A brazil nagyváros vezetése úgy döntött, hogy az éghajlatváltozás elleni küzdelemből a közösségi közlekedésnek is ki kell vennie a részét. Ezért szigorú előírásokat hoztak a légszennyezettség visszaszorítása érdekében. Ennek része a nagyszabású trolibusz beszerzési program is. Az új Scania alvázas trolibuszok elektromosan dedikált buszsávokban haladnak majd.
A São Paulo-i trolibuszokat az Ambiental Trans üzemelteti. A cégnek 400 trolibusza van jelenleg, de a közeljövőben meg szeretnék kétszerezni a flottát. Az új háromtengelyes 15 méter hosszú trolibusz Rio De Janeiroban mutatkozott be néhány napja a Fertrans Rio kiállításon. Az új trolikat Scania alvázra építik, az igazán tetszetős karosszéria pedig a Caio keze munkáját dicséri. Az elektromos berendezéseket a WEG és a brazil Electra készíti a buszokhoz. Mindkét cégnek vannak hagyományai az elektromos hajtás rendszerekben. A kocsik különlegessége, hogy a tetőn helyezték el az akkumulátorait. Ezek 3,5 kilométer megtételét teszik lehetővé, ha áramkimaradás vagy netalán elterelés van az adott vonalon.
A formatervezők lendülete nem lankadt a troli fenekének megalkotásakor sem (fotó: Scania)
„Brazíliában a hatóságok folyamatosan arra törekszenek, hogy a közlekedési cégek az idősebb buszok lecserélésekor, törekedjenek a környezetszennyezés csökkentésére. Ebbe illik az új Scania trolibusz. Úgy látjuk, hogy az új kocsinkkal több dízel buszos vállalkozás is kibővítheti üzemét Brazíliában.” - mondta Wilson Pereira a Scania brazíliai értékesítési igazgatója. „Amikor elkezdtük fejleszteni az új trolibuszt úgy döntöttünk, hogy a háromtengelyes megoldást választjuk 15 méteres hosszban. Így megnövelhettük az utaskapacitást is 96 főre a szokásos 80 helyett. Ezzel az értékkel, majdnem egy 18 méteres csuklós busz kapacitását tudjuk hozni, de ez utóbbi elkészítése jóval bonyolultabb. Az első kísérletek és tesztek alapján kimondható, hogy az új busz nem hogy környezetbarát, de nagyban növeli a mobilitást is.” - tette hozzá az igazgató.
São Pauloban jelenleg 17 000 busz közlekedik és a trolibuszok iránt egyre nagyobb az érdeklődésí aminek következtében folyamatosan növekszik a flotta. A környezetszennyezési törvények miatt az új Scania trolibuszt igen nagy érdeklődés övezi Brazília szerte. De egyre több szomszédos állam is érdeklődik az új típus iránt.
Minden esélye megvan, hogy meghódítsa a dél-amerikai piacot (Fotó: Scania)
A Scania egyébként nagy tapasztalatokkal bír a trolibusz gyártás terén. A második világháború után Stockholmban jelentek meg először a Scania-Vabis trolibuszok. Brazíliában pedig az 1980-as években jelentek meg a Scania alvázas trolik, azóta ők a legnagyobbak a dél-amerikai piacon.