Hírek Lengyelországból, Németországból és Győrből.
Solaris
Új opciót kínál Urbino buszaihoz a lengyel cég. A BHNS nevű dizájn csomagot a Párizs közlekedéséért felelős STIF és Transdev cégek kívánalmai alapján fejlesztette ki a Solaris. A homlokfal új kialakítása a cég Tramino villamosára emlékeztet. A sisakrészen található a Siemens Optiguide automata vezető rendszer kamerája. A busz belső tere a sorozat buszokhoz képest tágasabb, a második tengelyre szerelt Super Single abroncsoknak köszönhetően a kerékdobok közti átjáró az amúgy sem kevés 620mm-ről 850mm-re nőtt.
Így akár kerekesszékkel is átjárható az utastér e része is. Nem csak tágas, hanem világos is a belső tér köszönhetően a LED-es világítás kiterjedt alkalmazásának. Bár nincs lépcső a busz belterében, de számos ponton megvilágítják a padlót. A mennyezeten a burkolatok alatt rejtve kaptak helyet a fényforrások, így nagy felületen egyenletes fényt sugároznak. A csuklóharmonika egy része fényáteresztő anyagból készült. A mennyezetre szerelt nagyméretű kijelzők valós idejű információkat szolgáltatnak a busz menetrendjéről, útvonaláról és az átszállási kapcsolatokról. Ezekkel a felszerelésekkel ideális járművet kaphatnak a BRT rendszert üzemeltetők.
Bochum
Március első hetében menetrendszerinti forgalomba állt a BOGESTRA 5. hibrid busza. Az Urbino 18 típusú járművet ezúttal a Voith cég párhuzamos hibrid hajtásláncával szerelték fel. Ez a negyedik (!) hibrid hajtáslánc, ami elérhető a lengyel cég buszaihoz.
A dízelmotor 6,7 literes, 184kW-os Cummins motor, a villamos motor teljesítménye 150kW, az energiatárolásról ultrakapacitások gondoskodnak. A busz kapacitása 161fő, 51 ülő utas esetén. A Voith-Solaris hibrid buszból az első példányt legalább 10db fogja követni Németország 8 tesztelésre kijelöltkörzetében, egyes szándékok szerint akár 50 darabbal is gyarapodhat a flotta. Képek az első Voith-Solaris hibridről:http://www.m-wagen.de/galerie1/thumbnails.php?album=1034
Győr
A Kravtex-Kühne cégcsoport pénteken mutatta be a Credo Citadell buszcsaládjának 3. és 4. példányát. Egy szóló Citadell 12 és egy csuklós Citadell 19 típusú buszról van szó. A buszokban közös, hogy FPT (korábbi nevén Iveco) motorokkal szereltek. A második példány csuklós erőátvitele is különbözik az elsőétől, ezúttal ZF Ecomat váltó továbbítja a motor nyomatékát a kerekek felé, a szóló változatban maradt az Allison váltó. A hajtásláncon túl a buszok utastere is módosult az első példányokhoz képest. További információ és képek: Credo.blog.hu