Ostravában megkezdődött az első MetroStyle (nem hivatalosan BHNS) kiegészítővel ellátott Trollino tesztje. A fekete álcázómatricák ellenére jól felismerhető, hogy a Salzburgba készülő tíz darabos újabb széria első, 316-os pályaszámú példányáról van szó. A városban már közlekedik 15 hagyományos kinézetű Trollino. A műszaki kialakításukban a két széria megegyezik. A salzburgi Trollinókat a B tengelyükön keresztül egy 250 kW teljesítményű, Skoda ML 3846 típusú, hatpólusú, háromfázisú aszinkron villamos motor hajtja. A felsővezeték egyen feszültségét Cegelec TV Europulse inverter alakítja a motor által emészthető háromfázisú váltakozó árammá.
(Fotó: Wikipédia, Ralf Roletschek)
A trolik C tengelye szabadon fut, ami elé egy 3,6 liter lökettérfogatú, 57 kW teljesítményű Deutz dízelmotor által hajtott aggregát került beépítésre. Ezzel a troli felsővezeték nélküli szakaszokon is tud közlekedni, maximum 25 kilométer per órás sebességgel. Az utastér különlegessége, hogy a negyedik ajtóval szemben található egy nagy peronrész, ami kerékpárok szállítására is alkalmas.
Fejlesztés a Valmetnél (Fotó: Valmet)
A múlt héten írták alá azt a szerződést, miszerint a finn Valmet Automotive lesz a Solaris buszok forgalmazója Finnországban. Az autóipari beszállítóként és kisszériás autók gyártójaként(Porsche, Fisker) működő finn cég ezzel bővíti a tevékenységi körét. A buszok értékesítésén túl megvizsgálják az együttműködési lehetőségeket a fejlesztések terén is.