A Viseont 2009-ben alapította Joachim Reinmuth és a magyar származású Bartha Ernő. A cég az MAN-től a Neoplan Pilstingi gyárát vette át. A Neoplan kínálatából a repülőtéri-, troli-, és a speciális buszok gyártását kapta feladatul, így a Neoplan csak a felső kategóriás turistabuszok gyártására koncentrálhat.A Viseon fogja gyártani a Neoplan új emeletes turistabuszát, a Skyliner-t, az MAN igényei alapján.
Az első önálló tervezésű Viseon busz a most bemutatkozó C10-es típus. Az utóbbi években a Neoplan kínálatában nem szerepelt 10 méter hosszú felső kategóriás turistabusz, ezt a hiányt most a Viseon pótolja. Elsősorban a Setra S411HD ellenfelének szánt busz főegységei hagyományosan az MAN-től érkeznek, a karosszéria önhordó. A vázszerkezetet KTL eljárással védik a korrózió ellen. A Setrától kissé alacsonyabb és könnyebb busz minden ízében prémium kialakítást kapott, az egyedi formarvében lépten-nyomon visszaköszön a Viseont szimbolizáló V betű. A fényszórókat kivéve LED-es világítótesteket alkalmaztak, a fényszórók opcionálisan bi-xenon kivitelben világíthatják meg az utat. A külső tükrök vízlepergető bevonattal is elláthatók és csökkentették az éjszakai zavaró tükröződéseket. A jobboldali tükörszárba LED-es világítás került, ami sötétben megvilágítja az első ajtó előtti teret. A Neoplan turista buszokon megszokott módon a szélvédő elektromos fűtőszálakkal ellátására is van mód. Ez a vezetőt nem zavarja a kilátásban. A biztonságért felelős elektronikai arzenál ősztől lesz teljes, ekkortól elektronikus menetstabilizáló (ESP), sávelhagyás-figyelmeztető rendszer, és követési távolság tartó tempomat is elérhető lesz.
Az utastérben három csillagos üléstávolság esetén 41, négy csillagos esetén 36db ülés található. Az ajtók elrendezése lehet 1-1-0 és 1-0-1 is, azaz a második ajtó a busz közepén vagy a második tengely mögött is helyet kaphat. A klímacsatornát "tartó" és a járköz világítását is magukban foglaló íves oszlopok a 2003-ig gyártott utolsó generációs Neoplan Euroliner buszokból lehetnek ismerősek. A klímaberendezés 24 és 32kW teljesítménnyel választható, éghajlat fügvényében. Az utasok szórakoztatásáról Blaupunkt rendszer gondoskodik 19 colos monitorokkal.
Végül pedig lássuk a műszaki adatait a busznak, a lehetséges vetélytársak adataival együtt:
Viseon C10 | Setra S411HD | Mercedes Tourino | |
Hosszúság | 10300mm | 10160mm | 9350mm |
Szélessé | 2550mm | 2550mm | 2400mm |
Magasság | 3520mm | 3760mm | 3300mm |
Tengelytávolság | 4900mm | 4985mm | 4680mm |
Első túlnyúlás | 2200mm | 2215mm | 1900mm |
Hátsó túlnyúlás | 3200mm | 2960mm | 2770mm |
Fejtér | 1940mm | 2100mm | 1940mm |
Saját tömeg | <10000kg | ~12800kg | 9800kg |
Megengedett össztömeg | 16500kg | 18000kg | 13140kg |
Motor | MAN D0836LOH | MB OM 501LA | MB OM 926LA |
Teljesítmény | 213kW(290LE) | 300kW(408LE) | 210kW(290LE) |
Nyomaték | 1100Nm | 1900Nm | 1120Nm |
Sebességváltó | ZF S6 1901 | MB GO 190 | MB G 85-6 |
Mellső futómű | MAN HY-1336-B07 | ZF | MB V02 |
Hátsó futómű | MAN VOS-08-B-01 | MB HO 6 | MB HO 6 |
Csomagtér térfogata | 6,5m3 | 8,3/7,2m3 | 4,1m3 |
Férőhely, *** | 41fő | 37fő | 34fő |