A kínai óriásvállalat a guangzhoui gyárából kényszerszabadságra küldte az összes elektromos buszgyártással foglalkozó dolgozóját március 1. és május 31. között.
Volt több is, de nagy sorozatban csak egy készült. A Rába-MAN motornak jelentős része volt az Ikarus sikerében. Az Ikarusszal együtt már csak a magyar járműgyártás múltjának része. Miért volt szükség licensz motorra és mi vezetett a felemás utódláshoz?
A BKV 2017 elején kétmilliárd forintért szerzett be negyven darab használt hibrid buszt az azóta már felszámolás alatt álló Lektorna Kft.-n keresztül, amely akkor főtevékenységét tekintve inkább nevezhető egy takarító, semmint egy gépjármű kereskedelmi cégnek. A negyven darab alternatív hajtású…
TrolZa, azaz trolibuszgyár. A korábban Ziu néven ismert szovjet gyár nem jutott az Ikarus sorsára, Trolza néven ma is termel. A gyár történetéből kiragadunk pár érdekességet, és megnézzük mit csinálnak manapság.
Karlsruhe útjain jár egy csaknem elfeledett magyar prototípus busz, amit további 9 társa a gyártó Magyar Járműtechnika Zrt. csődje miatt már nem tudott követni. Azt is megnézzük mi közlekedett az MJT busz előtt és mivel pótolták a hiányzó buszokat.
Az október végi 25 fokok után elkerülhetetlenül az éghajlatváltozásra gondol az ember és ezért is egyre több helyen sláger az elektromobilitás. De tudjuk-e milyen is az az egyre népszerűbb lítium-ion akksi?