Tavaly év végén vélhetően a kettős fronthatásnak kitett köztisztviselők kitalálták, hogy a Volánbusznak át kell venni az agglomerációban a BKK-tól a feladatait. Hosszú, majd két éves, keserves vergődés után az egyik járműbeszerzésükön most eredményt hirdettek. Furcsa a Rába győzelme a csuklós kategóriában.
Ember legyen a talpán aki kívülállóként próbálja meg követni mikor, hogyan és legfőképp mivel veszi át a közszolgáltatást a BKK-tól a Volánbusz a budapesti agglomerációban. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint EU-s nyomásra, valójában átgondolatlanul kidolgozott magyar jogszabályok miatt erőltetett szolgáltatóváltás a mai hírek szerint nem is következik be. Ettől függetlenül a járműbeszerzésre irányuló sokadik erőlködésen most eredményt hirdettek. Ez 2010 óta az első jelentősebb számú Volán beszerzés, amit a Minisztérium nem is tagad.
Elképzelni sem tudjuk mitől előrelépés a hazai buszgyártásnak a Lengyelországban készülő MAN Lion's City beszerzése
Az eredetileg elképzelt május elsejei szolgáltatóváltás előbb október elsejére módosult, majd az idő haladtával 2014 első napja is elérhetetlen céllá vált. Így aztán ma bejelentették, hogy minden marad a BKK-nál. A sebtében kitalált, majd amatőr eszközökkel megvalósítani remélt örült ötlettel a Minisztérium alaposan lejáratta magát. Az eszközök hiánya miatt év elején elindított beszerzések sorra kudarcba fulladtak, és a most eredményesnek ítélt sincs lefutva. Eredetileg 132 darab használt busszal tervezték átvenni a BKK-tól a szolgáltatást májusban, majd év végig érkezett volna meg ezek helyére 114 darab új busz. A használt beszerzés sikertelensége után az új buszok beszerzését is megszüntették, mondván, hogy egy új eljárásban a kifogásaikat hangoztató hazai gyárak is szerephez juthassanak. Ezt követően először alvállalkozót szerettek volna bevonni, majd kiírták a most eredményesnek ítélt, maximum 167 darab új autóbusz beszerzésére irányuló tendert.
A Rába matricákat felragasztó kettő fő állítólag már felvételt nyert a hazai buszgyártás új ,,fellegvárába"...
A beszerzés 106 darab -20 százalék helyi és helyközi kivitelű alacsonypadlós szólót és 61 darab -50 százalék alacsonypadlós csuklós buszra szól. A szóló kategóriában a német MAN, míg a csuklós kategóriában a Rába-Volvo páros lett a nyertes. Egyik sem hazai gyártó, mivel a Rába maximum csak készre fogja szerelni a Lengyelországban készülő Volvo buszok egy részét, de addig is a Rába matrica felragasztása fogja jelenteni a hozzáadott magyar értéket. Ez az igen felkészült, és jól tájékozott minisztérium szerint ,,komoly előrelépés a hazai autóbuszgyártás jövője szempontjából". A tender végeredményét a pályázók valószínűleg meg fogják támadni, és nem is ez lenne az első ilyen a Volánbusz történetében. De hol fognak járni a buszok? Még az is lehet, hogy a BKK alvállalkozója lesz a Volánbusz, és az eredetileg tervezett helyükön.