A hivatalos bemutató a szeptemberi IAA-n lesz, sorozatgyártása pedig várhatóan jövő tavasszal fog megindulni, ennek ellenére már van, ahol menetrend szerinti forgalomban közlekedik a Volvo legújabb típusa, a 8900-as. A 8500-ast és a 8700-ast váltó modell a wroclawi és a säffle-i gyárban (is) készül majd, normálpadlós és alacsony belépésű kivitelben, többféle hosszúságban (12-14,7 méter), 2 illetve 3 tengelyen. Motorok közül a 7 literes 290 lóerős, valamint a 9 literes 380 lóerős változat áll majd rendelkezésre (természetesen mind a kettő teljesíti az euro 5-ös – vagy opcióban az EEV – normákat), a sebességváltóknál pedig az automatikus kapcsolású I-Shift, az automata ZF Ecolife és a Voith Diwa szerepel az opciós listán. Kialakítástól függően az új buszok tehát – a gyár szerint - városi, elővárosi vagy akár helyközi/intercity forgalomban is használhatók.
A kissé kínaias beütésű 8900-as legnagyobb erénye azonban talán a súlycsökkenés: a kocsiszekrény váza alumíniumból készül (kivéve a homlok- és a hátfalat), oldalsó burkolóelemként pedig üvegszál erősítésű műanyagot használnak, így körülbelül 2-300 kilogrammot sikerült megtakarítani az elődmodellekhez képest.