ITK: a koronavírus tehet mindenről!

2020. május 02. - OMNIBUSZ BLOG

itk_holding_1.JPG

Egyelőre csak hat török és egy magyar buszt tudtak átadni Kecskemétnek, most azt is kimagyarázzák, hogy miért.

Mi is megkaptuk azt a sablon e-mailt, amivel az új kecskeméti buszok átadásának késését próbálja indokolni a budapesti központú debreceni autóbuszmanufaktúra, a cég magyarázkodása alant olvasható. Spoiler: szerintük a járvány miatt nem készültek el a buszok – ebben mondjuk semmi meglepő nincs, már hetekkel ezelőtt sejthető volt, hogy ez lesz az ürügy, bár igyekeztek mindent tagadni gyakorlatilag a végsőkig.

Nézzük akkor a cég válaszát tételesen, rögtön hozzáírtuk a saját észrevételeinket is:

„Természetesen minden korábban tett nyilatkozatunk megfelelt az adott időszakban tervezhető beszerzési és gyártási terveinknek. A márciusi kéthetes leállást megelőző hetekben sajnos már jelentkeztek olyan akadályok a nemzetközi logisztikai ellátásban, amelyek következtében a napi gyártási kapacitás lecsökkent.”

d72_7787.jpg

Negyvenöt helyett, mindössze hét autóbuszt sikerült átadni 2020 április 30.-án Kecskeméten

Ehhez képest a március 9-én íródott „Késnek Kecskemét új buszai?” iho.hu portálon megjelent cikkre reagálva a cég egy néhány mondatos válaszban határozottan cáfolta az abban foglaltakat, egyúttal megerősítette, hogy ütemterv szerint készülnek a buszok és nem lesz késés.

„Ezekről az akadályokról és a várható hatásaikról folyamatosan egyeztettünk partnereinkkel, megrendelőinkkel. Az április 9-i újraindítás alkalmával bemutattuk a gyártásban sorakozó, különböző készültségi fokon álló autóbuszokat, amelyek Kecskemétre érkeznek majd. Ezek között nagy számban Mercedes-Benz Reform 500 LE-k is voltak.”

Ekkor még mindig nem adtak tájékoztatást a várható késésről (sőt később, kifejezett kérés ellenére sem!), illetve érdekes kérdés az is, hogy mennyi az a „nagy szám”, mert a helyi médiumok által közölt képeken jóindulattal is csak 4-5 Reformot lehetett összeszámolni még a legfrissebb cikkekben is, de még ezek sem voltak 100%-os állapotban.

Megmosolyogtató, hogy tulajdonképpen önellentmondásba is keveredik a cég, hiszen itt különböző készültségi fokokról beszélnek, míg egy március közepén publikált Kecsup cikkben azt a (nonszensz) tájékoztatást adták, hogy a 20 saját gyártású busz nem egyesével, hanem gyakorlatilag majd egyidőben, egyszerre fog elkészülni.

„Jelenleg is komoly kihívást jelent a gyártás tekintetében a folyamatosan akadozó logisztikai ellátás, amely a teljes nemzetközi és hazai járműipart érinti.”

Érdekes módon a hazai Credo és a kínai BYD komáromi üzeméből nem érkeztek olyan hírek, ami bármiféle leállásról vagy késésről számoltak volna be, de még a Kecskemétnek Törökországban gyártott Mercedes Conectók is megérkeztek Debrecenbe április közepén, csak az Intertanker nem tudott végezni azokkal az apróságokkal, amiket saját maguk csinálnak meg a buszokon (fülkeparaván, jegykezelő, utastájékoztató- és kamerarendszer beépítés).

itk_holding_2.JPG

Az új buszok, igen visszafogott dekorációt kaptak

Fontos tudni azt is, hogy harminc járóképes alváz már októberben Debrecenben volt (ezeket az iskolabuszuk bemutatóján lehetett is látni), egy 2019. decemberi gyárlátogatás alkalmával pedig már bőven készülőben voltak az első új kecskeméti Reformok, már ekkor heti 2-3 buszról beszéltek, illetve napi 1 új buszt vizionáltak. Érthetetlen, hogy így akkor majd’ fél évvel később miért mégis csak 1 darab saját gyártású busz lett átadva.

„Mindemellett a gyártási folyamatokba bevezetett egészségügyi óvintézkedések a kapacitást ugyan nem csökkentették, de az egyes munkafolyamatok időigénye megnövekedett. Az összes hátráltató tényező ellenére azonban április 30-án, összesen 7 autóbusszal meg tudtuk kezdeni a kecskeméti közösségi közlekedés autóbuszparkjának teljes megújítását. Büszkék vagyunk arra, hogy még ilyen körülmények és akadályok ellenére is időben meg tudtuk kezdeni a vállalásunk teljesítését. Ezt követően hétről hétre több lépcsőben fognak érkezni a vadonatúj gépjárművek a kecskeméti telephelyünkre és folyamatosan kiváltjuk velük a január óta futó átmeneti flottát. Bízunk abban, hogy a kecskeméti utazóközönség elégedett lesz az új autóbuszokkal, amelyek már május első hetétől a szolgálatukba állnak.”

Ez pedig innentől már az elmúlt pár nap eseménye, illetve bullshit, de azért örülünk, hogy legalább ők büszkék magukra. Egyúttal köszönjük a gyors reakciót és bízunk benne, hogy előbb-utóbb azokra a kérdésekre is megérkeznek a válaszok, amiket hetekkel ezelőtt tettünk fel! 

(Fotók: ITK)

Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet szeretnél kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is! 

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr1015654490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szalay Miklós 2020.05.03. 21:28:11

Egy igen alapos és pártatlan áttekintése a koronahelyzetnek és a közállapotoknak:

www.egyvilag.hu/index.shtml#uzenet

Sajnos az Index nem akarja, hogy egy ilyen írás eljusson hozzátok, szóval elnézést, de kénytelen vagyok így...
süti beállítások módosítása