A kínai óriásvállalat a guangzhoui gyárából kényszerszabadságra küldte az összes elektromos buszgyártással foglalkozó dolgozóját március 1. és május 31. között.
Nem megszokott, hogy egy ekkora gyártó a teljes tavaszi szezont kihagyja a termelésből. Ugyanis a nagy járműgyártó vállalatok általában a nyár közepén, vagy inkább végén szoktak leállni a termeléssel. A szokatlan leállásnak az az oka, hogy az e-buszokat vásárló üzemeltetők, eddigi 99 százalékos támogatását, a kínai állam ötven százalékkal visszavágta. (Az Információs és Technológiai Minisztérium tervei szerint e támogatást 2021 elejére teljesen megszüntetik.) Így már kevésbé éri meg a helyi közlekedési cégeknek elektromos buszokat vásárolniuk. Így nem csoda hát, hogy 2019 első három hónapjában 28 százalékkal kevesebb e-buszt vásároltak a közlekedési vállalatok Kínában, mint 2018 hasonló időszakában. Elemzők szerint ez a visszaesés ez év végére, akár át is lépheti az ötven százalékot.
A BYD új 8,75 méter hosszú K7U típusú villanybusza
Persze nem csak az állami támogatások visszaesése a probléma, hanem az is, hogy egyre nagyobb konkurenciaharc és egyre több kínai város teljes buszflottája áll villanybuszokból. Azonban attól egyelőre nem kell félni, hogy a BYD csődbe megy, ugyanis a cég gyárt elektromos autókat és akkumulátorokat is, de arra számítanak, hogy az e-buszok iránti kereslet egyre inkább csökkenni fog Kínában.
A BYD tájékoztatása szerint a leállás, egyelőre, nem érinti a cég két másik kínai (Shenzhen és Huizhou) valamint az Észak-amerikai és az európai, köztük a komáromi, üzemeit sem. A vállalat egyébként Amerikában és Európában is az eladások növekedésével számol az elkövetkező években.
Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet szeretnél kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is!