A Solaris Urbino elektromos változata a francia fővárost is meghódítja. Párizs 2025-re már csak nullemissziós buszokat szeretne üzemeltetni.
Pár héttel a négy berlini elektromos Urbino forgalomba állása után a Solaris bejelentette, hogy a francia fővárosba is szállít egy elektromos példányt. A busz november végén, az ENSZ klímaváltozási konferenciáján debütál, majd a 21-es és a 147-es vonalakon fog utasokat szállítani.
A berlini kocsiktól számos pontban különböző buszok már az új, negyedik generációs karosszériával készülnek. Egész napos üzemre készülnek, így a legnagyobb, 240kWh-ás akkumulátorcsomagot kapják. A töltésről éjszakai áramot használó, 80kW teljesítményű töltő fog gondoskodni. A buszt a ZF kerékagymotoros tengelye, az AVE 130 hozza mozgásba. Az utastérben 30 ülőhely lesz, amiből 16 fellépő nélkül elérhető.
Berlinbe még a III-as széria került. (Kép: BVG)
Komoly versenyelőnybe került a Solaris az elektromos buszok terén. Jelenleg Németországban Braunschweig, Berlin, Hamburg, Drezda, Düsseldorf városokban, Lengyelországban Varsó, Jaworzno, Ostrołęka településeken, és a svéd Västerås városában közlekednek elektromos Urbinók, amikhez hamarosan csatlakozik Barcelona, Hannover és Párizs.
A hannoveri elektromos változat látványterve. 120kWh-ás akksival, gyorstöltési lehetőséggel.
Ez nem csak kiváló ajánlólevél, de nagy tapasztalatot is ad a gyártó kezébe, amivel így sorra tudja elhappolni a tendergyőzelmeket a megrendelésre váró nagyok orra elől.
Képek: Solaris Bus&Coach