Párizs és Madrid is Scania buszokat vásárol

2016. május 26. - kristoof

cimlap_19.jpg

Nyugaton tényleg mindenki a hazai gyártású buszokat részesíti előnyben? Ez persze nem igaz, jó példa erre a legfrissebb francia és spanyol tender eredménye.

Régi sztereotípia Magyarországon, hogy bezzeg külföldön, mindenki hazai gyártású buszt vásárol. Ez természetesen nem állja meg a helyét, ugyanis számos példa van arra, hogy a nagy buszgyártó múlttal rendelkező országok közlekedési cégei sokszor a külhoni felhozatalból választanak. Jó példa Lengyelország, amely néhány év alatt igazi autóbuszgyártó nagyhatalom lett, viszont évek óta a Mercedes vezeti az eladási statisztikákat. Nemrég pedig Berlin vásárolt be alaposan Scania Citywide-okból.

2_8.jpg

Az RATP-hez 90 érkezik a Citywide 18 LF CNG-s változatából

Néhány napja a német fővároshoz csatlakozott  Párizs is. Ugyanis a francia főváros közlekedési vállalata, a Régie Autonome des Transports Parisiens (RATP), összesen kilencven földgáz (CNG) üzemű, négyajtós Scania Citywide 18 LF típusú csuklós buszt rendelt a svéd gyáróriástól. Az új párizsi kocsik a lengyelországi Słupskban készülnek majd és gyakorlatilag minden földi jóval fel lesznek szerelve, ami az utasok kényelmét segíti elő. A buszokon lesz wifi, színes kijelzők kívül-belül és a manapság már elmaradhatatlan USB töltők is. Az első Citywide 18 LF CNG-k még idén megérkeznek, az utolsók pedig 2020-ban állnak forgalomba az RATP-nél.

Madridban a hibrid buszok tenderén hirdettek eredményt a minap, amit szintén a Scania húzott be a Citywide hibrid változatával. Összesen 51 kocsit szállíthat a svéd gyár a madridi közlekedési régióba -Consorcio Regional de Transportes de Madrid (CRTM)-, hét operátornak. A 12,7 méteres Citywide hibridből 34, a 14,8 méteres, háromtengelyesből pedig 17 érkezik a spanyol főváros elővárosaiba.

3_4.jpg

A gyári képen a 12 méteres hibrid változat. Madrid környékére hosszabbak érkeznek idén

A új hibrid buszok különlegessége, hogy a teljes kontingens 320 lóerős, 9 literes biodízel motort kap majd, amivel teljesítik a Tempo 100 előírást is. Így a Madrid környéki autópályákon akár 100 kilométeres sebességgel is hasíthatnak a hibrid kocsik. A villamos hajtásrendszer 150 kilowatt, azaz 204 lóerőt tud majd. A Scania szerint a járművek beszerzési ára, az akkumulátorok cseréjével együtt, öt év alatt megtérül.

Az első Scania Citywide hybrid buszokat már júniusban, az utolsókat pedig ősszel vehetik birtokba a spanyol főváros környékén élő utasok.

(fotók: Scania)

Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet szeretnél kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr428748886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DonVincenzo 2016.05.26. 18:38:22

Az első mondatban említett sztereotípia több területen sem állja meg a helyét, nem csak a tömegközlekedésben.
Pl. a legnagyobb német fuvarozási vállalkozások is bevásároltak svéd gyártmányú kamionokból a Mercik és MAN-ek mellé. Az Olaszok szintén, akiknél pedig erős a nemzeti öntudat. A Catone több Renault vontatót használ mint Iveco-t. A Cecconi és a Galassini pedig a svéd gépeket favorizálja jobban a hazaival szemben. A holland Centrum Transport pedig Dafok helyett főleg MAN-eket használ. Ezen cégek autói tömegesen futnak a magyar utakon is, ezért volt időm megfigyelni őket.
De láthatunk Angliában Volvo rendőrautókat vagy a Franciáknál Mercedes tűzoltókocsikat és még sorolhatnám.

GOLAZ111 2016.05.26. 22:12:35

A cseheknél bezzeg szinte mindenki vadiúj SOR - ral nyomja és ott nem kúrnak fejbe egy vascsővel, mint Párizsban.

Blacktron2 2016.05.27. 00:22:00

Tipikus zsindexes fejléc gratulálok!
Máshol is használnak sokféle terméket és ??
Még Véletlenül se hazait válasszunk ugye ? Legyünk csak kiszolgáló gyarmat, ahogy egy szűk körnek megfelel

kristoof 2016.06.03. 15:25:21

@Blacktron2: Senki nem beszélt arról, hogy ne válasszuk a hazait! Csak erről beszéltünk, hogy hazánkban sokan mondják azt, sajnos azok is, akik elvileg értenek hozzá, hogy külföldön elképzelhetetlen, hogy ne a hazait vegyék! Márpedig ez nem igaz.
süti beállítások módosítása