A BKV 15 darab Alfa Civis 12-őt bérel a DKV-tól, amiket 2009-ben készített a néhai Alfa busz. A kocsikkal a Civis városban sok volt a gond az első két évben.
A BKK mai sajtóközleményéből kiderül, amit korábban már sejteni lehetett, a néhai Alfa busz által gyártott Civis 12-őkre vetett szemet a BKV/BKK. A kocsik igen jó állapotúak, hiszen alig négy évesek, de forgalomba állásuk idején igen sok probléma volt velük. Főleg az összeszerelés minősége verte ki a biztosítékot a helyiekben. De az sem jelentett jó óment, hogy 2009-ben sokkal kevesebb buszt állított forgalomba a DKV a korábbi szolgáltató Hajdú Volánhoz képest. Így sok volt az utaslemaradás, de később a DKV tett arról, hogy ilyen ne forduljon elő, ezért folyamatos járatritkítások kísérték a közlekedési cég elmúlt négy éves ténykedését, ami nem is csoda. A vállalat több mint egymilliárdos tartozást görget maga előtt évek óta. A DKV anomáliákról munkatársunk többször is megemlékezett, de sajnos legutóbbi, két évvel ezelőtti észrevételei után sem következett be változás. Így történhetett meg az, hogy Debrecenben végül feleslegessé vált 15 szóló busz.
A BKV által bérelt 15 kocsi természetesen megkapja a „bilikék” fényezést, így szervesen illeszkedik majd az immáron több mint 200 Volvo buszt üzemeletető vállalat flottájába.
Az Alfa Busz Civis 12-ők, állítólag csődbe a székesfehérvári Volvo partnert (fotó: dkv.hu)
A Volvo alvázra készült százkét darabos Civisekből, száz a DKV-t illette a másik kettő prototípus. A buszokat a székesfehérvári székhelyű Alfa Busz Kft. építette 2009-ben. Eleinte sok volt az Alfa Civis 12-kel a probléma, a kapaszkodók beépítése, a burkolatok rögzítése, a tömítések rossz kezelése és a füstölő motor mind a hazai konstrukció hiányosságait demonstrálta. A DKV negyven csuklós 7700A-t is rendelt Lengyelországból. Ezek a buszok a Nemzeti busz szülőhelyén Wroclawban készültek és semmi panasz sincs az üzemükre. Ha hinni lehet a pletykáknak, akkor a Civis buszok meghibásodási rátája nagyban hozzájárult, ahhoz hogy az Alfa Busz 2010-ben lehúzta a rolót.
Az „új” kocsik valószínűleg, abban az oldalban jelennek majd meg, ahol jelenleg is szolgálnak szóló Volvo buszok, így a Kelenföldi garázs tűnik a legvalószínűbbnek.
A lengyel csuklósbuszokkal a mai napig sincs probléma (fotó: civishir.hu)
Egyébként a következő évben az elmúlt húsz év legnagyobb járműcseréjét, hajthatja végre a BKV/BKK. A Volánbusz agglomerációs átvételét követően a fővárosi közlekedési cégek, jövőre több mint kétszáz autóbusztól szabadulhatnak meg! De ez a szám a felszabaduló külföldi flottákkal és a sikeres miditenderrel, akár 300 fölé is emelkedhet. Így lassan búcsút intethetünk a negyven éves 200-as szériának.
Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet akarsz kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is!
(Címlapfotó: bkv.hu, valószínűleg így fognak kinézni a pesti Civisbuszok is)