5 db üzemanyagcellás buszra kapott megrendelést a Van Hool Oslóból. A járművek a 2007-ben bemutatott prototípushoz hasonlóan (lásd kép és videó) 13 méter hosszúak lesznek, a rozsdamentes acélból készült kocsiszekrény itt viszont – a helyi szokásoknak megfelelően - LE kialakítású, az ülőhelyek száma pedig 37-re növekedett. Az elektromos motort a Siemens, az üzemanyagcellákat a kanadai Ballard szállítja, a fékezési energia tárolására lítium akkumulátorokat építenek be. A buszok károsanyag kibocsátása nulla, ennek viszont ára van: darabonként körülbelül 11 millió Norvég Koronával (~366 millió Forinttal) lehet számolni, vagyis közel hatszor annyiba kerülnek, mint egy ugyanilyen kategóriájú, hagyományos dízel busz.
A töltőállomást az üzemeltető cég (Ruter) telephelyén alakítják ki, itt helyben állítják majd elő a hidrogént is, vízből, elektrolízissel, az ehhez szükséges áramot pedig megújuló energiaforrásokból nyerik.
A buszok 2012. január 1-én állnak forgalomba és a tervek szerint legalább 5 (maximum 10) évig üzemeltetik őket, ezalatt egyenként mintegy 20.000 üzemórát kellene dolgozniuk, 400-450.000 km megtétele mellett. A projekt célja elsősorban a tapasztalatszerzés, összértéke pedig 100 millió Norvég Korona, melyből 40 Európai Uniós támogatás, a fennmaradó összeget a városi és a megyei önkormányzat, az üzemeltető, valamint a ZERO nevű környezetvédelmi szervezet biztosítja.