Hatan indulnak a 2016-os év turistabusza címért

2015. június 16. - kristoof

eurocoachtest.jpg

Hat gyártó hat buszával kezdődött meg az idei Coach Euro Test. Nagy meglepetés lehet a győztes, ugyanis a legtöbb buszos portál szerint egyértelmű, hogy melyik típus kapja a 2016-os év turistabusza elismerést.

Minden év júniusának első felében jelentik be, hogy mely gyártók indulnak a Bus Euro teszten vagy a Coach Euro teszten. Páratlan években ugyanis a távolsági és turista, páros években pedig helyközi és városi típusok közül választja ki a zsűri a következő év buszát. A városi és helyközi kategória győztesét a hannoveri IAA-n, a távolsági és turista szegmensét pedig a kortrijki Busworld-ön szokták bejelenteni.

eurocoachtest.jpg

Az idei indulók balról jobbra: Neoplan Skyliner, Temsa HD 12, Sunsundegui SC7, Iveco Bus Magelys, VDL Futura FMD2 és a legnagyobb esélyes a Setra Topclass 500

Összesen 22 ország újságírójának adatik meg a lehetőség, hogy minden évben más-más országban tesztelhesse az az évi indulók buszait. Hazánkból a megmérettetésen a Camion truck & bus magazin újságírója képviselteti magát. A teszt helyszíne 2015-ben Bulgária.

Hat gyártó, hat típusa indul az idei tesztsorozaton. Ezek a következők: Iveco Bus Magelys, Neoplan Skyliner, Setra Topclass 500, Sunsundegui SC7, Temsa HD 12 és a VDL Futura FMD2. Érdekesség, hogy ezekre a tesztekre általában a német dominancia a jellemző és a legtöbb címet is német cégek zsebelték be eddig. Idén megtörni látszik ez a dominancia, ugyanis csak két németországi cég van versenyben. Persze van más meglepetés is. Ez évben két olyan gyártót is üdvözölhetünk az indulók között, akik eddig nem indultak a Coach Euro teszten. Az egyik a török Temsa, a másik pedig a nagy múltú, spanyol Sunsundegui.

topclass500.jpg

Sokak szerint tesztelni sem kellene, elég lenne egyből odaadni 500-as Setrának a trófeát (fotó: Evobus)

Hiába vannak meglepetések az idei felhozatalban, a német buszgyártók egyikének elsősége idén is nagyon valószínű. Ugyanis a legtöbb portál szerint, és persze szerintünk is, 2016-ban, már sokadszor, nagy valószínűséggel, az Evobus busza fogja elhozni a trófeát. A legerősebb induló valóban a Setra új Topclass 500-as sorozata, de ettől függetlenül meglepetés is lehet a jövő évi év busza cím nyertese. A Setra ellen szól, hogy pont két éve 2014-ben, nyerte el utoljára a megtisztelő címet, akkor a Comfortclass 500-assal.

1_1.jpg

Az idei év buszát jelenleg a BKV teszteli (fotó: Buga Bence)

Tavaly egyébként Svájcban tesztelték a városi buszokat, ahol kiderült, hogy az idei év busza is német, az MAN Lion's City GL CNG. A 2015-ös év buszából két hazai város is vásárol, összesen 115 darabot. Kaposvár a teljes flottáját az MAN CNG buszára cseréli. Huszonöt szóló és 15 csuklós Lion's City GL CNG-t vesznek állami támogatással. Miskolc szintén állami támogatással vásárol 75-öt a 2015-ös év buszából.

Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet szeretnél kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr937549730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Killary Fucking Clingon 2015.06.17. 17:38:18

Nem nagyon értem..
Nem kellett volna egyenként fotókkal bemutatni a buszokat?
Ha név alapján kell választani nekem a Setra az utolsó ami szóba jöhet.. Fantáziátlan, szürke doboz..

vagodeszka 2015.06.17. 17:50:42

Azért az a Temsa külsőleg meg eggyel korábbi generációhoz tartozik, bár így se rondább, mint az Iveco. Persze, ez teljesen szubjektív, ettől még lehetnek ezek szenzációs járművek.

Sosi0089 2015.06.21. 14:13:03

@Shabby Bear: Pedig az az egy értelmes induló van az összes közül. Messze az viszi a pálmát, és remélem meg is nyeri.

János Mezei 2015.06.23. 08:13:13

Snabby: A Te véleményed is szubjektiv és azt gondolom, nem a külső teszi nyertessé, vagy a színe! Ami a buszok egyenkénti bemutatását illeti azzal nagyon egyetértek!!!! Kedves Camion Track & Bus újságíró ezt hibaként értékeljük, akit érdekel az biztos kíváncsi lenne, aki meg nem az ide sem jön!!!

János Mezei 2015.06.23. 08:17:10

A Temsa pedig szerintem, anno az Ikarus kiürült helyére beférkőzött, akkor még egy nagyon kezdetleges busszal! Mára már tanultak valamit, hogy mi lesz holnap, sajnos csak nézők lehetünk!!!
süti beállítások módosítása