Az első új LE Citaro - hírek nyugatról

2013. április 20. - _zahnrad

13C449_101k.jpgÁtadták az első második generációs LE Citarót, ami egyúttal már Euro VI-os motorral van szerelve. Valamint tíz hibrid 7900-as állt forgalomba Edinburgh-ben.

Citaro C2 LE

A két éve kezdett típusváltás elsőként a hagyományos, teljesen alacsonypadlós szóló, 12 méteres és a csuklós 18 méteres változatokat érintette. A népes Citaro család generációváltása most az alacsony belépésű LE változatok mellett a 10,5 méteres K és a jobbkormányos változatokkal folytatódik. Az első két LE busz kulcsát 16.-án vette át a Fürthi közlekedési Társaság képviselője a mannheimi gyárban. A második ajtó után magaspadlós kialakítású LE buszok alá a Mercedes RO440 jelzésű hátsó hídja kerül, ami igen komfortos utazást biztosít hosszabb elővárosi utak során is. A buszt 7,7 literes lökettérfogatú, Euro VI-os Mercedes OM936 jelzésű motorok mozgatják, alapesetben 220 kW (295LE) teljesítménnyel, opcionálisan 260kW (354LE) teljesítményű kivitel is elérhető. Az alap 12 méteres változat jelzése Citaro LE Ü kettő utasajtóval elérhető, a hosszított, kéttengelyes 13,1 méter hosszú LE MÜ változat kettő és három ajtóval is elérhető. Elővárosi ülésezés esetén a maximális kapacitása a busznak 101 fő, elővárosi-helyközi ülésezés esetén 83 fő.

Jobbkormányos 7900-as Volvo Hybridek Edinburgh-ben

Volvo_7900_Hybrid_Scotland_2013k.jpg

Tíz darab hibrid buszt állított üzembe a Lothian Buses Ltd. Az első jobbkormányos 7900-as Volvók színezése igen impozáns. A tíz kocsi vételára 2,5 millió angol font volt, amiből 750 ezer fontot a skót zöldbusz program biztosított. Érdekesség, hogy a szigetországban egyébként nem túl népszerű 3 ajtós, jobbkormányos verziónak meg sem hagyták a lehetőségét, mivel a motorsátor maradt a balkormányos buszoknál megszokott helyén. Ennek az okát a költségcsökkentés mellett a műszakilag erősen rokon B5LH RHD emeletes alvázzal való lehető legnagyobb azonosságban kell keresni.

Képek: Evobus, Volvo

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr855233910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása