A minap a honi sajtó nagy lelkesedéssel számolt be arról, hogy a National Geographic (NG) Életre szóló utazások című könyvében a Duna-parti 2-es villamos bekerült a világ tíz legszebb villamosvonala közé, ahol hetedik lett. Az egyik budapesti buszvonal viszont még ennél is előkelőbb helyezést ért el, a hatodik helyen végzett a tízes listán.
A könyv szerint felejthetetlen utazás vár arra, aki kipróbálja a Szent István Bazilika környékéről (Deák Ferenc tér) induló 16-os buszjáratot (sajnos a műben nincs konkrét számozás, valószínűleg a szerző nem igazán tudott eligazodni ezen a téren.) Természetesen itt nem az állandóan lerobbanó és kimaradó midi buszokra gondol a könyv szerzője, hanem arra hogy a 16-os család átmegy a Duna fölött a Lánchídon, majd onnan fel a Várnegyedbe, ahol a járat végállomása is van. A királyi Palotában több múzeum is található, de az utazók felfedezhetik a Mátyás-templomot és megcsodálhatják a város látképét is a Halászbástyáról.
Ez a midi a jobb állapotúak közé tartozik, mégis kicsit „csálén” áll a homlokfal
Budapest ezzel a teljesítménnyel olyan városokat utasított maga mögé, mint Párizs, Róma, Madrid és London. Az NG szerint egyébként a legszebb városi buszos utazás New Yorkban vár a turistákra.
Üröm az örömben, hogy a BKV leglepusztultabb járműállománya közlekedik a várban. Az Ikarus 405-ös midi buszok cseréjét már évekkel ezelőtt el kellett volna kezdeni. A legutóbbi kísérlet mondva csinált okok és politikai érdekek miatt kudarcba fulladt. Nemrég viszont újra kiírták a tendert a buszok cseréjére, de a legutóbbi kiszervezéssel kapcsolatos „szenvedés” után nem sok jóra számíthatunk. Igen szomorú, hogy egy ennyire fontos turisztikai útvonalat öreg, balesetveszélyes és nagyon rossz műszaki állapotú buszokkal lát el a BKK és a BKV.