Az Euro 6 korszak kezdete

2011. március 20. - _zahnrad

A Daimler pénteken mutatta be új, OM47x jelű motorcsaládjának első tagját, az OM471 motort. Európában ez a motor elsőként teljesíti az Euro6 előírásait. Lökettérfogata 12,8 liter, teljesítménye 310kW(421LE) és 375kW(510LE) között választható, maximális nyomatéka szintén kiviteltől függően 2100Nm és 2500Nm között változik.
Ennek megfelelően teherautókban és turista buszokban fog beépítésre kerülni.
A szigorú előírást X-PULSE fantázianevű magasnyomású befecskendező rendszerrel, SCR és EGR kipufogógáz utánkezeléssel éri el. Tehát a pesszimista (realista?) várakozások egyelőre beigazolódtak, miszerint az Euro6 előírásokat csak a kétféle utánkezelés együttes alkalmazásával tudják teljesíteni a motorgyártók. Azonban a kisebb teljesítményű motorok terén még van remény, és ha minden igaz a még késlekedő konkurencia is okozhat meglepetést.

Forrás: Daimler

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr322756986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moszkvicsslusszkulllcs 2011.03.21. 15:07:03

"Azonban a kisebb teljesítményű motorok terén még van remény":

Mit takar ez a mondat? (a kívülállók kedvéért)

kristoof 2011.03.21. 19:45:24

Nem szeretném elvenni a poszt író kenyerét, de azért válaszolok. Ez konkrétan azt jelenti, hogy a nagy gyártók kínálatából találhatunk olyat is ami AdBlue adalék nélkül is teljesíteni fogja az E6-ot. (Persze továbbra is a kisebb motorokról besz élünk. Néhány a témával foglalkozó honlapon legalábbis lehetett ilyesmit olvasni.)
süti beállítások módosítása