Kanada és Indonézia is beszállt az elektromos buszfejlesztésbe

2012. július 18. - kristoof

cimlapkep_1.jpgNemrég mutatta be a New Flyer az új 40 láb hosszú Xcelsior típus elektromos változatát. Indonéziában pedig állami segítséggel készült el egy új 17 személyes elektromos prototípus a LIPI.

Amíg a nagy buszgyártó múlttal rendelkező hazánk csak importból származó elektromos buszokat tesztelhet, addig a buszgyártási múlttal alig vagy egyáltalán nem rendelkező országok máris beelőztek minket. Így Beállt a sorba Kanada és Indonézia is.

A New Flyer leányvállalata a New Flyer Industries Canada elektromos prototípusát Manitobában mutatták be. A busz két év alatt készült el és további két évig fogja tesztelni a kanadai nagyváros. Az Xcelsior Electric egy hosszútávú együttműködési partnerségnek köszönheti létét. A New Flyeren kívül a Mitsubishi Heavy Industries, a manitobai önkormányzat és a manitobai Red River College vett részt az új kocsi kifejlesztésében.

A 40 láb hosszú Xcelsior a Mitsubishitől érkezett hajtásrendszert és szintén a japán gyártótól származó lítium-ion akkumulátorokat kapott. Az új típus a következő két évben a Red River College által készített tesztelési programot fogja végrehajtani. Ez a program a napokban a kezdődik a város utcáin, először utasok nélkül, majd utasokkal is tesztelik az új kocsit. A projekt kiterjed más elektromos városi közlekedési alkalmazások előkészítésére, közlekedési infrastruktúrafejlesztésre, akkumulátor-tárolási technológiákra és az energia hatékonysági rendszerek tesztelésére is.

cikkbe.jpg

Indonézia teljesen önállóan fogott bele elektromos busz fejlesztésébe. A kormány –pontosabban a Kutatási és Technológiai Minisztérium – hathatós támogatásával nemrég készült el a LIPI fantázianevű elektromos kisbusz prototípusa. A Kutatási és Technológiai miniszter Gusta Hatta Muhammad szerint, kormányuk elkötelezett az elektromos járművek fejlődésének előmozdítására. Ezért az elkövetkező években több millió dollárt fektetnek be az iparág fejlesztésébe.

Ilyen pénzből készült el az Indonéz Tudományos Akadémia által készített elektromos kisbusz. A LIPI 17 személy szállítására, és 100 kilométer óránkénti sebességre képes. A gyártó adatai szerint a busz egy feltöltéssel 150 kilométert tud megtenni. A fejlesztők szerint az új busz működési költségei 50 százalékkal, karbantartási költségei pedig 70 százalékkal kevesebb, mint a hasonló kategóriájú dízel társaiké. Igaz az akkumulátorokat jelenleg importálják, de a gyártás felfuttatása után a teljes hajtásrendszert szeretnék helyben előállítani. A projektben részvevő kutató Abdul Hafid szerint „Az új elektromos busz készen áll arra, hogy meghódítsa az utakat, de még nem áll készen arra, hogy a kereskedelembe is bekerüljön”. A jelenlegi számítások szerint a LIPI darabonkénti ára meglehetősen borsos, 127 200 dollár, ami átszámolva mintegy harminc millió forint. Egy hasonló befogadóképességű dízel kisbusznak körülbelül a kétszerese.

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr134663919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása