Ahogy az elmúlt években, így tavaly is a Volvo gyártotta a világon a legtöbb autóbuszt. Igaz a Volvónál egy kicsit csalnak, ugyanis autóbusznak számítják az elkészült járóképes alvázakat is.
A teljes 2011-es évet tekintve rekord évet zárt a Volvo buses. A szállítások 29 százalékkal emelkedtek a negyedik negyedévben, ami összesen 4 200 kiszállított egységet (busz és alváz) jelent. Ez majdnem kétezer darabbal jelent többet, mint 2010 hasonló időszakában.
A Volvo piaca Európában és Észak-Amerikában gyengült, de az eladott darabszámok tekintetében emelkedést tapasztalhatunk. Dél-Amerikában sikerült a legnagyobb emelkedést elérni. Az utolsó negyedév Európában és Észak-Amerikában továbbra is gyenge volt, ezen a két piacon nem sikerült számottevő emelkedést elérni.
A városi buszok eladása a Volvo piacain 17 százalékkal csökkent a tavalyi év folyamán. A turista buszok piaca Észak-Amerikában 25 százalékkal növekedett, de ez főként annak köszönhető, hogy 2010-ben sosem látott piaci szűkülést kellett elviselnie a svéd gyártónak. Dél-Amerikában a kereslet továbbra is erős maradt, olyannyira, hogy mintegy 30 százalékkal nagyobb mennyiségben adtak el buszokat a 2010-es évhez viszonyítva. A kínai piacon is több autóbuszt adtak el tavaly, összesen 13 százalékkal növekedtek az eladások.
A Dél-amerikai bővülés nem csoda, hiszen évközben a Volvo aláírta a kolumbiai Bogotá városával az eddigi legnagyobb amerikai üzletét. Ide hamarosan 688 autóbuszt szállít a skandináv gyártó. Dél-Amerikában egyre másra „nőnek ki a földből” az újabb karosszálók akik, előszeretettel építenek buszokat Volvo alvázra. Ez a piac egyébként sem telített még és szinte naponta nyílnak meg BRT (Bus Rapid Transit) vonalak.
A Volvo buses nettó árbevétele 19 százalékkal növekedett tavaly, ami összesen hat és félmilliárd svéd koronát jelent. Ez egymilliárd koronás plusz a 2010-es évhez viszonyítva.