Sssmokin'!

2011. január 26. - torqmatic

A hatalmas füstköd ne tévesszen meg senkit; a videó nem egy Omega koncerten készült, hanem a debreceni Segner téren, ahol az egyik Volvo jellegű autóbusz éppen identitászavarban szenved, valószínűleg egy gőzmozdonynak vagy egy kondenzcsíkot húzó repülőgépnek képzeli magát...

Egyébként sajnos nem egyedi esetről van szó: szólónál és csuklósnál, alapjáraton vagy magas fordulatszámon, közvetlenül beindítás- vagy akár több kilométer megtételen után, télen-nyáron, esős időben vagy akár szikrázó napsütésben is szemtanúi lehetünk hasonló jelenségnek, az ok számomra ismeretlen, régebben a Hajdú Volán újabb buszainál egyáltalán nem, de a régebbieknél is csak elvétve láttam ilyen mértékű füstölést... (1:11-nél kezdődik a java)

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr712613596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moszkvicsslusszkulllcs 2011.01.26. 22:35:08

Tanáraim azt tanították, hogy "telefonon nem szerelünk autót".

Aktualizálva a tanítást: youtube videóról nem szerelünk autót.

A szabályt meghágva: lehet dugattyúgyűrűtörés, szelepszárszimmering, hengerfejpakolás.

Mindegyik a motor szétszedését igényli, így nem csodálom, ha húzzák-halasszák a javítást.

ENVIRO500 2011.01.28. 16:07:09

Én inkább turbócsapágy problémára tippelek, de beégett porlasztó is lehet.

"dugattyúgyűrűtörés, hengerfejpakolás"

Egyik sem olyan hiba amivel üzemeltetni lehet a kocsit. Van benne szelepszárszimmering? Szerintem nincs.

Adam89 · http://adam89.fw.hu 2011.03.05. 03:19:23

Előre szólok, hogy rühellem az Alfabuszt.
De a videón épp tökéletesen üzemel. A folyamatos AdBlue (karbamid) befecskendezés miatt a nitrogénoxidok nagyrésze nirogéngázzá redukálódik a maradék meg vízgőzzé.

A többire: hengerfejet nem pakolnak ilyen modern motoroknál, gátrepedést se sűrűn kapnak. Négyütemű motorban a gyűrűtörés nagyon ritka dolog. Mint minden négyütemű motorban itt is vannak szelepek. És szelepszárak is, szimmeringgel elszigetelve a ki/beömlőcsatornákat a vezérműtengely olajterétől. Ha ezek közül bármelyik tönkremenne a jármű indításképtelen lenne vagy iszonyú hangos. És olyan füstöt csinálna, mint egy Kamaz vagy ZIL évtizedekkel ezelőtt!

Adam89 · http://adam89.fw.hu 2011.03.05. 03:29:41

"Én inkább turbócsapágy problémára tippelek, de beégett porlasztó is lehet."

Kizárt dolog. A befecskendezők nem tudnak beégni, maximum a nyomáshatároló meghibásodásakor nem porlasztanak csak "becsöpögnek". A turbó csapágya csak extrém esetben tud meghibásodni, olajnyomás hiányakor vagy folyamatos terhelés utáni azonnali leállításkor. Ilyenkor a még forró mozgó turbinatengely megül a perselyben és az ott maradó nem áramló olajat megégeti. Ilyenkor "tapad le a turbó".

Macho 2012.12.08. 09:58:55

Jó hogy itt mindenki ilyen okos csak azt nem értem hogy az Inter Tan-ker Zrt miért nem tesz ez ellen. Rengeteg autóbusz szörnyű állapotban van, ami azért röhejes mert 3 és fél évesek.
Füstölnek, majd szét esnek, zörögnek, utastájékoztató rendszer (belső TFT monitor, bemondóhang, külső kijelző) nem működik. Ez igaz az Alfa buszoknál a legjellegzetesebb de megtalálható a Volvóknál is.
A villamosoknál és a trolibuszoknál szinte mindegyiknél rossz valamilyen szinten az utas tájékoztatás.
A kihelyezett "totemoszlopok" is sokszor rosszak. (villamosvonal egész részén, Segner téren)

Nagyon elkéne kondolkozni, hogy jó ötlet e azzal reklámozni magunkat, hogy: Pontos közlekedés, kiszámítható szolgáltatás - DKV"
süti beállítások módosítása