Úgy tudjuk, hogy a FUTÁR projekt késlekedése miatt nem állította még forgalomba az egy éve Hollandiából vásárolt, Van Hool buszokat a BKV. De nincs minden rendben, a szintén használtan vett Mercdes Citarókkal sem.
Minap a BKK büszkén hirdette Facebook oldalán, hogy hamarosan elkészül az első abból a 15 troliból, amit a németországi Eberswaldéből vásárolt a BKV. Ígéretük szerint hamarosan az utcán is találkozhatunk a tavaly nyáron érkezett Gräf & Stift NGE152 típusú trolibuszokkal. Egyelőre azonban a trolik forgalomba állításának időpontja bizonytalan.
Értesüléseink szerint gondok vannak a nemrég beszerzett Citarókkal is. A harminc darab egyforma kocsi helyett, négy különböző városból sikerült összeszedni a buszokat. (Frankfurt, Berlin, Salzburg és Madrid.) A BKV számára félretett, előzőleg Frankfurtban közlekedő, buszok nagy részét ugyanis egyszerűen eladták. Ez a BKV időhúzásának és a hazai közbeszerzési törvényeknek köszönhető. Így négyféle azonos típusú, de mégis különböző műszaki tartalmú Mercedes buszt vásárolt a főváros közlekedési cége. A kocsikkal nem csak az a gond, hogy nem egy évjáratból származnak (2000 és 2004 között gyártották őket), hanem az is, hogy megközelítőleg sem egyforma a futásteljesítményük. Gondot okozhat az üzemeltetés során az is, hogy a különböző városokból érkezett buszoknak sok alkatrésze sem azonos. Például a madridi kocsik utasajtói nem olyan típusúak, mint berlini társaiké. Ez a kocsik üzemeltetését és karbantartását drágíthatja – mondta a BKV-nál dolgozó informátorunk.
Egyelőre a BKV mindössze 24 Citarót vett át, ugyanis a közlekedési cég valamilyen okból megint időhúzásra kényszerült. Így újabb hat frankfurti kocsi lett eladva más