Újabb pofon a hazai buszgyártóknak, hogy a Napi Gazdaság értesülései szerint az Orangeways City Kft. lehet a befutó a veszprémi közösségi közlekedés ellátására kiírt közbeszerzési eljáráson. Új gázbuszokat is hoznak a veszprémi megyeszékhelyre,de ilyen kocsikat jelenleg egyetlen hazai buszgyártó sem gyárt.
A napilap szerint a Balaton Volán és az Orangeways City adott be egyedül érvényes ajánlatot. A kiírást megvásárolta -az épp a napokban elhíresült- VT-transman is, de ők végül nem adtak be ajánlatot, mert nem lett volna elég idejük beszerezni buszokat a január 1-jei határidőig.
A Balaton Volán kilométerenként 499 forintért vállalná el a szolgáltatást jelenlegi járműparkjával. Ezzel szemben az Orangeways mindössze 427 forintos ajánlatot adott be. (Összehasonlításképp; a VT-transman budapesti 150 új szóló Mercedes busza 663 forintért, míg a csuklósok 797 forintért fognak közlekedni kilométerenként.) Ez a nagyon alacsony ajánlat annak köszönhető, hogy az Orangeways egy technológiaváltással, nem gázolajjal működő buszokat vásárolna, hanem sűrített földgáz (CNG) üzeműeket. Kilenc ilyen busza már közlekedik Baján a "narancsosoknak", most újabb 45-el -nyolc csuklóssal és 37 szólóval- nőhet az Orangeways gázbusz flottája. Ez tizenegy kocsival kevesebb, mint a jelenlegi állomány. A cég már egyébként az üzemanyag-ellátásról is megállapodott a helyi gázszolgáltatóval.
Mindenképpen érdekes lesz, ha az Orangeways ilyen kilométer díjakkal nyeri meg a tendert. Ugyanis idén nyáron derült ki, hogy a kormány két részletben 100 százalékkal emeli a cseppfolyósított szénhidrogén, közúti járművek hajtására szolgáló változatának jövedéki adóját. Az eredeti jogalkotó itt nem tett különbséget az LNG, LPG és CNG hajtás között. Ezért így aligha lesz tartható az Orangeways alacsony kilométer díja.
Ukrajnában sikertermék a LAZ City. A gázbuszok terén itthon is labdába rúghatnak
Ezzel újabb szög kerülhet a hazai buszgyártók koporsójába, ugyanis az Orangeways most sem számít a hazai gyártókra, hanem -a Baján már közlekedő- Ukrán LAZ városi buszaiból vásárolnak, ha nekik kedvező eredménnyel zárul a tender. A közlekedési cég mellett szól, hogy ha akart volna se tudna hazai gyártótól gázbuszt venni, ugyanis ilyen jelenleg nincs.
Visszatérve Veszprémre: az önkormányzat júliusban hirdetett pályázatot a helyi közösségi közlekedés szervezésére, a megbízás tíz évre szól, a pályázati kiírás szerint a legjobb ajánlatot benyújtó pályázóval kötik meg a szerződést. A jelenlegi közszolgáltatási szerződés december 31-én lejár, így az új szolgáltatónak már január 1-jétől kell üzembeállítania az új járműveket. A rövid határidő problémáját az Orangeways úgy hidalná át, hogy amíg az új kocsik (3-4 hónap) megérkeznek addig bérjárművekkel szolgáltatnának a városban.