Ismét itt a „sikerrecept”: átszervezések, járatritkítások Miskolcon - II. rész

2012. február 28. - Raci Laci

 

Folytatjuk a miskolci tömegközlekedés éppen olyan rapid, mint amennyire brutális „korrekcióját” tárgyaló sorozatunkat. Egy kicsit maradjunk még az Egyetemvárosnál.

Az első részben szóltunk róla, hogy az ismét betetjárattá visszaminősített 22-es (Centrum-Egyetemváros) mindössze napközben, félóránként fog járni. Helyette ismét visszaáll a hosszú 12-es (Repülőtér-Egyetemváros) – igaz alapesetben mindössze 20 percenként közlekedve. Hétvégén pedig mindössze az egy egyetemi megállót érintő 20-as (Repülőtér-Tapolca) ad eljutást, ha nem is az egyetemre, de valahová a környékére. 

Lássunk még néhány színfoltot a belváros-egyetem szakaszról, mert sajnos van mit csemegézni. A 22-esnek megváltozik a belvárosi útvonala. Eddig egy hurkot járt be (Népkert-Vörösmarty u. – Centrum – Hősök tere – Villanyrendőr – Népkert vonalon), amelynek segítségével a belváros jelentős részét elérhető közelségbe hozta az egyetemmel. A hurkot kilenc perc alatt tette meg, s közben öt különböző megállót érintett – a várost ismerők tudják, hogy ezek egytől-egyig fontos megállók! Ezzel a hurokkal a mostani döntés szakít.

Amiatt, hogy mindkét irányban a Centrumot érintő 12-essel egyazon legyen a 22-es két Centrum-megállója (tudniiillik az utasoknak ne kelljen az utca egyik oldaláról a másikra rohangálni, ha épp a nem várt járat jön), a 22-es viszonylatból kikerül a Hősök tere és a Villanyrendőr. Ezzel egyrészt az a baj, hogy a Hősök terénél két középiskola és több közigazgatási hivatal található, a Villanyrendőr pedig az egyik legkedveltebb, legismertebb találkozóhelye volt a helyieknek. (Megjegyezzük: épp néhány éve újították fel nem kevés pénzből, nem túl jól sikerült módon az ottani buszmegállót. Azóta csaknem minden fontos járatot sikerült kiszervezni onnan.) Nem utolsósorban: a hurok feladásával a belváros nagyjából felének a rágyaloglása igen jelentősen megnő. Ezzel együtt a lépés védhető is lehetne. De sajnos megint sikerült valami egészen hajmeresztő megoldást találni: a Centrumnál való kiszállítás után a busz üresen elmegy, a Búza tér nyugati oldalánál és a Miskolc Plaza mindkét bejárata mellett elhaladva, üresen visszafordul és beáll a Centrum megállóhoz. Helyismerettel nem rendelkező olvasók is értik talán, hogy a pláza mindkét bejáratát sikerül rezsiben érinteni. A Búza térről illik elmondani, hogy a városi piac, valamint a helyközi-távolsági buszpályaudvar található ott. Nos, azt is csak a járművezető fogja látni.

Ez a „rezsihurok” négy percet vesz igénybe. Emlékszünk még? Régi hurok: öt megálló kilenc perc. Új megoldás: három megálló 11 perc. 

Mindezt a spórolás jegyében.

Tulajdonképpen örülhetünk is, hogy erre a kínos vergődésre csak óránként kétszer fog sor kerülni.

(Fotók: Mizsér Bence)

 

Cikksorozatunkat holnap folytatjuk!

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr874217902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cockad 2012.02.28. 20:20:38

Nem baj. Jön a következő városvezetés és megint átszervezi az egészet. LOL Ha még addig lesz mit. :)
süti beállítások módosítása