztiválon lesz látható a nagyközönség számára, majd számos nagyvárosban, így Budapesten is menetrend szerinti tesztüzemben fog részt venni.
A bemutatóra a meghívást köszönjük a Volvo Hungáriának!
Szerk.:Zahnrad