Nem jönnek sárga buszok az agglomerációba!

2013. január 23. - kristoof

cikkbe2.jpgÉrtesüléseink szerint ma visszavonta a Volánbusz az új buszok beszerzésére kiírt tenderét.

A január első napján megjelent ajánlatkéréseit a Volánbusz a mai napon visszavonja. Az eleve furcsa, hatalmi parancsszóra elrendelt szolgáltatóváltás visszavonása mögött pártpolitikai csatározások vagy az EU-tól való félelem mellett a BKK erős érdekérvényesítő képessége, esetleg pénzügyi okok is állhatnak. A szolgáltatóváltásról szóló Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) által kiadott közleményben az EU-s jogszabályra való hivatkozás egyáltalán nem állja meg a helyét. A hivatkozott EU-s rendelet a koncessziós típusú tevékenységet ellátó belső szolgáltató által a megbízó hatóság illetékességi területén kívüli versenyeztetésen való részvételét tiltja. De a díjbevételeket a BKK kezeli és nem a BKV, ezért a BKV szerződése nem koncessziós típusú, és versenytárgyalásról sincs szó.

cimlap.jpgEgyelőre nem jön több sárga busz az agglomerációba

A napokban több hírrel is a címlapokra került a budapesti buszközlekedés. Az Euro V-ös használt buszok bérlésével kapcsolatban az a furcsa, hogy a BKV decemberben kipróbált egy, 13,7 méter hosszú, alacsony belépésű Volvo autóbuszt. Az importőr telephelyén 20 darab ilyen kocsi áll, és a pletykák szerint igen kedvező feltételekkel kínálták a BKV-nak megvételre vagy bérbeadásra. A felújítást nem igénylő, Euro III-as buszok furcsa módon nem kellenek, a legutóbbi sikertelen használt tender után sem. A Debrecenben vagy feleslegessé vált, és a trolivonalakon közlekedő, vagy további teljesítménycsökkentés révén felszabaduló buszok a fő esélyesek a tegnap kitudódott használt beszerzésre, csak az a kérdés, hogy az új busszal ringbe szálló, gyaníthatóan olcsó árat megadó esetleges gyártókat mivel kívánják távol tartani? A tendernek a fentiek miatt a bajba jutott ,,testvéri vezetésű" város megsegítése lehet a legfőbb célja.

Mai hírek szerint a BKK rátenné a kezét az egyéb Budapesten belüli buszos szolgáltatásokra is, a szolgáltatást jelenleg végző vállalkozók aggódnak. Noha az elmúlt hetek hektikus eseményei alapján lenne mitől tartaniuk, de a BKK alvállalkozós modelljébe bele illik ez a terület is, legfeljebb a buszparkjuk fejlesztésére lesznek kötelezve.

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr845039956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Villámhetes 2013.01.23. 23:26:05

Na ennek örülök.De javitsd ki a 15 métert 13,7-re.

Üdv.

- Szerzet - 2013.01.24. 02:42:09

Mit lehet mostanában tudni a városnézés koncesszióba adásának ötletéről? Avagy mit jelent a szövegben, hogy "a BKK rátenné a kezét az egyéb Budapesten belüli buszos szolgáltatásokra is"?

kristoof 2013.01.24. 09:13:14

A poszt utolsó linkje egy tegnapi Népszabadság cikkre mutat, aminek ez a témája.

jack o'neill 2013.01.24. 12:45:28

NOL-rahívatkozni? Háát... Azok az agyhalott idióták még a Magyar Hírlap, index.hu és a Bukott2 színvonala alatt vannak. 10 év alatt talán 2-3 érdemes hírt hoztak ki magukból...

Moszkvicsslusszkulllcs 2013.01.24. 17:16:49

Kedves Kristoof!

Az általad hivatkozott NFM közlemény nem csak uniós, hanem magyar jogszabályra is utal homályosan. Ez a releváns jogszabályi hely a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI törvény 51. § (2) bekezdése. Szó szerint idézem:

"A belső szolgáltató a helyi közlekedés ellátásáért felelős illetékességi területén kívül a helyi járattal közigazgatási határon kívül végzett személyszállítást, valamint más önkormányzatok területén végzett személyszállítást a személyszállítási közszolgáltatási szerződés belső szolgáltatóként történt közvetlen odaítélését követő 1 évig tarthatja fenn."

A magyar jogrendszerben főszabályként az előírásoktól akkor lehet eltérni, ha a jogszabály alkotója erre engedélyt ad. Lehet felmentést kérni az Országgyűléstől, eddig még nem kezdeményezte a BKK.

Mindezt annak reményében írom, hogy a továbbiakban a valóságnak megfelelő állítások fognak a posztjaitokban szerepelni, ezzel is emelve a blog színvonalát és mértékadóságát.

BloodOrange 2013.01.24. 20:15:39

Update:

iho.hu/hir/uj-tendert-ir-ki-a-volanbusz-az-agglomeracios-buszokra-130124

Mindenesetre a visszalépést cáfolják, ha mást nem is mondtak.

_zahnrad 2013.01.24. 23:26:19

@BloodOrange: Az MTI járt utána, és a Volánbusz cáfolja, nem a forrásaikat fel sem tüntetők... Amennyiben valóban megtörténik a kiírás, és csak az új kocsik beszerzésére kiírt tendert vonták vissza, akkor természetesen helyreigazítást teszünk közzé, és minden érintettől elnézést kérünk. (Csak az nem hibázik aki nem dolgozik.)

BloodOrange 2013.01.25. 00:30:41

@_zahnrad: Persze, egy friss hír lett közölve, ami természetesen megjelenik hamar egy ilyen témájú blogon. Update mindig jöhet, ez nem befolyásolja a színvonalat, ami egyébként nagyon jó. Csak így tovább! :)

D4D 2013.01.25. 10:07:02

130 buszról szól a fáma, hogy annyival látják el az agglós településeket.

Nem tudom az aktuális számokat, de a 22-esen dolgozik csúcsidőben kb. 30-40 kocsi. (22, 22A, 222).

Biztos, hogy csak 130 db?
süti beállítások módosítása