Prototípus Viseon módra

2010. május 01. - _zahnrad

A Viseont 2009-ben alapította Joachim Reinmuth és a magyar származású Bartha Ernő. A cég az MAN-től a Neoplan Pilstingi gyárát vette át. A Neoplan kínálatából a repülőtéri-, troli-, és a speciális buszok gyártását kapta feladatul, így a Neoplan csak a felső kategóriás turistabuszok gyártására koncentrálhat.A Viseon fogja gyártani a Neoplan új emeletes turistabuszát, a Skyliner-t, az MAN igényei alapján.

Az első önálló tervezésű Viseon busz a most bemutatkozó C10-es típus. Az utóbbi években a Neoplan kínálatában nem szerepelt 10 méter hosszú felső kategóriás turistabusz, ezt a hiányt most a Viseon pótolja. Elsősorban a Setra S411HD ellenfelének szánt busz főegységei hagyományosan az MAN-től érkeznek, a karosszéria önhordó. A vázszerkezetet KTL eljárással védik a korrózió ellen. A Setrától kissé alacsonyabb és könnyebb busz minden ízében prémium kialakítást kapott, az egyedi formarvében lépten-nyomon visszaköszön a Viseont szimbolizáló V betű. A fényszórókat kivéve LED-es világítótesteket alkalmaztak, a fényszórók opcionálisan bi-xenon kivitelben világíthatják meg az utat. A külső tükrök vízlepergető bevonattal is elláthatók és csökkentették az éjszakai zavaró tükröződéseket. A jobboldali tükörszárba LED-es világítás került, ami sötétben megvilágítja az első ajtó előtti teret. A Neoplan turista buszokon megszokott módon a szélvédő elektromos fűtőszálakkal ellátására is van mód. Ez a vezetőt nem zavarja a kilátásban. A biztonságért felelős elektronikai arzenál ősztől lesz teljes, ekkortól elektronikus menetstabilizáló (ESP), sávelhagyás-figyelmeztető rendszer, és követési távolság tartó tempomat is elérhető lesz.

Az utastérben három csillagos üléstávolság esetén 41, négy csillagos esetén 36db ülés található. Az ajtók elrendezése lehet 1-1-0 és 1-0-1 is, azaz a második ajtó a busz közepén vagy a második tengely mögött is helyet kaphat. A klímacsatornát "tartó" és a járköz világítását is magukban foglaló íves oszlopok a 2003-ig gyártott utolsó generációs Neoplan Euroliner buszokból lehetnek ismerősek. A klímaberendezés 24 és 32kW teljesítménnyel választható, éghajlat fügvényében. Az utasok szórakoztatásáról Blaupunkt rendszer gondoskodik 19 colos monitorokkal.

Végül pedig lássuk a műszaki adatait a busznak, a lehetséges vetélytársak adataival együtt:

 

Viseon C10

Setra S411HD

Mercedes Tourino

Hosszúság

10300mm

10160mm

9350mm

Szélessé

2550mm

2550mm

2400mm

Magasság

3520mm

3760mm

3300mm

Tengelytávolság

4900mm

4985mm

4680mm

Első túlnyúlás

2200mm

2215mm

1900mm

Hátsó túlnyúlás

3200mm

2960mm

2770mm

Fejtér

1940mm

2100mm

1940mm

Saját tömeg

<10000kg

~12800kg

9800kg

Megengedett össztömeg

16500kg

18000kg

13140kg

Motor

MAN D0836LOH

MB OM 501LA

MB OM 926LA

Teljesítmény

213kW(290LE)

300kW(408LE)

210kW(290LE)

Nyomaték

1100Nm

1900Nm

1120Nm

Sebességváltó

ZF S6 1901

MB GO 190

MB G 85-6

Mellső futómű

MAN HY-1336-B07

ZF

MB V02

Hátsó futómű

MAN VOS-08-B-01

MB HO 6

MB HO 6

Csomagtér térfogata

6,5m3

8,3/7,2m3

4,1m3

Férőhely, ***

41fő

37fő

34fő

A bejegyzés trackback címe:

https://omnibusz.blog.hu/api/trackback/id/tr391966646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása