A konkurens Mercedes Tourismo hatására az őszre ígért bemutatóját már most megtartotta a megújult MAN Lion's Coach, egyúttal az új MAN városi buszról is lehullt a lepel.
MAN Lion's Coach
Érdekes a fényszórókból kiinduló fekete csík, elmossa a lámpák formáját.
A turista szegmensben versenyző oroszlános busz a csillagos versenytársához hasonlóan főleg az R66-os borulásbiztonsági norma ősszel hatályba lépő szigorítása miatt újult meg. A külső egyedi lámpákat kapott, a LED-es fényszóró látványos, de valószínűleg feláras tétel lesz. A fényszórókból kiinduló feketítés egy kicsit eltereli a figyelmet a busz valódi formájáról, mintha egy egész kínálaton végigfutó dizájnelem lenne, itt egy kicsit fura formában.
Egyedi a hátfal kialakítása is.
A Törökországban gyártott Lion's Coach 2,55 méter széles és 3,87 méter magas. Négyféle hosszban fog készülni, némiképp kusza módon az év végén érkező kéttengelyes 13 méteres és a háromtengelyes, 13,36 méter hosszú változat is a C jelzést fogja viselni.
Változat |
Lion's Coach |
Lion's Coach C |
Lion's Coach C |
Lion's Coach L |
Hossz |
12,1 m |
13,091 m |
13,361 |
13,901 m |
Tengelyek száma |
2 |
2 |
3 |
3 |
Max. csomagtér |
11,7m3 |
14,3m3 |
11,8m3 |
13,2m3 |
A magas karosszéria nem magyarázat az egyébként WC és sofőrháló nélkül megadott szokatlanul nagy csomagtér kapacitásokra, valószínűleg a megnövelt térfogatú utastéri polcokat is hozzászámolták az értékekhez. Az utastér német 3 csillagos üléskiosztással 53, 57, 59 és 63 személyes lehet, szintén WC nélkül.
Az új Lion's Coach utastere.
A buszok mozgatásáról minden esetben a 12,4 literes D2676 LOH erőforrás gondoskodik. A kéttengelyes kivitelekben 420 vagy 460 lovas kivitelekben, a háromtengelyesek esetén 460 vagy 500 lóerővel. A hátsó híd áttétele 2,73:1-re változott. Az utastér LED világítást, új szervizpaneleket és a kor divatjának megfelelően USB-töltőpontokat is kap.
Lion's City
A lámpáktól induló feketítés így nyer értelmet, a városi kivitelhez mintha jobban passzolna.
A már korosodó busz a korábban készített kémfotóinknak megfelelően, nagy nehezen csak megújul. A képekről jól látszik, hogy a 2016 februárja óta próbálgatott busz lesz valóban az új Lion's City, ami teljesen új konstrukciót jelez. Ez látszik a magasabbra vett mellső övvonalon, illetve a fekvő elrendezést felváltó motorsátras kialakításról. Remélhetőleg a 2.500 mm-es szélesség is kibővül 2550 mm-re, illetve a dízel kivitelek remélhetőleg mindenféle buta fellépő nélkül fognak már készülni. Nem lennénk meglepve, ha a magas övvonal, és a magasra helyezett vésznyitók finn ősökre és tervezésre vallanának, de ennek nyomait majd csak a kész buszon tudjuk igazán bemutatni.
2016 februárjában még álcázva rótta Svédország útjait. (Fotó: torqmatic)
A sajtóközlemény elég semmitmondó, az alacsony életciklusköltségekkel és a LED-es fényforrások hangsúlyozásán kívül nem sok konkrétumra futja. Az elavult fénycsöves-halogén spotos kuszaság leváltásának már épp ideje volt, a konkurensek már évekkel ezelőtt átálltak a dupla LED-sorra. A buszok nyilvános próbafutásai idén ősszel kezdődnek, a piaci bevezetésre egészen 2018 márciusáig várni kell.
A nem jelölt képek forrása: MAN