Újabb konstrukcióhibás buszokat szerez be a BKV

2020. augusztus 25. - kristoof

cimlap_35.jpg

A BKV-t különösebben nem zavarja, hogy az első tíz Modulo M168d-ből, már hármat le kellett állítani súlyos váztöréses hiba miatt, ugyanis újabb 11 ilyen járművet szerez be a társaság hamarosan.

Korábban többször is megírtuk, hogy az Ikarus Egyedi Kft. mérnökei, még mielőtt a cég csődbe ment volna, az eredeti M168d-t (18,75 méteres változat) lerövidítette 18,01 méter hosszúra, így a jármű anatómiája erősen megváltozott, amit egy korábbi cikkünkben vendégszerzőnk ki is vesézett. Az újragondolt csuklós buszokkal nem csak az volt a baj, hogy a fura hullámzó mozgás miatt kényelmetlen az utasoknak, hanem többek között a jármű elektronikája, az összeszerelés minősége, a hűtő- és fűtő berendezések alacsony hatásfoka és számos más apró hiba bosszantotta a típus egyetlen üzemeltetőjét a BKV-t, és az utasokat is.

1_34.jpg

Az egyik új, H1 Systems tulajdonában lévő, de a BKV által végszerelt csuklós Modulo (fotó: Béges Zoli) 

A legsúlyosabb probléma azonban (libikóka hatás miatti hullámzó mozgás) még súlyosabbá vált később, amikor kiderült, hogy a buszok első kocsitestében a B tengely előtt, a vázszerkezet több helyen és elég csúnyán eltörik. Ezt a hibát a BKV egy érdekes barkács megoldással próbálta orvosolni, lengéscsillapítókat (gumipókokra hasonlító szerkezeteket) szereltek a járművek tetejére, a csukló fölé. Így merevebb lett a kaszni, tehát ugyanúgy törtek tovább a vázszerkezetek, mint előtte. Javítható a probléma, azonban ez csak ideig-óráig tart, hiszen a tengelyek nem kerültek távolabb egymástól, így a kijavított járművek vázai újra és újra eltörnek. A helyzet odáig fajult, hogy három Modulo M168d-t huzamosabb időre ki kellett vonni a forgalomból. Ezek a csuklósok a ami napig nem lettek kijavítva.

2_32.jpg

Az egyik már teljesen kész új M168d 2020 augusztus 24.-én vizsgára vár a Vas Gereben utcai bázison. Sajnos ezek sem jobbak, mint az első adag volt (fotó: Béges Zoli) 

Egyébként e járművekből összesen 180 darabnak kellett volna elkészülnie, ezek közül azonban mindössze 12 vagy 13 darabot gyártott le a csőd szélén tántorgó Egyedi Kft. E járműveken kívül még 9-10 darab volt olyan készültségi fokban, hogy azokat, akár be is lehetne fejezni. Ezek a félkész csuklós buszok, az Ikarus Egyedi tartozásainak fejében, a H1 Systems Kft.-hez kerültek, azonban a cég egészen mostanáig nem talált olyan „madarat”, akinek kellenének ezek a hibás műszaki megoldásoktól hemzsegő járművek. Értesüléseink szerint, a „palimadár” végül a BKV lett, ugyanis a H1 Systems a BKV-t bízta meg a félkész járművek végszerelésével, olyan konstrukcióban, hogy a H1 Systems úgy fizeti ki a BKV-nak a végszerelést, hogy a közlekedési vállalatnak nem kell bérleti díjat fizetnie a buszok után, ezzel törlesztve a tartozást. Persze a konstrukcióhibás járművek azután is maradnának a BKV-nál, ha ki lett egyenlítve a számla, de persze a közlekedési vállalatnak, akkor már fizetnie is kell az újabb adag elbaltázott Modulóért.

3_25.jpg

A járművek 2017-es bemutatóján még a gyártó úgy csinált, mintha minden rendben lenne, azonban már ekkor súlyos bajok voltak a járművekkel

Bő két évvel ezelőtt a több sebből vérző buszokkal kapcsolatban több feljelentés is érkezett a rendőrségre, a nyomozóhatóság azonban néhány hete átadta az ügyet a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak, de azt egyelőre nem lehet tudni hol tart az ügy. Lényeg a lényeg, hogy a BKV megint úgy szerez be rossz minőségű autóbuszokat, hogy a járművek hibáival kapcsolatban nyomozás zajlik, több ilyen járművet is le kellett állítani és a súlyos gondokkal a BKV vezetősége is teljesen tisztában van. Így a BKV, megint egy olyan üzletbe ment bele, ami csak az üzemeltetőnek és az utasoknak rossz, de hogy ez kinek jó, azt inkább az olvasóink képzeletére bízzuk.

Ha érdekel az autóbuszok múltja, jelene és jövője, ha friss képet szeretnél kapni e közlekedési eszközökről, akkor csatlakozz hozzánk a Facebookon is! 

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr9716176392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aefzuj 2020.08.25. 19:51:19

Mindenkinek érdemei szerint. A pesti parasztoknak ennyi jár. Pontosabban ennyi sem.

Golf2 2020.08.25. 20:52:05

@aefzuj: A pesti parasztok legalább nem a fideszre szavaztak mint a vidéki parasztok, az igazi sötétség vidéken van.

mindenleben2kanal 2020.08.25. 21:21:39

@aefzuj: Ja, mi kevesebb adót fizetünk, nekünk ez jár. Ostoba pöcs...

NekemNemEzKell 2020.08.25. 22:00:03

@Golf2: Gondoskodunk róla, hogy az néhány pesti "igazi paraszt" ( nem, nem földműves!) ott rohadjon meg magában az ujra lepusztuló szörnyvárossá váló fosfészekben, amivé változtatták maguknak!
Egy volt pesti ember, aki inkább vidéki lett!

Imperious 2020.08.26. 01:34:38

Mint Budai Úr, mindannyiótok felett állok :D már csak azért is mert buszra akkor sem szállok ha pisztolyt tartanak a fejemhez.

Imperious 2020.08.26. 01:35:43

Amúgy az 0illumination0 által írt 2018-as busz anatómia folytatásával azóta is adósok vagytok.

Tamata2020 2020.08.26. 04:21:10

Mindig is a pénz beszélt amióta világ a világ! Ezután sem lesz másképpen!

gabroca 2020.08.26. 06:48:11

MAN-t kell venni ..kevesebb buszt, de jobbat

Macsekri cickó 2020.08.26. 09:44:37

Nem csak a Pesti paraszt jár tömeg közlekedéssel

GrandeChino20 2020.08.26. 14:16:28

A garázsok mélyén porosodó 280as Ikarusokba rakjanak új, korszerű motorokat, és meg is van oldva a probléma :D :D

Mercel 2020.08.26. 15:23:29

aefzuj egy primitív troll kár reagálnotok rá, a blog pont hu arra használja / azért nincs kitiltva, hogy hozzászólásokat és így kattintásszámot generáljon .
Szomorú igazság de ez van különben már rég ki lenne tiltva ahogy mások annak a tizedéért ki lettek már vágva amit ő produkál.

A buszokról és a BKV / BKK párosról annyit, hogy gyakorlatilag nemzethy kifizetőhellyé vált a 80-as évek vége óta a fidesz rezsim alatt pedig már a látszatra SEM figyelnek.
Budapest amúgy is "bűnös város" és a fidesz ott szivatja ahol tudja mert tudják, hogy ha a Budapestieken múlna még a parlamentbe is épp csak bekerülnének, nemhogy kétharmad..

Normális országban ezért a busz ügyért emberek már régesrég ülnének ...
Sőt, tovább megyek, normális országban ezek a buszok meg sem születtek volna, mert már az Ikarus Egyedi felpénzelése önmagában börtönéveket ért, nemhogy az Ikarus szétverése és a valamit érő cégrészek haveri kezekbe átjátszása..

Ez van, ez egy ilyen ország, amíg minimum 100-150 ezer ember nem szegezi magát a parlament elé hetekre folyamatosan addig itt semmi de semmi nem fog megváltozni.
Sem BKV sem Város, sem Országvezetés ügyekben.

Mr. Megnézzük · http://megneznem.wordpress.com/ 2020.08.26. 17:36:23

Nem baj, Hamburg úgyis most vesz első körben 350 (összesen cél szerint 1000) új, elektromos buszt, majd a levedlettek megjelennek nálunk kékben, persze egy jól fekvő közvetítőtcégen keresztül, hogy a kiárusítás papíron piaci áras legyen (mint korábban szinte mindig).

De szarnak is ezek az utasokra, meg a józan észre, gondolom jött az utasítás fentről, hogy az Ikarus egyedinek kell egy kis bevétel, a BKV vegyen ilyen buszokat és kész. Ha racionalizálnák a működést észszerűsítenék a paralel vonalakat és legalább részben megvalósulna a kihasználtság mérése hogy tudni lehessen hol mennyi az annyi akkor azonnal nyugdíjba lehetne küldeni a fővárosi bluszflotta legrégebbi/legszarabb/mindkettő 15-20 százalékát úgy hogy még pótolni sem kellene őket azonnal. De ez távol állt a cégtől szerintem az elmúlt 30 évben folyamatosan...
süti beállítások módosítása