Megújult az Irisbus Citelis. Az Euro VI-os motorral szerelt változatot ezentúl Iveco Urbanway-nek hívják, bemutató.
Az Iveco csoport a buszgyártást ezentúl Iveco Bus és a Heuliez márkák alatt folytatja, az 1999-ből származó Irisbus név eltűnik. Az Iveco Bus mellett a Heuliez névre az erős francia piac és a francia gyárak miatt van szükség. 2011-ben az olaszországi Valle Ufitában található gyár bezárása után három gyáregysége maradt az Iveco buszüzletágának, kettő ebből Franciaországban található, egy Csehországban,
EGR nélkül sem épp helytakarékos egy Euro VI-os dízelmotor...
A most bemutatott Urbanway városi buszcsalád a már jól ismert Citelis Euro VI-os motort kapott frissítése.A névválasztás illeszkedik a többi modell (Crossway,Arway, stb) elnevezéséhez. A vázszerkezet a Citelisen alapul, de 400 kilogrammal könnyebb az elődnél. A váz tömegcsökkenését valószínűleg ellensúlyozzák az új motorok. Három hosszban készülhet az új buszcsalád: 10,5 méteres midi, 12 méteres szóló, és 18 méteres csuklós. A motorok alapvetően kétfélék: Tector 7 és Cursor 9 jelzésű Euro VI-os egységek. A kisebbik Tector nevű 6,7 literes és 270 lóerős, a nagyobbik, a Cursor 8,9 literes és 360 lóerős.
A motorok csak szelektív katalitikus redukciót (SCR) és részecskeszűrőt használnak az Euro VI emissziós norma teljesítéséhez, nincs kipufogógáz visszavezetés (EGR), ami a haszonjármű iparban eddig egyedülálló. A Fiat Powertrain által feljesztett megoldást Hi-eSCR-nek nevezik marketingesék.A buszok a dízelmotorok mellett CNG és hibrid hajtáslánccal is rendelhetőek lesznek. A Citelis BRT változata a Crealis valószínűleg eltűnik, vagy a Heuliez palettája örökli valamilyen formában, mert a sajtóközlemény az Urbanway variálhatóságát és gyorsbusz rendszerre alkalmasságát külön hangsúlyozza.Az utastérben akár két kerekesszék elhelyezésére is lehetőséget adó elrendezés is választható.
Képek: Iveco Bus