Mercedes újdonságok

2020. szeptember 26. - _zahnrad

kc20c0519_009.jpgAz IAA kiállítás idén elmarad, ezért a Mercedes is digitális úton mutatta be az újdonságait.

A konkurenciához hasonlóan a Daimler konszern sincs jó bőrben, de buszos fronton talán kisebb a baj. A csökkenő piaci kereslet és fizetőképesség inkább a bemutatott újdonságok műszaki megoldásain látszik.

eCitaroG

A csuklós elektromos Mercedes is megérkezett, ráadásául megrendelésekkel is szépen ellátva. Műszakilag inkább kiábrándító, amit látunk. Alap kivitelben egyetlen kerékagymotoros híd hajt, hátul. A motorsátor is megmaradt a dízelbuszokból, ide hűtők, akkumulátorok kerülnek. Ettől a konkurencia azért sokkal jobban kihasznált utasteret és jobban terhelhető, több helyen használható hajtást ígér. De csak ígér, a Mercedes pedig már kiszállít. Opcióként a csuklós eCitaróhoz egy második hajtott híd is elérhető, ez is ZF AxTraxx AVE.

A gyár szerint 220 kilométerre elég a 441 kWh maximális kapacitású szilárdtest akkumulátornak mondott megoldás, amit a francia Bolloré szállít a Mercedesnek. A töltés garázsban, 150kW-tal történhet. Garancia is jár az akkumulátorokra: 10 évig vagy 280MWh leadott energiáig.

Mercedes Intouro

kep_143.jpgAz első Intouro az O560. 1999 és 2006 között készült. (Fotó: kristoof)

A megújult Intouro jó példája a buszipar elmúlt évtizedekben vett irányának. A lényeg a jó, megbízható gépészet és a minél olcsóbb karosszéria. A Mercedes városközi busza eredetileg a Németországban készülő Integro (O550) volt, 1996 és 2006 között, ehhez érezett 1999-ben a kevésbé fizetőképes piacokra a török gyártású Intouro (O560).

mercedes-benz_integro_3.jpgMercedes O550 Integro: 1996-2006. (Kép: Daimler)

A 2006-os modellfrissítés a két típuscsaládot nagyon közel hozta egymáshoz (Integro-O632, Intouro-O633), a vázszerkezetük és számos részegységük azonos lett, mostanra pedig gyakorlatilag megszűnt az Integro. Most a Setra S400-as MultiClass gyártása is megszűnik az LE változat kivételével, az utód a Mercedes Intouro.

p1010529.JPGSetra S419UL-GT, az egyik áldozat

Eddig a Setrának a hasonló ligában mozgó Neoplanhoz képest jó dolga volt, noha a vázszerkezetek szintjén is már elég sok mindenben osztozott az anyamárkával, most a piaci folyamatok elérték ezt az igényesebb típuscsaládot is. Kár érte, kiváló ügynök volt.

Az új Intouro ezért az elődjénél több változatban lesz kapható. Elsőre egy rosszul sikerült ráncfelvarrásnak tűnik az új busz, de többről van szó, a második ajtó előrébb került, a vázszerkezet is eltér. A baltával faragott forma oka a költségcsökkentés. Az első fényszóró a Mercedes Arocs teherautóról érkezik, a tükrök a városi Citaro családról, ahogy a hátsó lámpák is. Szerencsére a motortérajtóról elmaradtak a korábbi barkács hatású rácsok, ugye hogy meg lehet ezt oldani Euro VI d motorral is... A vezetőtérben az említésre érdemes újdonság, hogy eltűnt a rögzítőfék jól ismert kezelője, ez már elektromos.

A fényszóró a teherautó rokonság miatt lehet bi-xenon kivitelű is, bár ez a LED-ek világában nem tudjuk mennyire olcsó és olcsón fenntartható extra... Először kettő kéttengelyes kivitel érkezik, a rövidebb 12,18 méter hosszú és 55 üléses, az Intouro M pedig 13,09 és 59 üléses. Két tengelyen így a versenyt az MAN nyeri, az R62 Lion's Intercity 13,25 méter hosszú, több férőhellyel. Még két Intouro jön, a K 10,75 méteres hosszúsággal és az L 14,88 méteres hosszúságban, ilyenek viszont az oroszlános márkánál nincsenek. A nagy szám az ABA5 névre hallgató aktív fékassszisztens, ami beavatkozás nélkül is képes a radar alapján érzékelt akadályok előtt megállni. A jobb oldali oldalsó holtteret figyelő, gyalogosokat megmenteni hivatott rendszer is elérhető. A buszt 7,7 liteeres OM 936 motor mozgatja, első körben 354 lóerővel.

SprinterCity 75

A 8,5 méteres minibusz új ülésezéssel érkezik. A kisbuszt 2 literes, 163 lóerős dízelmotor mozgatja, 7 fokozatú automata váltóval is kérhető.

Képek: Daimler

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr8416216638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása