Az új olcsó Mercedes

2016. szeptember 06. - _zahnrad

k_002_d320926.jpgMegújult a Mercedes kelet-európai és közel-keleti piacokra szánt, olcsó városi busza. A szemnek szokatlan formák mögött racionális változások rejlenek.

A formáról talán annyit, hogy az aktuális változással talán a török piacon már megújult, még csak SHD kivitelben kapható új Travego homlokfalára és ezzel együtt a kamion Actros fényszórójára szeretnének emlékeztetni. Az üzemeltetőknek nem kell aggódniuk, maradtak az eddig bevált Hella fényforrások, csak a lámpafészek és a többi műanyag homlokfali elem változott.

A változtatás oka azonban nem formai, hanem racionális gazdasági. A 2007 óta készülő, alacsonypadlós Conecto ugyanis a Citaro C1 vázszerkezetét és műszaki megoldásait örökölte, persze lebutítva. Ez olcsóbb, de néha egyszerűbb műszaki megoldásokat és bizony egyszerűbb utastéri berendezést jelentett. A most érkező Conecto viszont már a 2011-ben bemutatott Citaro C2-es vázszerkezetét használja, természetesen a német testvértől most is olcsóbb, kevésbé testreszabható és egyszerűbb körítéssel. Ennek hasznát valószínűleg az egyszerű utastér ellenére is érezni fogják az utasok, ugyanis a C2-es Citaro váza jóval merevebb a C1-esétől, kvázi csendesebb lesz. Ami maradt az a plafon közepén elhelyezett utastéri világítás, ami kevéssé szerencsés a mifelénk megszokott sötét üvegezéssel és természetesen az olcsó, de új burkolatok.

k_001_d320927.jpgÍzlés kérdése a forma, de a tervezők ízlésére is fény derül.

A vázszerkezeti változásait az új méretek árulják el, a szóló esetén a 11,95 méteres hossz 12,105 méterre nőtt, míg a csuklós esetén a 17,94 méteres hossz változott 18,125 méterre. Milliméterre egyezik a C2-es Citaróéval és a tengelytávolságok is: a szóló 5845 milliméteres tengelytávolsága nőtt 5900 mm-re, ahogy a csuklós is megkapta a Citaro C2G tengelytávolságait. Ezzel Németország mellett Törökországban is lehetővé vált a C2-es Citaro vázszerkezetének a gyártása, hasonlóan a konkurens MAN Lion's City kettős gyártási helyéhez. Az ulmi gyár így a Setra MultiClass költözése után akár újra tehermentesülhet. Az új vázak miatt a mellső merev hidakat független felfüggesztés váltja, tehát nem csak a masszívabb vázszerkezet miatt lesz kényelmesebb az utazás.

kk16c724_001_d320927.jpgMaradnak a Hella fényforrások, ahogy valószínűleg a szélvédő sem változott.

A dízel motorok terén nincs változás, a szóló az Euro VI-tal érkező OM936-ot használja, míg a csuklós nem kaphatta meg az OM936h-t, maradt a 10,7 literes OM470. Ez utóbbi részecskeszűrő tisztítási folyamatáról nem feltétlenül kedvezőek az első tapasztalatok, de mára már talán változott a helyzet. Újdonság, hogy a földgázzal hajtott járművek piacán megjelenik a Conecto is, ez a konkurenciának nem jó hír. Ezentúl a szóló változathoz elektronikus menetstabilizáló (ESP), a csuklóshoz pedig az ESP képességeit közelítő, de toló járműszerelvényekhez kifejlesztett elektronikus becsuklásgátó vezérlés (ATC) is elérhető lesz.

Az eddigi Budapesten közlekedő 15 darab szóló Conecto és a 155 csuklós még az előd szériából került ki.

Képek: Daimler Media

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr9011683427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása