A BKV tavaly júliusban írt ki a régóta csereérett IKARUS 405-ös típusú autóbuszok lecserélésére egy tendert.
A járművek nagyon elhasználódtak, sürgős cseréjük szükségességéről nem csak a fővárosban lakók, hanem sajnos a turisták is meggyőződhetnek, ugyanis ilyen autóbuszok járnak a várban. Mivel a BKV erősen alulfinanszírozott ezért az önerőből történő csere szóba sem jöhetett! Így a BKV a buszokat nem közvetlenül veszi meg, hanem a midibuszt igénylő vonalakat alvállalkozásba adnák, és az ott szolgáltató cégek csak alacsonypadlós, Euro 5-ös motorral felszerelt busszal szolgáltathatnak.
A tenderre bőven akadt jelentkező a magán tulajdonú Orangeways, Inter-Tan-Ker, Panoráma Tourist és a VT-Transman mellett három Volán társaság(Vértes Volán, Volánbusz, Körös Volán) is pályázatot nyújtott be. A tenderben nem csak a 40 darab midi busz szerepel, hanem összesen 60 darab „nagy” busz is. A kezdeti lelkesedés hamar lelohadt, ugyanis szeptemberben kiderült, hogy a BKV által megadott műszaki paraméterek nagy része teljesíthetetlen. Ezért a műszaki dokumentációt módosítani kellett. A módosított műszaki dokumentáció közzététele után olyan hírek kaptak szárnyra, hogy a Midi busz tender győztese a RÁBA az S91-es típussal. Ez után újabb hosszú hallgatás következett majd Február 22.-én bejelentették, hogy még abban hónapban pár héten belül kiderül az eredmény. Rá néhány napra újabb műszaki probléma lépett fel ugyanis a Csaba Metál Urbanus típusa az itthon megszokottól eltérő ajtó kialakítást alkalmazott. (Az autóbusz első ajtaja a mellső tengely mögött helyezkedik el, ezzel megnehezítve az első ajtós felszállást.) Azóta nem hangzott el hivatalos információ a tenderrel kapcsolatban. Nem hivatalos információink szerint azonban a midi buszok között már megvan a győztes, de sajnos újabb műszaki problémák léptek fel, most a csuklós buszokkal. Ugyanis a műszaki kiírással ellentétben 18 méteres helyett 18,75 méteres autóbusszal indultak a pályázók. Sokan sok helyen írtak már a Midi buszokról (több nagyvárosban így Budapesten is tesztelték azokat) ezért mi most ezektől eltekintünk és megpróbáljuk csokorba szedni az esélyes ”nagy” buszokat a hazai és külföldi gyártók kínálatából. Credo Citadell 19 Ikarus V187 Mercedes Conecto G Solaris Urbino 18 MAN Lion's City GL és a 18 méteres változata a Lion's City G Volvo 7700A
A korábbi hírek alapján csak a műszaki kérdések rendezése után adhatnak árajánlatot a buszok üzemeltetésére az egyes pályázók, azaz valószínűleg még az összes pályázó közlekedési szolgáltató versenyben van, ugyanúgy, mint február végén…