Sajnos nem áprilisi tréfa: míg a folyamatosan emelkedő üzemanyagárak és a környezetvédelem miatt világszerte egyre nagyobb szerepet kap az elektromos (kötöttpályás) közlekedés, Debrecenben ezentúl hétvégenként parkoló pályára állítják a trolibuszokat, pótlásukról az Inter-Tan-Kertől bérelt, néha kissé füstölő autóbuszokkal gondoskodnak. Az indoklás igencsak szűkszavú, illetve gyenge lábakon áll: a felsővezetékrendszer karbantartását a továbbiakban hétvégenként, nappal végzi a cég...
De emellett megszűnnek 2D és a 3E jelzésű viszonylatok, a maradék két vonalon, illetve a villamos és néhány autóbuszjárat menetrendjében ritkítást hajtanak végre, valamint üzemidejüket is csökkentik.
A helyi morálra egyébként jellemző, hogy mindezt „korszerűsítés” címszó alatt tálalta a DKV, amit természetesen a média is csont nélkül átvett...
Már csak emlék - a 3E 2005. május 2-án közlekedett először, és tegnap utoljára, különlegessége volt, hogy a vonal egy szakaszát felsővezeték nélkül, önjáró üzemmódban tették meg a járművek.
A néhány éves, egyenként közel 100 millió Forintért vásárolt trolibuszok ezentúl hétvégenként utasokat nem szállítanak, új feladatuk: a telephely betonját védeni az időjárás viszontagságaitól...