Abszolút félreérthető a BKK FUTÁR rendszerével felszerelt autóbuszokon a hangos utastájékoztatás. Az utasok sokszor rossz helyen szállnak le a félreértés miatt, de a központot ez nem érdekli, eszük ágában sincs változtatni a rossz rendszeren.
Hogy mikor fog rendesen működni a BKK elmúlt három évének legnagyobb fejlesztése a FUTÁR, azt egyelőre nehéz megjósolni. Ott viszont, ahol beszerelték a buszokba, sokszor érdekes dolgokat produkál, például össze-vissza mondja be a megállókat.
Épp egy fentebb említett hasonló probléma miatt kerestük meg minap a közlekedési központot, ugyanis minden egyes olyan buszmegállóban, ahol át lehet szállni a HÉV-re a FUTÁR azt mondja be, hogy „HÉV állomás”, amit az utasok túlnyomó többsége „végállomásnak” hall. Erősen félrevezető ez a bemondás, többször előfordul, hogy az utasok szólnak a társaiknak, hogy ne szálljanak le, hiszen a busz nem a végállomáson jár!
Az új Citarókban valamivel jobban érteni, hogy valójában mit mond be a FUTÁR. Az összes többi típusban rosszul lehet érteni (fotó: Zahnrad)
Mindenesetre megkerestük a BKK-t, hogy tesznek-e valamit a félreérthető mondat ellen, esetleg visszahozzák-e a régi rendszert, amikor azt mondták be, hogy „Átszállhatnak a HÉV-re”? Meghökkentő választ kaptunk:
„Tisztelt Levélíró!
Köszönjük észrevételét.
Egyetértünk Önnel abban, hogy a „hévállomás” szó bemondása néhány utasunk számára megtévesztő volt az elején, de a rendszer bevezetését követő második hónapban ez már nem jelent gondot.
A jármű a megállókat „A következő megálló” kezdéssel mondja be, melyet követően a hévmegálló szóismétlés lenne, így a jelenlegi rendszeren nincs lehetőségünk változtatni.
Kérjük válaszunk elfogadását.
Üdvözlettel: Budapesti Közlekedési Központ”
Kezdjük ott, hogy ezt a fajta utastájékoztatást nem azoknak találták ki, akik naponta közlekednek az adott vonalon, hanem azoknak, akik ritkán vagy egyáltalán nem utaznak közösségi közlekedéssel, így ők továbbra is félreérthetik a bemondást.
A másik magyarázat meg rosszabb, mint az előző, hiszen az utastájékoztatásban miért kellene, az irodalmi nyelvet használnunk? Nem verses estet kell tartania a BKK-nak, hanem tájékoztatni az utasokat!
Számunkra továbbra is abszolút érthetetlen, hogy a közlekedési központ tud a hibáról, de igazából magasról tesz arra, hogy ez az utasoknak kényelmetlenséget okoz! Eddig úgy tudtuk, hogy ők vannak értünk és nem fordítva!
Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet szeretnél kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is!