Az első Solaris troli Németországban

2010. november 16. - _zahnrad

A Solaris most első ízben értékesített trolibuszt Németországban. Az eberswaldei közlekedési vállalat 12 darab Solaris Trollino 18 típusú csuklós trolibuszt rendelt. A trolibuszok elektromos berendezését a Cegelec cég szállítja.

A trolibuszokat a B tengelyen keresztül hozza mozgásba egy 250kW-os villamos motor. Az alacsonypadlós troliktól megszokott módon a motort tápláló elektromos berendezések a tetőn kaptak helyet. Szintén itt kapott helyet egy ultrakapacitásokból álló egység, ami a fékezés során visszatáplált energiát tárolja. Teljesen feltöltött ultrakapacitásokkal 400 métert képes megtenni a troli, felsővezeték nélkül. Egy 100kW teljesítményű dízel aggregátor is beépítésre került, ezzel még nagyobb utakat megtehet a troli vezeték nélkül.

Az első három trolibusz idén, a következő hat darab jövőre, a maradék három darab pedig 2012-ben áll forgalomba. Érdekesség, hogy a német közlekedésbarátok már most, az első két példány forgalomba állása után alig pár nappal beszerezhetik a trolik kicsinyített mását.


Eberswalde idén ünnepelte a troli közlekedésének 70 éves fennállását. Az új Solaris trolik 16-17 éves Gräf & Stift trolibuszokat váltanak fel, amelyeknek jó esélyük van Budapestre, a BKV-hoz kerülni. A BKV trolibusz állományának fiatalítása ilyen formában is támogatandó.

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr542453371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lenry 2010.11.16. 21:37:00

hová lett a kutya a modellről? :)

Kronosz 2010.11.20. 09:55:27

Én amúgy azt nem értem, hogy amikor hozzánk megjött a 16 Solaris akkor még lett volna szó további 14-ről ami jön hozzánk és a pénz is meg volt rá, de a BKV nem folytatta a megvételüket. Mégis miért nem?
Amúgy jól értelmezem, hogy a "B" tengely a hajtott? Mert ha igen akkor nem értem, hogy miért nem kényszer kormányzott a "C" tengely.

torqmatic 2010.11.20. 11:56:01

@Kronosz: BKV: gondolom pénz nem volt rá, ellenkező esetben nem lett volna semmi akadálya.
Kormányzott hátsó tengely: át kellett volna tervezni az egész kocsiszekrényt, hiszen itt a tömegelosztást, a mérethatárokat és menettulajdonságokat is igen komolyan számításba kell venni, nem csak annyi, hogy beb*szunk egy kormányzott hidat azt' csá. Ráadásul ebben hátul még ott van a dízelaggregát is.
süti beállítások módosítása