Debreceni Volvók jönnek Pestre!

2013. október 30. - kristoof

cimlap_4.jpg

A BKV 15 darab Alfa Civis 12-őt bérel a DKV-tól, amiket 2009-ben készített a néhai Alfa busz. A kocsikkal a Civis városban sok volt a gond az első két évben.

A BKK mai sajtóközleményéből kiderül, amit korábban már sejteni lehetett, a néhai Alfa busz által gyártott Civis 12-őkre vetett szemet a BKV/BKK. A kocsik igen jó állapotúak, hiszen alig négy évesek, de forgalomba állásuk idején igen sok probléma volt velük. Főleg az összeszerelés minősége verte ki a biztosítékot a helyiekben. De az sem jelentett jó óment, hogy 2009-ben sokkal kevesebb buszt állított forgalomba a DKV a korábbi szolgáltató Hajdú Volánhoz képest. Így sok volt az utaslemaradás, de később a DKV tett arról, hogy ilyen ne forduljon elő, ezért folyamatos járatritkítások kísérték a közlekedési cég elmúlt négy éves ténykedését, ami nem is csoda. A vállalat több mint egymilliárdos tartozást görget maga előtt évek óta. A DKV anomáliákról munkatársunk többször is megemlékezett, de sajnos legutóbbi, két évvel ezelőtti észrevételei után sem következett be változás. Így történhetett meg az, hogy Debrecenben végül feleslegessé vált 15 szóló busz.

A BKV által bérelt 15 kocsi természetesen megkapja a „bilikék” fényezést, így szervesen illeszkedik majd az immáron több mint 200 Volvo buszt üzemeletető vállalat flottájába.

cikkbe1_1.jpgAz Alfa Busz Civis 12-ők, állítólag csődbe a székesfehérvári Volvo partnert (fotó: dkv.hu)

A Volvo alvázra készült százkét darabos Civisekből, száz a DKV-t illette a másik kettő prototípus. A buszokat a székesfehérvári székhelyű Alfa Busz Kft. építette 2009-ben. Eleinte sok volt az Alfa Civis 12-kel a probléma, a kapaszkodók beépítése, a burkolatok rögzítése, a tömítések rossz kezelése és a füstölő motor mind a hazai konstrukció hiányosságait demonstrálta. A DKV negyven csuklós 7700A-t is rendelt Lengyelországból. Ezek a buszok a Nemzeti busz szülőhelyén Wroclawban készültek és semmi panasz sincs az üzemükre. Ha hinni lehet a pletykáknak, akkor a Civis buszok meghibásodási rátája nagyban hozzájárult, ahhoz hogy az Alfa Busz 2010-ben lehúzta a rolót.

Az „új” kocsik valószínűleg, abban az oldalban jelennek majd meg, ahol jelenleg is szolgálnak szóló Volvo buszok, így a Kelenföldi garázs tűnik a legvalószínűbbnek.

cikkbe3_1.jpgA lengyel csuklósbuszokkal a mai napig sincs probléma (fotó: civishir.hu)

Egyébként a következő évben az elmúlt húsz év legnagyobb járműcseréjét, hajthatja végre a BKV/BKK. A Volánbusz agglomerációs átvételét követően a fővárosi közlekedési cégek, jövőre több mint kétszáz autóbusztól szabadulhatnak meg! De ez a szám a felszabaduló külföldi flottákkal és a sikeres miditenderrel, akár 300 fölé is emelkedhet. Így lassan búcsút intethetünk a negyven éves 200-as szériának.

Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet akarsz kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is!

(Címlapfotó: bkv.hu, valószínűleg így fognak kinézni a pesti Civisbuszok is)

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr465607037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Q100 (törölt) 2013.10.30. 22:36:06

Miért kell a hulladékot mindig a Bp-sek nyakába varrni?

BPO654 2013.10.31. 01:20:14

"Így lassan búcsút intethetünk a negyven éves 200-as szériának."
Mérget ne vegyél rá!
Már leírtam, h döntés van a 412-esek nagyarányú kikukázásáról. Ha újabb szólók állnak forgalomba ( VanHool Citaro és új IK v127) akkor ezen problémás típust fogják eldobni. A 260/280 nagyarányú selejtezése megvolt a C2-k miatt. Meg ott vannak a 435-ök is. Ezek selejtje is elérkezett. 412 előbb búcsúzik mint a 260. Bejött amit évekkel ezelőtt a Veke fórumon csak feltételeztem még. Troliasításuk meg a 10-39 sikerétől/bukásától függ. Csak a teljes vázcserések maradhatnak, az mind bilikék.
Van olyan is ám, h 200-ast visszavesznek állományba selejtezés után!!! Azért nehogy felvágd az ereidet!:)

TopFeri 2013.10.31. 07:13:05

Egyetértek az előttem szólóval. Lehet köpködni a 200-asokra, de azokat a magyar utakra tervezték és még mindig bírják a strapát. A Volvo 7700-ak fél év után elkezdtek széthullani - egyébként remek buszok, de nem ide. A 200-as szériába tartozó járművek nagyszerű konstrukciók. Azokat teljesen felújítva, netán újakat gyártva (csak ott modernizálva, ahol kell, pl. káros anyag kibocsátás) hosszú távon sokkal jobban és gazdaságosabban meg lehetne oldani Budapest buszközlekedését.

Macho 2013.10.31. 08:31:52

"semmi panasz sincs az üzemükre" - Hát debreceniként lenne kifogásom erre a mondatrészre úgymint még mindig nem működik rendesen az utastájékoztatás, a csuklók öregedése eszméletlenül gyors és az egész flottára jellemző a nem megfelelő karbantartás. És a 12 métereseknél ez a helyzet hatványozottan rosszabb. Az évek során így teljesen megértem hogy miért van akkora hiány és miért fogyatkozik meg az utasok szám.

Macho 2013.10.31. 08:35:51

"Örüljetek" Budapestiek a rohadó Ikarus helyett lesz rohadó Volvo utánzat melyben jóval kisebb a hely de legalább alacsony padlós és kakasüllős!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.10.31. 10:24:28

"Debreceni Volvók jönnek Pestre!"

Aha...

A kép, amit beraktál, az egy Volvo.

A buszok, amik jönnek, azok pedig -ahogy le is írod- Volvónak látszó, Volvo fődarabok felhasználásával, de saját tervek alapján, itthon épített Alfa buszok.

Nem ugyanaz, még akkor sem, ha az Alfa importálta a Volvókat *is*.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.10.31. 10:30:57

@BPO654:
"412 előbb búcsúzik mint a 260."

Erre nem vennék mérget.

Az egy dolog, hogy született egy valószínűleh racionális döntés, hogy a felújítási programot nem viszik végig, hanem a rossz állapotúakat selejtezni fogják. A másik, hogy a mostanában már felújítottakban van még kb. tíz év, és a későbbiekben az azonos állapotúak közül nem valószínű, hogy az alacsonypadlóst selejtezik.

Másik: csak a Volán több buszt vált ki, mint ahány 412 fut a BKV-nál.

BPO654 2013.11.04. 01:03:58

@Comandante en Jefe:
Kb 3-szor annyi 260 van mint 412. A matek nincs veled!
A 412 kb fele kuka. (106-ból 40-50).
Ezek mennek ha jön újabb használt és/vagy új busz. Akkor már nem sok marad, míg 260-ból még mindig lesz 285 db.:D
süti beállítások módosítása