A Solaris most első ízben értékesített trolibuszt Németországban. Az eberswaldei közlekedési vállalat 12 darab Solaris Trollino 18 típusú csuklós trolibuszt rendelt. A trolibuszok elektromos berendezését a Cegelec cég szállítja.
A trolibuszokat a B tengelyen keresztül hozza mozgásba egy 250kW-os villamos motor. Az alacsonypadlós troliktól megszokott módon a motort tápláló elektromos berendezések a tetőn kaptak helyet. Szintén itt kapott helyet egy ultrakapacitásokból álló egység, ami a fékezés során visszatáplált energiát tárolja. Teljesen feltöltött ultrakapacitásokkal 400 métert képes megtenni a troli, felsővezeték nélkül. Egy 100kW teljesítményű dízel aggregátor is beépítésre került, ezzel még nagyobb utakat megtehet a troli vezeték nélkül.
Az első három trolibusz idén, a következő hat darab jövőre, a maradék három darab pedig 2012-ben áll forgalomba. Érdekesség, hogy a német közlekedésbarátok már most, az első két példány forgalomba állása után alig pár nappal beszerezhetik a trolik kicsinyített mását.
Eberswalde idén ünnepelte a troli közlekedésének 70 éves fennállását. Az új Solaris trolik 16-17 éves Gräf & Stift trolibuszokat váltanak fel, amelyeknek jó esélyük van Budapestre, a BKV-hoz kerülni. A BKV trolibusz állományának fiatalítása ilyen formában is támogatandó.