A buszgyár legnagyobb attrakciója az Urbino 18 Hybrid egy újabb változata lesz. A hibridhajtást ezúttal a Vossloh-Kiepe cég szállítja. A hajtás soros hibrid rendszerű, azaz a kerekeket egy 240kW teljesítményű villamos motor hajtja. A fékezés során visszatáplált energiát lítium-foszfát akkumulátorokban és szuperkapacitásokban tárolják. A belsőégésű motor egy 6,7 literes, 285 lóerős Cummins erőforrás. Ez a rendszer elérhető lesz plug-in változatban is. Ekkor a busz trolibuszként is tud üzemelni, vagy a Sinautec megoldásához hasonlóan kiépített töltőállomások között elektromos buszként közlekedve. Ez lesz a harmadik gyártótól származó hibrid hajtáslánc, amit a Solaris be tud építeni a buszaiba. Az eddigi párhuzamos hibridrendszereket az Allison és az Eaton szállította, az IAA-n a most bemutatott soros Vossloh-Kiepe rendszer érkezik, és még ebben az évben várható a Voith által gyártott párhuzamos hibrid rendszer beépítése, szintén Urbino 18 karosszériába. A mostani premierrel a Solarisnak lesz a legszélesebb hibridbusz kínálata Európában. Ráadásul egyik vetélytársa sem kínálja a soros és párhuzamos hibrid rendszerek közti választás lehetőségét. Példaértékű a Solaris elhivatottsága, karosszálóként igen jól érzékeli a jelenben rejlő lehetőségeket, és a jövőben is versenyképes kínálat kialakítása a nagyobb gyártók biztosnak vélt pozícióit is megzavarhatja.
Interurbino
Egy évvel a premierje után elkezdődik az Interurbino sorozatgyártása. Egy év intenzív tesztelés után kerülhet erre sor. A prototípus buszok a Tatra teherautógyár kopřivnicei és a DAF motorszállító eindhoveni tesztpályán is kilométerek ezreit teljesítették. A klímatikus teszteket Barcelona és Rovaniemi (lásd a videón) közelében végezték a buszokon. A sorozatgyártás szeptemberben kezdődött, az első megrendelő egy Francia város, Auxerre azonnal 20 darabot rendelt.
Forrás: infobus.pl, solarisbus.pl