Múlt héten próbálta ki a Volánbusz a kínai BYD elektromos busz EU-s típusbizonyítvánnyal rendelkező holland tulajdonú kivitelét. A jelenleg Pécsen próbázó kocsi összeszerelése egyes pletykák szerint, akár hazánkban is elképzelhető.
A The Wall Street Journal napokban megjelent írása szerint a kínai gyártó az elektromos járművek értékesítésének megháromszorozódását várja 2013-ban. A fő ok a kínai kormány tavaszra tervezett zöld járműveket támogató programja. A BYD tavaly még a profitjának drasztikus, 94 százalékos csökkenéséről volt kénytelen beszámolni a gyengén teljesítő autó, telekommunikációs és szolár részlegei miatt. Idén a növekvő elektromos autó értékesítések és a szolár részleg kisebb vesztesége miatt már jobbak a cég kilátásai. Az elektromos buszok frontján idén szeretnék átlépni a 2000-es darabszámot. Az autók terén pedig az biztató a cég számára, hogy a kínai kormány 2015-ig félmillió elektromos autót szeretne útjain látni, 2020-ra pedig már ötmilliót. Az e6 típushoz nyújtott 19 ezer dolláros támogatás, az autó árának harmadát teszi ki.
A kaliforniai Long Beach nemrég tíz darab elektromos busz szállításáról írt alá szerződést a kínai céggel, 12,1 millió dollár értékben. Az üzletet a General Motors tulajdonú elektromos busz gyártó, a Proterra képviselője nacionalista hangvételű nyílt levélben támadta. Szerinte a BYD sokat ígér, de gyengén teljesít. A kínai vállalat válasza erre a meglévő amerikai gyáregysége és egy teljesen új, önálló gyár létrehozásának ígérete volt Long Beachen.
A magyarországi gyártási esélyekről szólva meg kell említeni, hogy a BYD-nek van már egy kisebb üzeme Komáromban, de ott csak műanyag alkatrészeket gyártanak és festenek jelenleg. Egy új gyár létrehozásához vagy átalakításához feltehetőleg a jelenleginél erősebb európai elektromos busz piac lenne szükséges, de az EU-s célok, és az ilyen célra felhasználható KÖZOP pénzek bíztatóak. A kipróbált busz az először látott kínai kivitelhez képest jelentősen közelebb áll az európai igényekhez, de a befogadóképessége (60 fő) még mindig nem mérhető egy azonos hosszúságú dízelbuszéhoz, a harmadik utasajtó pedig nehezen használható.