A legnépszerűbb sorozat, a ComfortClass után a kínálat csúcsát jelentő TopClass is megújul. Az 500-as TopClass csak magasított kivitelekkel és rögtön három hosszban mutatkozik be.
A nehéz Euro VI-os motorok lassan elérik a prémium turistabuszok kategóriáját is. A nehéz motorok ellensúlyozására könnyebb és áramvonalasabb karosszériát tervezett az Evobus a Setra buszoknak. A szigorú, R66/01 borulásbiztonsági előírásnak is megfelelő üres váz 150 kilogrammal könnyebb a megfelelő elődmodelltől, a szélcsatornában fejlesztett karosszéria alaktényezője pedig 0,33. A TopClass csak magasított kivitelekben, 3,88 méter magassággal készül, három hosszban.
A luxus kategória újdonsága ősztől elérhető
A S515HDH 12,5 méter hosszú, az S516HDH 13,3 méteres, míg az 517HDH jelzésű típus 14,2 méteres. A buszokat az Euro VI-os besorolású Mercedes OM471 motor mozgathatja 476 vagy 510 lóerős kivitelben. A rángatásmentes utazást a Mercedes GO 250-8 Powershift, 8 fokozatú automatizált váltóval érik el.
Hivalkodásmentes, letisztult forma
A letisztult, időtálló, és a hivalkodásoktól mentes formával dicsekedő sajtóközlemény nyilván a konkurens Neoplant piszkálja, éppen ezért érdemes megfigyelni, hogy a második ajtó felső vonala megtöri az ablakok alsó vonalát, ami minimum érdekes.
Képek: Daimler Media