A Bus of the Year 2013-as díjat a Versaillesben lezajlott teszt alapján a Mercedes-Benz Citaro kapta. Szintén friss hír, hogy az előzetes várakozásokkal ellentétben nem tud szerződést kötni a Citaroval pályázó cég és a BKK.
Bár a gyártó honlapján még nincs információ a címről, és a hivatalos díjátadó is csak a pénteken kezdődő IAA kiállításon lesz, de a Bus of the Year zsűrijét adó taglapok már publikálták az eredményt. A Citaro a díjat hagyományos dízel buszként szerezte meg a hibrid versenytársak előtt. A Citaro ezzel utat mutat a hagyományos dízel hajtású buszok fejlesztésében. A dízel hajtású buszok konstrukciójában még mindig nagy fejlődési lehetőségek rejtőznek. A részletes technikai bemutatónk itt olvasható.
Augusztus végén még úgy tűnt, hogy a BKK a VT-Transmannt választja a 150db új busz szállítására. Az előzetes hírek szerint a nyertes a Mercedes Citaro-val nyert. A Magyar Narancs mai információi szerint a tendert a BKK a BKV-val együtt írta ki, és a BKV nem egyezik bele a buszkiszervezés első lépcsőjét jelentő megállapodás tető alá hozásába.
Álom marad?
A felülről elrendelt, veszteségtérítés nélküli hajózást elnézve ez nem is csoda. A Dunára való visszatérés elrendelése, és a finanszírozásának megoldatlansága mindenben az elmúlt húsz esztendő közlekedéssel kapcsolatos döntéseit, és eljárásmódjait idézi. Ideje lenne felébredni, és józanul cselekedni, mert az utasok továbbra is kénytelenek a környezetvédelmi, biztonsági és kényelmi elvárásoknak a legkevésbé sem megfelelő járművekkel utazni.